Skrevet av Emne: Mihoe trener NROL og Ashtanga (Nye bilder s.52 (gamle bilders:28,30,40,.48)  (Lest 100555 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #540 : 16. juni 2008, 22:24 »
Får kanskje logge litt trening her også Wink

Trening og mat 16.06:

Cardio: 40 min oppoverbakke+ 20 min ellipse (70-75% av max)

God og svett!

Mat:

Frokost: Eggerøre av 2 egg
Lunsj: 1 avocado og kreps
MM: 1 pære og 1 neve nøtter/frø
Middag: Tunfiskgryte med naturris
Kvelds: 20 g proteiner, 1 skive ananas, 1 neve cashewnøtter
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #541 : 17. juni 2008, 20:07 »
Trening 17.06 - fase 1:16. trening

Oppvarming: 10 min oppoverbakke

Markløft: 1x6 26,5kg, 1x5 33,5kg, 3x8 38,5kg -Ny pers igjen! Og det var ikke spesielt tungt engang  Dance

Alternerende sett:
Skulderpress DB: 3x8 5kg
Nedtrekk bredt grep: 2x8 25kg, 1x8 27,5kg

Alternerende sett:
Lunges m DB: 3x8 (hver fot) 7kg i hver hånd - orket ikke å vente på at tyngre manualer ble ledig...så det var egentlig litt avslappende.
Chrunches på ball: 3x15 16,3kg (i kabelstativet)

I dag føltes det som om jeg hadde spist krutt til middag, det hadde jeg egentlig ikke - bare thaisuppe med skalldyr. Snøftet som en mann da jeg gjorde markløftene mine Tongue
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #542 : 17. juni 2008, 22:14 »
I dag føltes det som om jeg hadde spist krutt til middag, det hadde jeg egentlig ikke - bare thaisuppe med skalldyr. Snøftet som en mann da jeg gjorde markløftene mine Tongue

Kjempebra mark, Mihoe! Cheesy

He he ja det blir en del mindre fine ansiktsgrimaser og stønning på meg også innimellom. Syns det er helt greit å være litt mindre feminin når jeg trener, er mer enn nok jentete ellers :Smiley

Thaisuppe med skalldyr anbefales før trening med andre ord? Wink

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #543 : 18. juni 2008, 01:02 »
Kjempebra mark, Mihoe! Cheesy

He he ja det blir en del mindre fine ansiktsgrimaser og stønning på meg også innimellom. Syns det er helt greit å være litt mindre feminin når jeg trener, er mer enn nok jentete ellers :Smiley

Thaisuppe med skalldyr anbefales før trening med andre ord? Wink

Takk - jeg ble faktisk veldig overrasket over at jeg klarte den der marken. Har nok undervurdert meg selv litt!

Og hurra for at vi kan bråke litt vi også - jeg fikk ganske mange blikk, men nå har jeg bestemt meg for å utelukkende tolke dem som beundring Wink.

Den suppa tror jeg defintivt jeg kan anbefale - må ha vært den! Eneste minuset var at det selvsagt er altfor lite mat i noe sånt så jeg var sulten som en ulv ikke så mange timer etterpå Wink

Mat 17.06:

Frokost: 1 havreknekkebrød med ost, 1 gulerot
Lunsj: 1 grov wrap med tunfisk og grønnsaker
MM: 1 neve nøtter/frø, 1 eple, 1 paprika
Middag: Den magiske thaisuppa med skalldyr
Proteiner: 20 g etter trening
Kvelds: 1 salat med blandede grønnsaker, 1/2 skive grovbrød med litt aioli.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #544 : 18. juni 2008, 21:33 »
Takk - jeg ble faktisk veldig overrasket over at jeg klarte den der marken. Har nok undervurdert meg selv litt!

Og hurra for at vi kan bråke litt vi også - jeg fikk ganske mange blikk, men nå har jeg bestemt meg for å utelukkende tolke dem som beundring Wink.

Den suppa tror jeg defintivt jeg kan anbefale - må ha vært den! Eneste minuset var at det selvsagt er altfor lite mat i noe sånt så jeg var sulten som en ulv ikke så mange timer etterpå Wink

Mat 17.06:

Frokost: 1 havreknekkebrød med ost, 1 gulerot
Lunsj: 1 grov wrap med tunfisk og grønnsaker
MM: 1 neve nøtter/frø, 1 eple, 1 paprika
Middag: Den magiske thaisuppa med skalldyr
Proteiner: 20 g etter trening
Kvelds: 1 salat med blandede grønnsaker, 1/2 skive grovbrød med litt aioli.

Når det gjelder trening er det faktisk av og til bedre å overvurdere enn undervurdere hva en er i stand til (så fremt teknikken sitter selvsagt) Wink
Jeg tipper at du kan dra opp minst 50kg om kort tid, du er nok god for langt mer enn du tror selv Smiley

Det er nettopp det som er så dumt med suppe...blir sulten igjen med en gang.
Lager du den fra bunnen av?

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #545 : 18. juni 2008, 21:58 »
Når det gjelder trening er det faktisk av og til bedre å overvurdere enn undervurdere hva en er i stand til (så fremt teknikken sitter selvsagt) Wink
Jeg tipper at du kan dra opp minst 50kg om kort tid, du er nok god for langt mer enn du tror selv Smiley

Det er nettopp det som er så dumt med suppe...blir sulten igjen med en gang.
Lager du den fra bunnen av?

He, he - godt du har troen Taline! Jeg klarer ikke å forestille meg å dra opp 50 kg, egentlig mest fordi jeg har elendig grepsstyrke. Har lurt på å skaffe meg reimer (selv om jeg vet alle mener det bare er tull å drie på med) som jeg kan bruke på siste sett feks. Men jeg bør nok jobbe litt med den der undervurderingen av meg selv og vurderer å ta egen vekt under knebøyen i morgen.

Har laget sånn Tom Yam Ka suppe en gang selv, men det ble ikke så veldig godt. Vanskelig å få alle urtene til å gi bra smak - enten blir det for dafft eller så blir det altfor sterkt. Så i går kjøpte jeg ferdig på Nam Fah (oslos beste thai spør du meg) - de har take away ikke så langt unna der jeg bor Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #546 : 19. juni 2008, 00:03 »
Eting 18.06:

Frokost: Eggerøre av 2 egg
Lunsj: 1 avocado, kreps, nøtter/frø og tomat
Middag: Reker i curry og chilli, naturris
Kvelds: 1 pære, 2 nektariner

Treningsfri i dag og det tror jeg nok kroppen min har godt av Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #547 : 19. juni 2008, 22:22 »
Trening 19.06 -Fase 1- Bonustrening

Oppvarming: 10 min ellipse

Knebøy: 1x5 35kg, 1x5 40kg, 2x8 45kg, 1x8 47,5kg (Min egen vekt erobret! Stolt som en hane!!!  biggrin )

Alternerende sett:
Push-ups 20 grader: 3x8
Sittende roing: 3x8 27,3kg

Alternerende sett:
Step-ups DB: 3x8 på hver fot, 10 kg i hver hånd (opp på 1 step på max)
Prone Jackknife på ball: 3x18

Har hatt et mål om å ta min egen vekt i knebøy en stund og det var utrolig deilig å klare det i dag! Nå skal jeg over på ny fase i programmet og gjøre andre øvelser en stund - så jeg tok en bonusøkt for å nå målet mitt! Skulle egentlig gjort gerillja kardio, men rakk det ikke fordi jeg kom meg altfor sent på trening. Tar det igjen i morgen.

Opplevde dessuten noe moro på trening i dag: Lærte Christine Koth å ta steps up - hun syns jeg var en supersterk en som tok dem med 10 kilos plater.

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Celdiir

  • Gjest
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #548 : 19. juni 2008, 22:52 »


Knebøy: 1x5 35kg, 1x5 40kg, 2x8 45kg, 1x8 47,5kg (Min egen vekt erobret! Stolt som en hane!!!  biggrin )


Gratulerer! Bestandig gøy å nå målene man jobber mot! Smiley

Liker også å sette meg kroppsvektrelaterte mål. På den måten vet jeg at jeg blir mer atletisk og har alltid noe å forholde meg til når jeg sammenlikner meg med gutta på 180+ som naturligvis løfter mer enn meg i en del øvelser (som deg er jeg en del lavere en gjennomsnittet). Må si jeg finner en glede i å se gutter på 85 kg slite med 120-30 kg i markløft, når lettere meg takler dette fint (hvertfall hvis de har gasp-kostyme og "protein og biceps"-holdning). Grin Samtidig holder man den verste styggbulkinga under kontroll.

Hva kommer først/neste, 1,5 ganger kroppsvekt i bøy eller chin-ups? Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #549 : 19. juni 2008, 23:06 »
Gratulerer! Bestandig gøy å nå målene man jobber mot! Smiley

Liker også å sette meg kroppsvektrelaterte mål. På den måten vet jeg at jeg blir mer atletisk og har alltid noe å forholde meg til når jeg sammenlikner meg med gutta på 180+ som naturligvis løfter mer enn meg i en del øvelser (som deg er jeg en del lavere en gjennomsnittet). Må si jeg finner en glede i å se gutter på 85 kg slite med 120-30 kg i markløft, når lettere meg takler dette fint (hvertfall hvis de har gasp-kostyme og "protein og biceps"-holdning). Grin Samtidig holder man den verste styggbulkinga under kontroll.

Hva kommer først/neste, 1,5 ganger kroppsvekt i bøy eller chin-ups? Smiley

Tusen takk - og selvsagt må man forholde seg til sin egen vekt, noe annet blir jo urettferdige lag eller noe Wink Når det gjelder mål fremover kommer jeg nok til å gå for begge - dvs jeg følger et program som har en egen fase som skal forberede deg til å ta chins og så følger et par måneder med knebøy igjen. Fremover skal jeg gjøre en del andre varianter av bøy-øvelser - noe som sikkert kan ha god effekt. Men både 1,5 ganger og 5 chins er defintivt noe jeg skal klare. Når vites ikke, kanskje frem mot jul?
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget jcdy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 415
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 415

  • Født i 88,begynte å trene august 05
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #550 : 20. juni 2008, 05:02 »
Tusen takk - og selvsagt må man forholde seg til sin egen vekt, noe annet blir jo urettferdige lag eller noe Wink Når det gjelder mål fremover kommer jeg nok til å gå for begge - dvs jeg følger et program som har en egen fase som skal forberede deg til å ta chins og så følger et par måneder med knebøy igjen. Fremover skal jeg gjøre en del andre varianter av bøy-øvelser - noe som sikkert kan ha god effekt. Men både 1,5 ganger og 5 chins er defintivt noe jeg skal klare. Når vites ikke, kanskje frem mot jul?
har du prøvd deg på chins da for å se hvordan du ligger ann? kan anbefale deg å kjøre rack chins,siden da kan man kontrollere mengden av hjelp selv.http://www.youtube.com/watch?v=vM-b4qOOWsE&feature=related
to be strong or big,thats the question Cheesy

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #551 : 20. juni 2008, 12:28 »
har du prøvd deg på chins da for å se hvordan du ligger ann? kan anbefale deg å kjøre rack chins,siden da kan man kontrollere mengden av hjelp selv.http://www.youtube.com/watch?v=vM-b4qOOWsE&feature=related

Halvannen måned siden jeg prøvde meg på den slags nå. Gjorde rack-chins og etterhvert negative chins i noen måneder og det hjalp veldig. Nå følger jeg ferdig oppsatt program, så om noen måneder skal jeg tilbake til negativene - enn så lenge gjør jeg nedtrekk og så svak som jeg er i dem kan det virke som det er noen kilo frem til jeg klarer the real deal Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #552 : 20. juni 2008, 15:06 »
Tusen takk - og selvsagt må man forholde seg til sin egen vekt, noe annet blir jo urettferdige lag eller noe Wink Når det gjelder mål fremover kommer jeg nok til å gå for begge - dvs jeg følger et program som har en egen fase som skal forberede deg til å ta chins og så følger et par måneder med knebøy igjen. Fremover skal jeg gjøre en del andre varianter av bøy-øvelser - noe som sikkert kan ha god effekt. Men både 1,5 ganger og 5 chins er defintivt noe jeg skal klare. Når vites ikke, kanskje frem mot jul?

Hvordan bøyvarianter tenker du på? Frontbøy?
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #553 : 20. juni 2008, 15:57 »
Hvordan bøyvarianter tenker du på? Frontbøy?

Jeg skal gjøre frontbøy med push press, bulgarsk splittbøy, knebøyhopp (krmf...de gruer jeg meg til), "partial singel leg squat" - dvs ikke alle på en gang, men litt forskjellige utover i programmet. Dessuten diverse varianter av utfall og markløft. Når jeg har holdt på med det i noen måneder skal jeg tilbake til knebøyen igjen. Mistenker at jeg kommer til å savne knebøyen, men alltid morsomt å prøve noe nytt Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Mihoe trener NROL4W (Nye bilder s.30)
« #554 : 20. juni 2008, 16:34 »
Jeg skal gjøre frontbøy med push press, bulgarsk splittbøy, knebøyhopp (krmf...de gruer jeg meg til), "partial singel leg squat" - dvs ikke alle på en gang, men litt forskjellige utover i programmet. Dessuten diverse varianter av utfall og markløft. Når jeg har holdt på med det i noen måneder skal jeg tilbake til knebøyen igjen. Mistenker at jeg kommer til å savne knebøyen, men alltid morsomt å prøve noe nytt Smiley

Frontbøy med pushpress? Thrusters? Wink) Klarer du ettbeinsbøy? Ser at det står partial, men allikevel?

Under hoppebøy kreves det iallefall en teknikktrening som sparer korsryggen!
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!