Skrevet av Emne: Tren opp din eksplosivitet  (Lest 26722 ganger)

Utlogget Sungam

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

SV: Tren opp din eksplosivitet
« #60 : 08. august 2005, 15:33 »
programmet så veldig bra ut:) men jeg har litt problemer med å plassere disse dagene i og med at jeg har boksetrening tirsdag og torsdag og det er med styrketrening som går mye på triceps, skuldre, mage og rygg. Så dag 2 blir litt problematisk? eller hva syns du, kunne jo også "skulka" :/ unna styrketreninga som er på treningene og heller gjort det med vekter? har du noen forslag om hva jeg kan gjøre?

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

SV: Tren opp din eksplosivitet
« #61 : 08. august 2005, 19:39 »
jeg ville valgt denne styrketreningen som er her  fremfor styrketreningen på boksetreningen vis det blir vanskelig å kombinere.
Denne treningen her gjør meg ikke så "sliten" i skuldre og rygg som når jeg kjører trening av typen som jeg karaktiserer som tradisjonel "bygge" trening med masse reps.
Jeg har ingen problem med å kjøre en skikkelig bokseøkt dahgen etter styrketrening med vekter.


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #62 : 16. november 2006, 19:25 »
bump


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget yyiiyy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #63 : 15. januar 2007, 23:10 »
Scenario1: Cain trener etter et "Volumprogram" som det kalles i læreboka.. Der kjører han få, veldig sakte (med konstant hastighet) reps, og mange serier. Cain øker i muskelstyrke fra "1" til "2", og fra muskelstørrelse "2" til "4"

Scenario2: Cain trener etter et program som er utviklet for maxstyrke, og ikke fokuserer på økt volum, noe som også er nevnt i læreboka. Han kjører kjappe reps, og litt flere enn i 1, og litt færre serier.
Cain øker i muskelstyrke fra "1" til "4", og fra muskelstørrelse "2" til "3"


Er enig med det du sier angående muskeltverrsnitt og styrke. Men det jeg reagerte på er det du sier at han som i scenario 2 trener for max styrke, men alikevel kjører flere reps enn i scenario 1, og færre sett. Dette er vel omvendt?
Kroppsbyggere trener jo som kjent flere reps enn styrkeløftere og folk som trener for max styrke, og mindre sett. F.eks. 8-15 og 2-3 sett...

Utlogget yyiiyy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 100
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 100

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #64 : 15. januar 2007, 23:27 »
Må og si at jeg har ligget stabilt på ca 70-73kg det siste året, men har fremdeles økt i styrke... f.eks. fra bla 100 til 115 i benkpress og fra 100-140 i mark(har ikke trent dette så mye før heller men)

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #65 : 16. januar 2007, 03:29 »
Mye artig lesning, men må si det verserer mye forskjellige meninger og argumentasjon her. Nesten litt forvirrende Cheesy

Bare å fortsette den vitenskapelige diskusjonen som går inn på detaljer, veldig interessant lesning! Ikke gi dere enda folkens Smiley

Utlogget |Nicky|

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #66 : 18. mars 2007, 20:08 »
Har testet dette programmet nå, og jeg synes det virket som om det var alt for få reps, ble jo ikke sliten engang etterpå, og nesten ikke støl dagen etter! Men så har jeg trent maksstyrke lenge nå da, og der er jeg vant til å være ganske utmattet etterpå..

Det jeg lurer på er om det er riktig at det skal være så lite reps. Jeg liker å ha, og er vant til å ha en følelse av å være helt kjørt i musklene etter styrketrening, men med dette programmet merket jeg nesten ikke at jeg hadde vært på trening i det hele tatt..

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #67 : 18. mars 2007, 21:17 »
Det kommer vel litt an på hvor mye vekt du kjører..

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget |Nicky|

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #68 : 19. mars 2007, 08:38 »
60 % av 1 RM!
2x8 som det står på de fleste øvelser..
Kjører alle dere andre som bruker dette programmet sånn som det står eller har dere fler reps på hvert set?

Utlogget Espen Leon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 443
  • Honnør: 149
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 443

  • We love tabatas
Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #69 : 19. mars 2007, 08:45 »
Har ikke testet programmet, selv kjører jeg 5x5

Instruktør Jeet Kune Do
1.dan Kali Sikaran
1dan Hiep Vo Mon
Blått 3 Krav Maga Norge
Trener 1 selvforsvar NIF

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #70 : 19. mars 2007, 08:45 »
Har testet dette programmet nå, og jeg synes det virket som om det var alt for få reps, ble jo ikke sliten engang etterpå, og nesten ikke støl dagen etter! Men så har jeg trent maksstyrke lenge nå da, og der er jeg vant til å være ganske utmattet etterpå..

Det jeg lurer på er om det er riktig at det skal være så lite reps. Jeg liker å ha, og er vant til å ha en følelse av å være helt kjørt i musklene etter styrketrening, men med dette programmet merket jeg nesten ikke at jeg hadde vært på trening i det hele tatt..

Dette er IKKE et vanlig treningsprogram for kroppsbygging. Som det står i tittelen, så er det for å trene opp din eksplosivitet. Grunnen til det er få reps, er for at du skal ha energi til å utføre HVER repetisjon med maksimal kraft.

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #71 : 21. mars 2007, 15:33 »
Takk skal du ha boXer, har nettopp begynt på kickboksing, så skal prøve dette om noen uker=) Honnør;P

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #72 : 21. mars 2007, 18:24 »
Har testet dette programmet nå, og jeg synes det virket som om det var alt for få reps, ble jo ikke sliten engang etterpå, og nesten ikke støl dagen etter! Men så har jeg trent maksstyrke lenge nå da, og der er jeg vant til å være ganske utmattet etterpå..

Det jeg lurer på er om det er riktig at det skal være så lite reps. Jeg liker å ha, og er vant til å ha en følelse av å være helt kjørt i musklene etter styrketrening, men med dette programmet merket jeg nesten ikke at jeg hadde vært på trening i det hele tatt..

Maksimal stølhet etter styrketrening er ikke noe man etterstreber, dersom man også kjører mange kampsportøkter i løpet av uka. Akkurat det er nok noe av poenget med programmet til Boxer.... 

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #73 : 21. mars 2007, 18:37 »
denne formen for trening er noe man kan kalle overskuddstrening,( vanlig i styrkeløft)
Det er viktig at du har overskudd etter hver økt slik at kroppen restituerer seg raskt og man  er ikke tom til kampsport økten dagen etterpå. det er viktig i denne sammenhengen.
Dette programmet trener man primært for å bli raskere/sterkere i kampsport


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Utlogget boXer

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 296
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 296

Sv: Tren opp din eksplosivitet
« #74 : 26. mai 2007, 14:21 »
bump


Konkurrerende utøver i kickboxing/boksing.
mosjonist utøver i styrkeløft
Knebøy 180- Benk 122,5 - Mark 215 (stevne) Knebøy 190- Benk 142,5 - Mark 200 ( trening)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!