Skrevet av Emne: Mystique; klar for ny innsats på kom i form fronten 2005  (Lest 84499 ganger)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Vet ikke helt hva jeg skal skrive her, men tenkte dette var et greit sted å begynne siden jeg ikke har guts til å legge ut billedprofil riktig enda.

Litt data først.

alder:24

høyde : 1, 645
vekt: 62,8kg

Noen vitale mål:

bryst: 92 cm
Mage: 85 cm
Hofter : 100cm
Lår : 58
legger: 34cm
Overarmer: 29cm

for tiden trener jeg styrke to ganger i uken med følgende program :
DAG 1:                                              SET   REPS
KNEBØY (TUNGT)                                  4   5
BENKPRESS SMALT GREP (MIDDELS TUNGT)3   8
MARKLØFT (TUNGT)                             4   5
BAKSIDE LÅR                                       3   8
INNSIDE LÅR                                       3   8
SKULDERPRESS OPPOVER                   3   8
FRAMOVERBØYD SIDEHEV                   3   8
SIDEHEV                                             3   8
SITUPS                                               2   20

DAG 2:
KNEBØY (MIDDELS TUNGT)         3   8
BENKPRESS (TUNGT)                  4   5      PULLEY                                      3   8
NEDTREKK BREDT GREP             3   8
BICEPSCURL                              3   8
HAMMERCURL                            3   8
TRICEPSNEDTREKK                    3   8
SITUPS                                      2   20



kommer til å komme noen småendringer her fremover men det blir ikke mye.

har trent styrke spradisk en stund, men begynte først    
"seriøst" i juli i år ..har rotet mye frem og tilbake med det styrketreningen men har endelig funnet noe jeg føler virker. begynte i sommer med tre økter i uka men måtte trappe ned nå i høst pga av stuudier og annen trening. danser 3-4 ganger i uka ulike typer dans og prøver å få inn iallefall to gerialjakardioøkter i tillegg. Driver litt med klatring en sjelden gang men det har jeg hatt lite tid til hittil...
har ikke tenkt å ta styrketreningen i noe bestemt retning enda, først og fremst satser jeg bare på å bli sterkere og å stramme opp.

noen løft jeg er litt stolt av:

knebøy : 5x 45 kg
markløft: 5x 40kg
benk: max 37,5kg

disse løftene har jeg klart til tross for en småskadet rygg i det siste. den siste uken har jeg imidlertid ikke fått trent noen ting pga ryggen så det blir spennende og se hvordan jeg ligger an nå når jeg etterhvert kommer igang igjen.

hva annet kan jeg fortelle da? prøver for tiden å legge om kostholdet - har litt valpefett som skal vekk. begynte å følge et program i oktober...har gjort en del personlige tilpassninger og ikke følgt det helt slavisk alltid, men det går fremover. har gått ned 1,7kg siden jeg begynte 1.oktober..syns ikke det er så verst. men nå fremover blir det skjerpings..skal stramme inn litt mer på karboene..så jeg håer at jeg klarer å kvitte meg med iallefall 3 kg til innen jul. men vi får se....

ikke stort mer jeg kommer på å skrive her inne nå, men det kommer vel.
 ellers vil jeg ønske alle en riktig god natt  Smiley
 biggrin biggrin

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:mystiques treningslogg
« #1 : 10. november 2003, 08:29 »
3 kg bør ikke være noe problem innen jul. Kombiner geriljakardio med rolig kardio (gjerne før frokost) 3 ganger i uken. Spiser du ~1500 kcal (f.eks 33-33-33) om dagen  samtidig vil det gå som en drøm.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Electra

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 355
  • Honnør: 177
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 355

Re:mystiques treningslogg
« #2 : 10. november 2003, 09:30 »
Heisann!
Flott at du legger ut loggen din! Står du på frem mot jul når du nok målene dine både når det gjelder kroppsvekt og perser.
Jeg leste gjennom posten og tenkte... *hm....dette skal jeg også gjøre* (For feig til å legge ut bilder jeg også). Hev meg over tastaturet og begynte å føre inn alder, mål, perser osv... så gikk jeg lei og sletta hele greia  Embarrassed Har ikke hatt tålmodighet til å føre skikkelig treningsdagbok på flere år. Håper du er mer utholdende enn meg.

Blir kjekt å følge deg fremover!

Mvh
Electra
"Gorau adnabod, d'adnabod dy hun."

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:mystiques treningslogg
« #3 : 10. november 2003, 16:37 »
kjekkt at noen stakk innom loggen min da....kankje jeg blir mer motivert  til å følge mine egne innstrammninger nå som jeg har lagt ut logg her...bluir liksom litt mer bindende å følge opp da;)

Lureper: kostholdet  jeg kjører nå baserer seg på å ha et kcal inntak på ca 2100 kcal første dag, ca 1800 andre og ca17oo tredje dag. har kuttet ut endel karbo i forhold til det som står på programmet fordi jeg rett og slett ikke klarer å spise så mye så jeg ligger nok på litt under  overnevnte kcal inntak.

har ikke mulighet til å trene før frokost- begynner som oftest 08,15 på studiet mitt hver dag og bor et stykke fra skolen så det er helt uaktuellt. jeg pleier å kjøre gk i forbindelse med styrketreningsøktene mine. også danser jeg som sagt 3-4 ganger i uka så det får vel holde som kardiotrening Wink

ps: skal forresten ha min første treningsøkt etter en uke i ro- pga ryggskade. spent på åssen det går , men jippi som jeg gleder meg for å komme i gang igjen:D

Utlogget HITman

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 997
  • Honnør: 1256
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 997

  • Lift like a lift
Re:mystiques treningslogg
« #4 : 10. november 2003, 17:49 »
Hei Mystique! Fint treningsprogram! Men få med deg skråbenk på dag 1, dropp gjerne "innside lår", hvis du bruker en av disse "adduktormaskinene". Knebøy gjør susen nok for innsiden. Trener du ikke legg forresten?
Erfaring er den talentløses trøst

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:mystiques treningslogg
« #5 : 10. november 2003, 19:16 »
Hva studerer du for noe ??

"Nysgjerrig"
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:mystiques treningslogg
« #6 : 10. november 2003, 20:06 »
hitman: hehe om jeg ikke trener legg? jeg danser jo tre til fire ganger i uken...tror du jeg gjør det på henda da eller Wink får nok trent leggene  nok der tenker jeg.

øvrig program har jeg trener som setter opp for meg Wink så skal lufte forslagene dine for ham og se hva han syns Smiley
ja jeg bruker adduktormaskinen, men  motsetning til deg er jeg ikke motstander av den og det går dessuten raskt så det gjør meg ingenting å ta den .....
så må jeg jo tenke litt på tiden også da..kan ke hive inn alt for mange øvelser for da blir jeg aldri ferdig.
 men takk for innspillene. hva er hensikten med skråbenk forresten?

uap: jeg studerer  fysioterapi Smiley

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:mystiques treningslogg
« #7 : 10. november 2003, 20:12 »
usj...ble visst ikke noe trening på meg idag likevel Undecided kjente at ryggen ikke var helt klar for snurr og hopp og sprett riktig enda ( jazzballett) så begynner heller på ny frisk med en styrketreningsøkt i morgen Smiley

sitter å vurderer om jeg skal gi meg på jazzen...heller konentrere mer om de andre tingene jeg driver på med...men jeg får se...får danset uansett Cheesy

sitter forresten å lurer på å bruke deler av lunsjtiden min på skolen i treningsrommet der ( sykkle) noen som har noen formeninger om dette kan være en lur ide? 15 min på sykkel 3-4 ganger i uken uten om vanlig trening? eller er det bortkastet tid?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:mystiques treningslogg
« #8 : 10. november 2003, 20:20 »
Er ikke bortkastet tid i det hele tatt. 15 minutter? Akkurat passe tid til  GeriljaKardio det jo   Grin Kjør på !!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:mystiques treningslogg
« #9 : 10. november 2003, 22:59 »
uap: hehe det blir nok ikke gk da nei bare rolig sykkling....men vi får se om eg klarer å gjennomføre det...ikke alltid det bli tid men skal prøve sånn innimellom....

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:mystiques treningslogg
« #10 : 11. november 2003, 07:47 »
Trøst deg med at litt trening er absolutt bedre enn ingenting!! Godt prinsipp å ha i baklomma det.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget LurePer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 973
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 973

  • Ikke stikk din snabel der det kommer ut kabel
Re:mystiques treningslogg
« #11 : 11. november 2003, 09:57 »
Ville anbefalt litt "vanlig" kardio i tillegg til GK. Det er vanskelig å yte så mye på geriljakardio at effekten er maksimal.
I positiv nitrogenbalanse.

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

Re:mystiques treningslogg
« #12 : 11. november 2003, 10:56 »

hva er hensikten med skråbenk forresten?


For å trene overdelen av brystet, jeg mener øvelsen er ett "must".
Den må iallefall til for å få en fullverdig fin fasong på brystet.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:mystiques treningslogg
« #13 : 11. november 2003, 17:55 »
er det ingen som har fått med seg at jeg faktisk danser 3-4 ganger i uken? ( jazzballett, funk og discodans) ...dette er ingen pingletrening for de som m[tte innbille seg det...funker fint som kardiotrening  Wink alle andre former for kardiotrening ( sykkling og gk) kommer da i tillegg til dette.. så tipper det holder i forhold til både kardio og leggtrening Wink

hittmann: adduktomaskinen er IKKE bortkastet fordi man da trener mer spesifikkt  adduktorne på innsiden av låret ( 5-6 muskler) i tilleg til at man innvolverer andre muskler som er med å jobbe i denne bevegelsen. får ikke trent innside musklene like spesikfikkt med knebøy - med mindre man trener knebøy i med mange forskjellige bredder på beina Wink


Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:mystiques treningslogg
« #14 : 12. november 2003, 02:04 »
oi glemte meg nesten...må jo føre inn litt treningslogg idag:) min første dag på trening etter en ukes fravær...deilig å være tilbake, men måtte ta det rolig. er stort sett fornøyd likevel- selv om jeg bare fikk lov å trene med 20 kg Tongue i knebøy idag ...jaja tok noen ekstra sett da- kjenner det nok i morgen likevel.

vel vel tilbake til treningen...var en litt alternativ trening idag  - fikk introdusert noen nye øvelser som skal inn i programmet ( på tide med litt utskiftning) - og til å være første gangen på disse øvelsene er jeg særs fonøyd med innsatsen:
skråbenk 20kg 3x8 ( + 3 oppvarmingssett med 5kg løsvekter)
armypress: 20 kg -> 3 sett x henholdsvis 5, 8, 7 reps
franskpress : 10kg-X 8 reps og 12,5kg 2x8 reps ( oki da ikke så sinnsykt bra men det var første gang så jeg er fornøyd)

mindre fornøyd med beinpressen - 70kg 3x8 ..har trent med 80 kg før og flere reps men det er lenge siden og  dessuten tror jeg at jeg trente riktigere nå så det er vel ikke så verst likevel.

så nå har jeg altså testet ut de nye øvelsene mine så gjennstår det bare å få omdirrigert programmet litt ... men det går nok greit ja.

jippi i morgen skal jeg endelig danse igjen( hvis jeg ikke er helt på tryne gåen når jeg våkner i morgen)
:banana: :step:Dance:dance2::bounce:

men nå er det på tide med søvn.
 ha en riktig god natt og sov godt folkens Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!