Skrevet av Emne: Løpe halvmaraton om to uker  (Lest 2258 ganger)

Utlogget KjellV

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Løpe halvmaraton om to uker
« : 23. august 2009, 22:20 »
Jeg sitter her og tenker på å løpe Trondheim halvmaraton om to uker. Jeg har ikke det helt store erfaringsgrunnlaget, så jeg håper på tips til hvordan tiden frem mot 6. september bør legges opp.

Jeg har trent kondisjon litt sporadisk, aldri spesielt seriøst. Har blitt minimalt med trening i sommer pga. ekstremt mye jobb.

Jeg deltok i min første konkurranse tidligere denne uka, Trønderjogg på 5km. Denne fullførte jeg på 20:02 og ble nr 19 av ca 85 startende i herreklassen. Fikk ikke med meg årets vinnertid, men i fjor var den på 17:15 tror jeg (Trond Einar Elden).

I begynnelsen av løpet ble jeg joggende i stor trafikk, og måtte legge inn mange spurter for å komme meg forbi folk. Mot slutten av løpet var jeg usikker på hvor løypa gikk (litt dårlig merking enkelte plasser), og de siste 200m hadde jeg en veldig lav sol rett i trynet. Denne lave sola førte til at jeg løp seinere mens jeg skygget for sola med armen. Da jeg kom i mål følte jeg at jeg hadde en del igjen på lager, så jeg kunne nok ha kuttet ned tiden en del.

Da har dere hørt om all løpserfaringen min, så nå håper jeg forteller meg hvordan jeg kan stille best mulig forberedt til halvmaraton om to uker Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!