Skrevet av Emne: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..  (Lest 17386 ganger)

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #45 : 05. januar 2005, 22:27 »
Jeg er klinkende klar for å slåss på lørdag, dersom vi kan få gjort det forholdsvis tidlig på dagen, SSR  >Cheesy

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #46 : 05. januar 2005, 22:41 »
I min trøtte tilstand virker det som om jeg har klart å få frem noe av det jeg faktisk tenker... Imponerende... Høh... Er så trøtt at alt spinner her...

Uansett, jo. TKD skader seg selv, og det er lite vi får gjordt. Mudo har så mange representanter på årsmøtet, at de i seg selv truer med å utgjøre et flertall, som jo da kan kontrollere årsmøtet. Ikke bra, man vil jo ha mangfold, ikke kommersialisiering og monopol. Høres så dumt ut med monopol... Det er en idrett, en filosofi, en livsstil, og noen prøver å gjøre så mye penger ut av det som mulig... Nå er det ikke utøverne i mudo og sangrok o.l jeg kritiserer, det er det øvre lederskapet. Du kan forresten regne med at det du så gjelder de fleste mudo institutt i landet.
Miljøet kan være topp, det vet jeg ikke noe om, men det virker sånn på stevner, på den annen side, det er jo ikke kun det det gjelder.

Det har innen de forskjellige stilartene vært mye kjekling angående at WTF ble OL-gren. Også innen WTF. Fettern til faren min, han med GTF klubben i Asker, sier det er på grunn av bestikkelser, og at de var først ute. Jeg vet ikke, og ønsker ikke å spekulere.
WTF, OL-kamp varianten er ikke spesiellt publikums vennlig, og det er død kjedelig å dømme til tider(tro meg, jeg satt ved poeng tavla under EM). Grunnen er enkel. Alt går på poeng. Det er viktig å unngå at motstander tar poeng, og enda viktigere, man skal ha poeng. Den som tar det første poenget får et klart overtak allerede i starten, derfor blir det mye passivitet... Dommere slår hardere og hardere ned på det, men når to nesten helt jevngode utøvere står overfor hverandre, og tenker kun poeng, så blir det jo som det blir... De blir avventende. Mye lettere å få poeng på kontring enn på angrep.
Dette har overskygget den tradisjonelle tkd'en. Derfor blir det til stadig diskusjoner mellom de som kun driver kamp, og de som også har et stort innslag av tradisjonell tkd. For å få en "fullvåren" (? er det ikke det man kaller det?) tkd uttøver, så ønsker man jo både ferdigheter innen kamp og tradisjonellt. Dermed satte man kravene for kongepokalen at man skulle være best i sin klasse innenfor både mønster og kamp i NM. Dette har fått noen av våre beste kamp utøvere til å rynke på nesen. De har ikke sansen for det tradisjonelle, generellt sett, virker det som... Det er synd, for det er disse som viser tkds ansikt utad. Flere har heller dårlige holdninger, som jeg ikke støtter, og det er jeg ikke alene om.

Jeg er ikke mer enn 21, men til tider virker det som om det er mange eldre enn meg som er så sta og bestemte (jeg kan være sta som et esel selv, det er ikke det), og som skal ha det de driver med til å være det beste hele tiden. Kanskje det har noe med erfaring av å måtte kaste fra meg mye av mine norske vaner, for å bo i japanske familier ett år... Tro meg, det var ikke lett... Jeg håper på å kunne åpne meg mer, så når folk har fornuftige ting å si, formulert på lett forståelig vis (jeg er litt trang i nøtta til tider), så håper jeg at jeg ikke virker for trangsynt. Jeg prøver å ta til meg det som blir sagt/skrevet.
Oi, nå rabler jeg... Kanskje jeg klarer å sove snart...



Det er jeg som sparker, og jeg har da heller ikke lagt skjul på hvor miserabel guarden (eller mangelen på sådan) var i det tilfellet Wink
Har nok blitt flinkere på det området nå, men har fortsatt grusomt mye å lære i forbindelse med sparking Sad (Heldigvis bokser jeg langt bedre enn jeg sparker).

 Når det er sagt tror jeg det er ganske så suboptimalt å blokkere et slikt spark med armene. Beina tåler den slags belastninger bedre.

Beklager! Virket som om det var du som blokkerte, siden du kritiserte blokken sånn...
Som jeg skrev tidligere, så låser man veldig kontringsmulighetene sine ved å blokkere med benet, derfor foretrekker jeg å blokkere med armene, og bevege meg samtidig. Bevegelsen gjør det lettere for armen...

Håper alt dette kommer ut litt mer fornuftig enn jeg tror det gjør...  Help  Nå vil jeg  :18smileysleep:!!!! (Men klarer det ikke)...


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #47 : 05. januar 2005, 22:46 »
Vel, for det første er det mer naturlig å blokkere et lavt spark med bein, ettersom det vitterlig går fortere enn å senke armene ned til lår/legghøyde. Ettersom dere vel ikke sparker under hoften i TKD, trenger vi kanskje ikke engang å være prinsippielt uenige om akkurat det?  Wink

Hvis du har 11 års erfaring på baken har du langt bredere erfaring enn undertegnede, men jeg har vanskeligheter for å tro at du vil blokkere et lavt spark, med full kraft, fra en medio-90 kilos motstander med hendene...

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #48 : 05. januar 2005, 22:53 »
Akkurat et slikt spark du beskriver kommer litt an på utøvern, men ettersom jeg er større... Jo, jeg ville klart å blokkere det, jeg har gjordt det mange ganger før, og kommer til å måtte gjøre det igjen.

Nå ble det å dra litt mange over samme kam å si at vi ikke sparker under hofta i tkd. Det er kamp regler, og har ingen ting med tradisjonell tkd å gjøre (heller ikke tradisjonell kamp, der det også involverer felling, og oppfølging på bakken).
Vi står heller ikke rett opp og ned, men jeg bruker ofte leggen som blokk jeg også, men det låser meg, og jeg bruker mye heller armene, og går inn i angrep, eller jeg stepper unna. Liker å slite ut motstander Grin Men, det ender jo sjelden i løpe konkurranse da Smiley

Les postene mine over (hvis du får noe ut av de da), så ser du at jeg tidligere har nevnt litt forskjeller mellom tradisjonell og ol-stil...


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #49 : 05. januar 2005, 22:58 »
Sov godt  Smiley men,

må si meg enig med Ugle på blokkinga (når vi snakker spark hofte og under).

Kan ikke skjønne at det kan være mulig, ei heller kjappere å skulle blokke et lavt spark mer effektivt med skinnbeinet/hånda. Dersom man markerer eller ikke sparker gjennom slik som dere vel gjør i TKD kanskje. Men hva med et gjennombrytende spark?

Selv om det selvfølgelig ikke er et fullgodt eksempel, se på LeBanner mot MrP i K1 for to år siden. MrP sparket LeB i albuen og dermed var LeB ødelagt ikke bare for kampen, men mer eller mindre for fremtiden (han sliter jo enda med albuen og dropper ekstrarunder osv pga smerter, visstnok...). Selv om det selvfølgelig er mulig å treffe en arm uten å skade den, er det jo et spørsmål om skadefrekvens per spark så å si. Den må jo være mye høyere med armblokker enn med bein (mot lave spark).

Skal slutte å mase nå, du som bare er barnet må jo få søvnen din... Sier han på 22  biggrin

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #50 : 06. januar 2005, 01:31 »
Hvis du fint klarer å blokkere slike spark med armen, er det selvfølgelig ingen grunn til at du skal gjøre noe annet Smiley

Selv vil jeg imidlertid fortsatt sverge til å bruke bein (legg) mot lave spark. For det første går det, som tidligere nevnt, fortere. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det går fortere å løfte leggen noen centimeter, kontra det å senke armen til en tilsvarende høyde.

Dernest er det langt mindre smertefullt, og likeledes mindre hasardiøst med tanke på skader, å bruke leggen. Håndledd og underarm er bestykket med langt mer sårbare ledd og svakere benmasse enn leggen, i hvert fall hos et normalt menneske. Man blir også veldig sårbare for slag mot kropp og ansikt dersom man senker armen til lårhøyde.

Dessuten kan jeg ikke huske å ha sett utøvere i K1, Pride, UFC osv bruke armene til å blokkere lave spark. (I hvert fall ikke med hell). Spesielt K1-fightere velger jeg å tillegge ganske så stor kredibilitet når det gjelder å vite hva som er best der Wink Og ja, jeg har etterhvert sett ganske mange kamper.

Jeg er uvitende når det gjelder TKD, og får bare beklage min generaliserende påstand om spark under hoftehøyde. Uansett, nå er det virkelig tid for å si god natt!




Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #51 : 06. januar 2005, 19:01 »
Det er jo bare håløst å bruke hendene til å blokkere lave spark.. 1. hendene dine tåler det ikke 2. du tar hendene utrolig langt ned fra hvor de gjør mest nytte (i guard, hode/skulderhøyde), 3. du åpner deg.. osv.

men om noen vil teste en tese om at de fint kan blokkere lave spark med håndleddet kan jeg gjerne stille med sparkekraften jeg.. Wink

kan komme med forholdsvis mange årsaker til at det å blokkere spark på generell basis, og ikke minst med håndleddet som noen skisserer her er håpløst. Spesiellt når man har muligheten til å ta det med en legg..


når jeg orker skal jeg skrive et litt lengre innlegg.. Wink

jeg kan vel legge til at jeg har trent tkd noen år og har forholdsvis god erfaring med akkurat hvilke teknikker som blir brukt både tradisjonellt og i sparring, og vel.. de lave sparkene som det blir fokusert på er ikke spark som er så effektive som man kanskje ville ønsket i en selvforsvarssetting eller i en fullkontakts sparringssetting.. men men, meg om det.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget StigA

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #52 : 15. mars 2005, 18:35 »
teknikkbilder av oss selv ja....   Smiley



(jeg i blå)
Sort belte 3.dan Taekwondo

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #53 : 29. mars 2005, 13:07 »
Akkurat et slikt spark du beskriver kommer litt an på utøvern, men ettersom jeg er større... Jo, jeg ville klart å blokkere det, jeg har gjordt det mange ganger før, og kommer til å måtte gjøre det igjen.

Er et par andre som har reagert, men det hindrer ikke meg i å reagere Smiley

Har selv trent tkd i mange år, men også en masse annet. Det sparket som er beskrevet er høyt på låret, og ikke pokker om du blokkerer et velplassert lowkick med armene. Nå skal det sies at det tok lang tid før jeg virkelig skjønte hvor hardt et lowkick kunne være, og derfor godt kunne finne på å prøve og blokkere med armene for en del år siden. Ikke nå lenger. Så jeg sier som Cain: hvis du virkelig vil prøve så stiller jeg gjerne opp og sparker. Jeg vil bare sparke på pute først, så du vet hva du skal prøve å blokkere... (mange i klubben vil ikke holde pute for meg engang Sad)

Utlogget kira

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 342

  • punish this
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #54 : 04. april 2005, 12:42 »
Fra en all-girlz BJJ leir i Helsingborg ifjor. GI-choke som er ganske ubehagelig gitt Grin
pain is only weakness leaving your body

Proud member of Team Valhall


Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #55 : 04. april 2005, 14:26 »
jenter som driver med bjj er bra! velkommen:)


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget kira

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 342

  • punish this
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #56 : 04. april 2005, 14:58 »
Jo takk! Ble tipset om dette forumet av en kamerat. Hittils så har jeg lest endel og lært masse Grin

Kommer vel igang med litt aktivitet etterhvert.
pain is only weakness leaving your body

Proud member of Team Valhall


Utlogget vamonos

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 116
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 116

  • 91 kg and increasing!
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #57 : 23. april 2005, 02:43 »
Fra judotrening i Harstad. Og nei, han lander ikke på hodet, han er på tur rundt på rygg 2thumbsup
Lift heavy or go home!

Utlogget doido

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

  • gamedog power
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #58 : 18. mai 2005, 02:39 »
Her har jeg noen trenings/teknikkbilder av meg, treneren min og et annet medlem fra Stavanger capoeira klubb
Shipt det som hendte med treneren din Jamaica når han var hjemme i brasil, men bicepsen kom seg fort etter bil ulykken så han er nok fit for fight snart. (jeg var med å startet stavanger capoeiraklubb fordi dama hans kunne ikke nok portugisisk da og jamaica kunne ike norsk eller engelsk så jeg måtte oversettwe for ham) er den andre Fabio?

Utlogget kira

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 342
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 342

  • punish this
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #59 : 18. mai 2005, 13:14 »
Kira's adventures buttrock
pain is only weakness leaving your body

Proud member of Team Valhall


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!