Skrevet av Emne: Usunne idealer.  (Lest 10777 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Usunne idealer.
« #30 : 28. juni 2005, 01:52 »
Synes folk overdriver. Fettprosenten til denne jenta er ikke såå veldig lav. Det som er tydelig, er at hun er ribbet for muskler. Det samme gjelder jo de fleste kvinnfolk + at de er litt "rundere".

Som flere har påpekt her inne er det et sørgelig faktum at mange jenter pga ideal trakter etter en så tynn kropp som mulig uten tanke for om dette er sunnt eller ikke, men det som er enda sørgeligere er jo at store deler av samfunnet støtter oppunder dette idealet med kommentarer som " jenter skal bare trene mage, rumpe lår de" "jenter er ikke skapt foor å bygge muskler og ikke trenger de å jobbe mot det heller så lenge de passer på å ikke bli For "runde".

Og slike kommentarer som trener kommer med her er heller ikke akkurat motiverende " de fleste kvinnfolk har jo ikke muskler, men for mye ekstra" Tongue - Nå kjenner jeg mange flotte sterke jenter og hvis folk heller kunne oppmuntret enn å slenge med slike kommentarer og også vise litt mer tillit til at jenter også kan få en sterk og sunn kropp ( vi har tross alt akkurat like mange muskler som gutta!) så er jeg helt sikker på at det kunne blitt langt fler av de!

- problemet tror jeg er at mangen blir for forvirret - ingenting er bra nok; Hvis man er for tynn er det feil, hvis man trener men har noen kg for mye så er ikke det bra nok heller, og hvis man nå skulle være så syndig og strebe mot å få mest mulig muskler ja så fysjameg - da er man ikke feminin nok og da er man ekkel og jenter skal ikke ha så mye muskler osv osv.....
Hvorfor må det være slik at det bare er en ting som er riktig da? Er vel viktig å ta vare på mangfoldet? Kjedelig om alle skulle se like ut. det viktigste må vel være at folk får lov å trives med den de er og at man ikke skal presses på idealer i verken den ene eller den andre retningen?
Ikke alle kan bli syltynne supermodeller eller superfitness babes for den saks skyld - det må være rom for folk i mellom otgså!

Utlogget Embla

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 30

  • Nyskjerrig :P
SV: Usunne idealer.
« #31 : 28. juni 2005, 03:09 »
Det er bare synd at det ikke er rom i media for det.
De fleste jenter jeg kjenner og har kjent er livredd for å ta i på gymmen pga at de tror de blir superwoman..vips..
Jeg synes ikke denne jenta så sunn og frisk ut i det hele tatt, men motebildet vil være som det alltid har vært og det er designere som designer for jenter uten former. Mer som guttejenter...

Et lite rykte sa at det nå er inn se veltrent ut.. la oss håpe det er noe som kommer for å bli Smiley
Never discuss with an idiot. They will drag you down to their level and then beat you with experience

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Usunne idealer.
« #32 : 28. juni 2005, 08:30 »
Og slike kommentarer som trener kommer med her er heller ikke akkurat motiverende " de fleste kvinnfolk har jo ikke muskler, men for mye ekstra" Tongue

Det var jo ikke det han sa da... Tror ikke det var det han mente heller. Jeg tolket det ikke slik i det hele tatt.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Usunne idealer.
« #33 : 28. juni 2005, 09:58 »
Som flere har påpekt her inne er det et sørgelig faktum at mange jenter pga ideal trakter etter en så tynn kropp som mulig uten tanke for om dette er sunnt eller ikke, men det som er enda sørgeligere er jo at store deler av samfunnet støtter oppunder dette idealet med kommentarer som " jenter skal bare trene mage, rumpe lår de" "jenter er ikke skapt foor å bygge muskler og ikke trenger de å jobbe mot det heller så lenge de passer på å ikke bli For "runde".

Og slike kommentarer som trener kommer med her er heller ikke akkurat motiverende " de fleste kvinnfolk har jo ikke muskler, men for mye ekstra" Tongue - Nå kjenner jeg mange flotte sterke jenter og hvis folk heller kunne oppmuntret enn å slenge med slike kommentarer og også vise litt mer tillit til at jenter også kan få en sterk og sunn kropp ( vi har tross alt akkurat like mange muskler som gutta!) så er jeg helt sikker på at det kunne blitt langt fler av de!

- problemet tror jeg er at mangen blir for forvirret - ingenting er bra nok; Hvis man er for tynn er det feil, hvis man trener men har noen kg for mye så er ikke det bra nok heller, og hvis man nå skulle være så syndig og strebe mot å få mest mulig muskler ja så fysjameg - da er man ikke feminin nok og da er man ekkel og jenter skal ikke ha så mye muskler osv osv.....
Hvorfor må det være slik at det bare er en ting som er riktig da? Er vel viktig å ta vare på mangfoldet? Kjedelig om alle skulle se like ut. det viktigste må vel være at folk får lov å trives med den de er og at man ikke skal presses på idealer i verken den ene eller den andre retningen?
Ikke alle kan bli syltynne supermodeller eller superfitness babes for den saks skyld - det må være rom for folk i mellom otgså!

Mangfold schmangfold.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
SV: Usunne idealer.
« #34 : 28. juni 2005, 12:06 »
Sitat
Og slike kommentarer som trener kommer med her er heller ikke akkurat motiverende " de fleste kvinnfolk har jo ikke muskler, men for mye ekstra"  - Nå kjenner jeg mange flotte sterke jenter og hvis folk heller kunne oppmuntret enn å slenge med slike kommentarer og også vise litt mer tillit til at jenter også kan få en sterk og sunn kropp ( vi har tross alt akkurat like mange muskler som gutta!) så er jeg helt sikker på at det kunne blitt langt fler av de!
Det er en generell observasjon og ikke ment som noe annet. Og ja, jeg er enig med deg i at mange trenger oppmuntring til en sunnere livsstil, uten at det blir til hysteri i noen retninger  Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Usunne idealer.
« #35 : 28. juni 2005, 12:10 »
jeg vil bare kommentere det caepp sier: du vil ikke si at en mellomting mellom sykelig mager og "maksimal muskelmasse" vil eksistere? Tongue

Så absolutt. Er selv tilhenger av den "middelveien", selv om det sikkert kom litt dårlig til syne. Målet med innlegget var en reaksjon på at folk virker overrasket over at jenter ikke nødvendigvis ønsker seg større muskler, uten så mye fokus på min egen mening. Smiley

Har aldri sagt at jenter burde strebe etter mest mulig muskler. Men at en burde strebe etter å holde seg i en sunn form, både med kondisjonstrening, moderat styrketrening, og bra kosthold, og at resultatet av dette burde være idealet, avhengig av kroppsbygning, som gir anlegg for ulik kropp. Høres da logisk ut at en på denne måten blir mest mulig tilfreds med seg selv. Jeg mener det er på tide at mennesker som faktisk har satt seg inn i emner relatert til kosthold/trening burde gå mer inn for å opplyse samfunnet om hvilken gal vending dagens ideal har tatt.

Helt enig, selv om det neppe er en enkel oppgave.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Usunne idealer.
« #36 : 28. juni 2005, 12:46 »
Har aldri sagt at jenter burde strebe etter mest mulig muskler. Men at en burde strebe etter å holde seg i en sunn form, både med kondisjonstrening, moderat styrketrening, og bra kosthold, og at resultatet av dette burde være idealet, avhengig av kroppsbygning, som gir anlegg for ulik kropp. Høres da logisk ut at en på denne måten blir mest mulig tilfreds med seg selv. Jeg mener det er på tide at mennesker som faktisk har satt seg inn i emner relatert til kosthold/trening burde gå mer inn for å opplyse samfunnet om hvilken gal vending dagens ideal har tatt.

Kanskje jeg missforstår deg nå - men hvorfor  skal jenter nøye seg med  moderat styrketrening?

Så absolutt. Er selv tilhenger av den "middelveien", selv om det sikkert kom litt dårlig til syne. Målet med innlegget var en reaksjon på at folk virker overrasket over at jenter ikke nødvendigvis ønsker seg større muskler, uten så mye fokus på min egen mening. Smiley

Helt enig, selv om det neppe er en enkel oppgave.

Det er vel heller det motsatte - at folk reagerer og blir virkelig overrasket  når jenter virkelig ønsker seg mye muskler. Kanskje ikke så mye her inne - men ellers er iallefall dette en kjempevanlig reaksjon både blant  gutter og jenter. Da jeg f.eks sa til en kompis for et par år siden at jeg med tid og stunder hadde lyst å klare sånn 70 - 80 kg i benk ( iallefall min 50 Wink ) så fikk jeg høre at - æsj - nei det var alt for tung for en jente som meg og ikke noe å satse på for da ville jeg bli seende ut som en bulldog el.l
Nå klarer jeg sånn ca 50 kg i benk - langt igjen til 80 enda i know, men ligner iallefall ikke på en bull dog per dags dato Erter og det gjør ingen av de andre veldig sterke og flotte jentene jeg kjenner heller som tar 80 kg i benk og vel så det.
Det er dessverre også en vanlig oppfatning at synlige muskler på jenter er "ekkelt" og ufeminint - en jente på jobben min ( som forøvrig  har en kjempeslappis holdning og som jeg tviler på gjør særlig annet enn å henge på kvartere og drikke øl på fritiden sin) mente f.eks dette om Marit Bjørgen som jeg til motsetning syns ser utrolig flott ut og slettes ikke ekkel og ufeminin ut.

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Usunne idealer.
« #37 : 28. juni 2005, 13:46 »
Kanskje jeg missforstår deg nå - men hvorfor  skal jenter nøye seg med  moderat styrketrening?


Tenker på den gjennomsnittlige trimmer som vil "stramme opp litt". Selvfølgelig, det er bare å kjøre på, men jeg tror det er mer sannsynlig at idealet for jenter blir fitness enn bodybuilding. Det samme er det vel forsåvidt med gutter. Ikke missforstå meg. Det finnes jo folk i alle leire, men tror nok det er mer sannsynlig at gjennomsnittspersonen ville trives best i en fitnesskropp.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Caepp

  • Fast besvarer
  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 675
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 675

SV: Usunne idealer.
« #38 : 28. juni 2005, 15:18 »
Det er vel heller det motsatte - at folk reagerer og blir virkelig overrasket  når jenter virkelig ønsker seg mye muskler. Kanskje ikke så mye her inne - men ellers er iallefall dette en kjempevanlig reaksjon både blant  gutter og jenter. Da jeg f.eks sa til en kompis for et par år siden at jeg med tid og stunder hadde lyst å klare sånn 70 - 80 kg i benk ( iallefall min 50 Wink ) så fikk jeg høre at - æsj - nei det var alt for tung for en jente som meg og ikke noe å satse på for da ville jeg bli seende ut som en bulldog el.l
Nå klarer jeg sånn ca 50 kg i benk - langt igjen til 80 enda i know, men ligner iallefall ikke på en bull dog per dags dato Erter og det gjør ingen av de andre veldig sterke og flotte jentene jeg kjenner heller som tar 80 kg i benk og vel så det.
Det er dessverre også en vanlig oppfatning at synlige muskler på jenter er "ekkelt" og ufeminint - en jente på jobben min ( som forøvrig  har en kjempeslappis holdning og som jeg tviler på gjør særlig annet enn å henge på kvartere og drikke øl på fritiden sin) mente f.eks dette om Marit Bjørgen som jeg til motsetning syns ser utrolig flott ut og slettes ikke ekkel og ufeminin ut.

Les det første innlegget mitt, så skjønner du at jeg sikter til holdninger som forekommer her inne, ikke blant folk flest. Det jeg synes er rart er at jeg flere ganger har sett at folk er oppriktig overrasket over at gjennomsnittsjenta ikke ønsker en muskuløs kropp. Som du selv sier, så er den vanlige oppfatningen at jenter ikke bør ha spesielt mye muskler, følgelig er det helt naturlig at de fleste jenter ikke ønsker det. Om den vanlige oppfatningen er "riktig" har ikke jeg sagt noe om i det hele tatt.

For min del må jenter gjerne trene styrke, og ha litt muskler på kroppen. Men ei jente som presser 80kg i benk vil alltid oppleve "fordommer", på samme måte som et muskelberg av en mann vil gjøre det, begge fordi de sterkt skiller seg ut fra den store massen.

Så saken er vel den at det finnes forskjellige definisjoner av hva det vil si å se ut som en bulldog f.eks. Eller hva det vil si å se lite feminin ut. Du bør selvfølgelig få mene at det er vakkert med jenter med mye muskler, men det bør jo også være lov til å synes at det ikke er særlig attraktivt. Det som for deg ser helt "normalt" og pent ut, kan for andre se rimelig ille ut.

Når man er en del av den lille minoriteten som ikke helt kan bli sterk nok, eller få nok muskler (noe jeg kanskje er selv), så må man etter min mening bare regne med å bli sett på som litt snål.

Klart man kan hevde at landets sterkeste damer og menn ser helt enestående ut, men man må vel også regne med at de aller fleste utenfor "miljøet" vil være uenig? Det som forundrer meg er som sagt at mange virker så overrasket over at flertallet ikke deler ens meninger, selv når man tilhører en såpass liten minoritet som hardt styrketrenende...

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

SV: Usunne idealer.
« #39 : 28. juni 2005, 15:32 »
Trodde Sports Illustrated viste veltrente damer, hun så jo ut til å ha en typisk 14årskropp. Forøvrig syntes jeg kropper som ser ut som de blir brukt til litt mer enn å frakte en sixpack eller en handlepose med raffinerte matvarer fra a til b; er idealet samfunnet bør ha.

Mennesker er rare, tenk om katter plutselig skulle få for seg at det er trendy og ha stor tykk hale, og fylle de med silikon for det utrykker velstand. En velfungerende, sunn og harmonisk kropp er vakrest uansett syntes jeg. Kroppen skal kunne gjøre det den er designet til å gjøre, nemlig løpe, løfte, hoppe, kaste, danse, posere most muscular etc...selvom livene våre er litt annerledes enn steinaldertiden så er kroppen nogenlunde likt fungerende( bortsett fra at noen tåler laktose litt bedre)
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

nann-rosita

  • Gjest
SV: Usunne idealer.
« #40 : 28. juni 2005, 16:15 »
ang sports illustrated: jeg har vært så irritert på den serien der, damene trener ikke, spiser ikke, og er jaggu meg bare skinnyfat hele hurven. har ikke en dritt med sport å gjøre.  No no

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Usunne idealer.
« #41 : 28. juni 2005, 16:21 »
For alt dere vet så kan denne jenta jogge 2 ganger om dagen 3 ganger i uken eller kanskje hun holder på mer eller mindre seriøst med terrengsykling, klatring eller kanskje vektløftning.... Er ikke det sportslig så vet ikke jeg.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
SV: Usunne idealer.
« #42 : 28. juni 2005, 16:23 »
Tipper kostholdet hennes består av sigaretter, kaffe og kokain.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Vidis

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 151
  • Honnør: 83
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 151

  • Team Phil Heat
SV: Usunne idealer.
« #43 : 28. juni 2005, 16:50 »
Tipper kostholdet hennes består av sigaretter, kaffe og kokain.

Du glemte salat!
Kortsiktige mål er veien til ett langsiktig mål. Smiley

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Usunne idealer.
« #44 : 28. juni 2005, 16:51 »
Og atter salat.

Offtopic men det er rart at mange tror de kan spise seg slanke... Pøser på med salat og frukt og sunne ting. Som om det skulle ha vert - kcal i salaten og frukten. Og vannet!






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!