Skrevet av Emne: supahs profil  (Lest 2068 ganger)

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

supahs profil
« : 19. september 2004, 17:37 »
Litt info:

Alder: 20
Høyde: 192cm
Vekt: 82kg

Jeg har trent siden november -03.
Har til nå bare trent for å holde meg i form og se bra ut, faktisk. Framover tenker jeg å sette meg bestemte mål og evn. delta i noen form for konkurranse. Ifølge UAC bør jeg legge på meg litt. Jeg vet jeg ikke er særlig stor i forhold til min høyde, men jeg er fornøyd med framgangen så langt mtp vekt og volum - og det UTEN å fokusere noe spesielt på det. Jeg har faktisk hatt som mål å få ned fettprosenten og få fram magerutene. Kanskje det blir andre boller nå..?  Shocked

Må legge til at det har blitt lite trening den siste måneden. Flyttet nettopp til Bergen, og har liksom ikke funnet meg helt til rette med en gang + at jeg har hatt en hel del å gjøre.     

Jeg har ikke tatt noen mål (Har ikke målbånd...skal kjøpes snart!)


Maksløft:
Dips er strengt tatt den eneste øvelser hvor jeg har 'maksa'. Skal gjøre noe med dette.

Dips: 40

"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: supahs profil
« #1 : 19. september 2004, 18:04 »
Jepp jepp. Ting tar tid Smiley
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: supahs profil
« #2 : 19. september 2004, 20:52 »
Ser bra ut!

Bare tren tungt som f... og spis bra med mat nå!!
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: supahs profil
« #3 : 20. september 2004, 01:15 »
Takk skal du ha. Akkurat det jeg gjør for tiden Smiley
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: supahs profil
« #4 : 20. september 2004, 01:30 »
Ser bra ut, bra grunnlag - men trenger definitivt mer masse for konkurranse i fitness!

40 dips er meget bra hvis du går helt ned til godkjent dyde (skulder under albue).

Treningsprogrammet ditt bør du endre på, iallfall ingen vits i å trene biceps alene på en egen dag!!! Mage 3-4 ganger i uka er da vel heller ikke nødvendig. På bein-dagen mangler du både hamstrings- og leggøvelser som rake markløft, lårcurl og tåhev.

5-splitt er litt voldsomt hvis du ikke bruker AAS. Med din base ville jeg kjørt et skikkelig fullkroppsprogram 3x i uka (les f. eks. 25årstrenings artikkel om VIFT/periodisering) og begynt å spise mye mer inkl. minst 2 gram protein per kg kroppsvekt. (Kjører selv fullkropp 3x i uka - funker veldig bra)

Mvh HITman
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: supahs profil
« #5 : 20. september 2004, 07:31 »
5-splitt er litt voldsomt hvis du ikke bruker AAS.
Mvh HITman

Vet det er infantilt, men jeg lar meg fortsatt provosere av slike idiot-utsagn..... Beklager så meget!!


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: supahs profil
« #6 : 20. september 2004, 12:31 »
Ser bra ut, bra grunnlag - men trenger definitivt mer masse for konkurranse i fitness!

40 dips er meget bra hvis du går helt ned til godkjent dyde (skulder under albue).

Treningsprogrammet ditt bør du endre på, iallfall ingen vits i å trene biceps alene på en egen dag!!! Mage 3-4 ganger i uka er da vel heller ikke nødvendig. På bein-dagen mangler du både hamstrings- og leggøvelser som rake markløft, lårcurl og tåhev.

5-splitt er litt voldsomt hvis du ikke bruker AAS. Med din base ville jeg kjørt et skikkelig fullkroppsprogram 3x i uka (les f. eks. 25årstrenings artikkel om VIFT/periodisering) og begynt å spise mye mer inkl. minst 2 gram protein per kg kroppsvekt. (Kjører selv fullkropp 3x i uka - funker veldig bra)

Mvh HITman

Ok, jeg skal prøve det programmet. Det virker interessant. Takk for tipset.
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

nann-rosita

  • Gjest
SV: supahs profil
« #7 : 20. september 2004, 12:39 »
5-splitt er litt voldsomt hvis du ikke bruker AAS.
Mvh HITman

kremt, jeg trener da vitterlig 5-splitt, og bruker så visst ikke noe dritt !!  No no
fem splitt er faktisk veldig greit, med tanke på å dele opp kroppen, og ha tid!! jeg har barn og kan ikke være tre dager uka , 2 timer på trening, så da er jeg heller fem ganger uka, i 40-60 minutter, og kjører 5 splitt!!

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: supahs profil
« #8 : 20. september 2004, 12:45 »
Jeg bruker heller ikke AAS!! Bare for å ha alt på det rene.
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: supahs profil
« #9 : 20. september 2004, 16:27 »


Vet det er infantilt, men jeg lar meg fortsatt provosere av slike idiot-utsagn..... Beklager så meget!!

Koker det litt under topplokket her tricepsman?   Wink Neida, bare sunt å ha evnen til å la seg provosere en gang iblant, men gjør meg en tjeneste ved å være litt mer saklig neste gang, f. eks. begrunn svaret ditt!!

Du tar utsagnet mitt ut av sammenhengen. Har ikke noe imot 5-splitter generelt, men siden supah ikke har trent så veldig lenge og ikke har allverdens masse enda (82kg på 1,92m), mener jeg helt bestemt at fullkroppsprogram evt. 2- eller 3-splitt bør forsøkes først. I denne fasen vokser man best på en høyere treningsfrekvens per muskelgruppe enn en gang i uken (jf. f. eks. referansene i 25ÅTs VIFT-artikkel), med mulig unntak av AAS-brukere som kan dra mer nytte av en 5-splitt tidlig. NB! Har IKKE beskyldt supah for å bruke AAS!!!!! Jeg mener en 5-splitt først bør vurderes på et meget høyt nivå. Du er sikkert uenig med meg i det også, men det får så være. Dette er tross alt et DISKUSJONSforum, med rom for ulike oppfatninger...

 Smiley

 Offtopic

supah: Lett å bli forvirret på dette forumet, så mange ulike oppfatninger og erfaringer ulike folk har om trening. Det viktigste må vel likevel være å ikke kjøre seg fast i et spor, prøve nye ting, variere, finne ut hva som passer for deg. Og potensiale har du!!

Mvh HITman
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: supahs profil
« #10 : 20. september 2004, 16:36 »


kremt, jeg trener da vitterlig 5-splitt, og bruker så visst ikke noe dritt !!  No no
fem splitt er faktisk veldig greit, med tanke på å dele opp kroppen, og ha tid!! jeg har barn og kan ikke være tre dager uka , 2 timer på trening, så da er jeg heller fem ganger uka, i 40-60 minutter, og kjører 5 splitt!!
Har aldri beskyldt deg for å bruke "noe dritt" heller!! Det var ikke deg jeg snakket om over, men supah, som jeg for øvrig heller ikke har beskyldt for å bruke ***!! Beklager at utsagnet mitt var til å misforstå. Mulig 5-splitt passer for deg, jeg kjenner ikke treningsgrunnlaget ditt, bortsett fra at jeg synes jeg husker at du har holdt på lenge og er på et forholdsvis høyt nivå.  Wink Trener selv 2-3 ganger i uka, 45-60 minutter (ikke to timer  Cheesy øktene behøver ikke være lange fordi om de ikke er så hyppige...)

Mvh HITman
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget supah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 998
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 998

SV: supahs profil
« #11 : 20. september 2004, 16:43 »

supah: Lett å bli forvirret på dette forumet, så mange ulike oppfatninger og erfaringer ulike folk har om trening. Det viktigste må vel likevel være å ikke kjøre seg fast i et spor, prøve nye ting, variere, finne ut hva som passer for deg. Og potensiale har du!!

Mvh HITman

Jeg har fram til nå vært nøye med variasjon, og har i det siste vurdert et nytt opplegg. VIFT-programmet ser interessant ut, og jeg vil begynne på det neste trening.

Hyggelig og motiverende å få hjelp og positiv tilbakemelding!
"Do you smell the fitness? I do."

"You don't win silver - You lose gold"

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

SV: supahs profil
« #12 : 20. september 2004, 21:24 »


Koker det litt under topplokket her tricepsman?   Wink Neida, bare sunt å ha evnen til å la seg provosere en gang iblant, men gjør meg en tjeneste ved å være litt mer saklig neste gang, f. eks. begrunn svaret ditt!!

Du tar utsagnet mitt ut av sammenhengen. Har ikke noe imot 5-splitter generelt, men siden supah ikke har trent så veldig lenge og ikke har allverdens masse enda (82kg på 1,92m), mener jeg helt bestemt at fullkroppsprogram evt. 2- eller 3-splitt bør forsøkes først. I denne fasen vokser man best på en høyere treningsfrekvens per muskelgruppe enn en gang i uken (jf. f. eks. referansene i 25ÅTs VIFT-artikkel), med mulig unntak av AAS-brukere som kan dra mer nytte av en 5-splitt tidlig. NB! Har IKKE beskyldt supah for å bruke AAS!!!!! Jeg mener en 5-splitt først bør vurderes på et meget høyt nivå. Du er sikkert uenig med meg i det også, men det får så være. Dette er tross alt et DISKUSJONSforum, med rom for ulike oppfatninger...

Mvh HITman

Nope - under dette topplokket koker det sjelden.

Mener uansett det er nær unødvendig å argumentere spesielt intenst mot et utsagn som nærmest kategorisk indikerer at en for å få utbytte av en femsplitt helst bør gå på AAS og dets like. Særlig siden påstanden ikke selv var begrunnet..........

Måten du la det frem på sa ikke en pøkk om treningsgrunnlag, og jeg er dels enig at en kanskje kan ha større nytte av en 4- eller 5-splitt etter noen tid når en har vent kroppen til den type belastningstrening vi her prater om. Det er imidlertid ikke det samme som at en relativt fersk utøver med et godt program delt opp i mer enn to eller tre kan ha ypperlig utbytte av det.

Jeg ville for øvrig som deg anbefalt 2 eller 3 splitt de første årene, mest fordi jeg ikke tror en fersk utøver i de fleste tilfeller ikke greier å gi nok til få ut nok pr økt i en 5-splitt uten å lasse på med sett............

Jeg mener like fullt at den type utsagn du kommer med (mener å ha sett deg ymte frampå med det før også...) er såpass stigmatiserende og og ubegrunnede at de godt fortjener en flåsete ubegrunnet kommetar tilbake......  At du selv er hekta på HIT-religionen er jo ikke ensbetydende med at andre religioner kan ha noe for seg vettu....

Selv begynte jeg å bruke fire og fem-splitter relativt tidlig i min trening, og har hatt stort utbytte av det. Volumet tilsvarer, eller er en del mindre enn på de 2- og 3-splittene jeg kjørte tidligere.............


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
SV: supahs profil
« #13 : 20. september 2004, 22:16 »
tricepsman: Ok ok, jeg mente iallfall å knytte den aktuelle påstanden opp mot treningsgrunnlag, og beklager at dette ikke kom godt nok fram. Skal prøve å formulere meg klarere neste gang!  Smiley

Skal nok innrømme at jeg var noe "hektet på HIT-religionen" tidligere, men har nok "myknet" litt her, og har tatt til meg mye av det bl. a. du har skrevet om betydningen av variasjon. Det er således en god stund siden jeg har kjørt rein HIT. Tror nok likevel aldri jeg kommer til å anbefale utøvere med relativt lite treningsgrunnlag å splitte kroppen opp i særlig mer enn 2 eller 3, iallfall i starten, og jeg vil nok fastholde på å anbefale å prøve et godt fullkroppsprogram først, ikke minst fordi det er mye mindre tidkrevende, og jeg vet om mange som ikke tror at det går an å trene effektivt på noe mindre enn 4- eller 5-splitt, og flere har gått lei, evt. trener kun i perioder av året med magre resultater. Har som sagt ikke noe imot 5-splitter i seg selv (hvorfor skulle jeg det?), men vil nok for de fleste relativt ferske i gamet ikke være det lureste å ty til først, men i "liker-å-trene-mye-perioder" hvor motivasjonen er på topp, samt som variasjon ved stagnasjon, har det definitivt noe for seg å prøve noe nytt!!

Joda, mange veier som fører til Rom, og jeg har respekt for din lange erfaring i gamet, og resultatene du har fått som taler for seg!!

H
Erfaring er den talentløses trøst

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!