Skrevet av Emne: Mihoe trener NROL og Ashtanga (Nye bilder s.52 (gamle bilders:28,30,40,.48)  (Lest 100555 ganger)

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #300 : 17. april 2008, 21:24 »
Mat 17.04:

Frokost: Eggerøre av 2 egg
Lunsj: 1 grovt rundstykke med ost og chillimango
MM: 1 neve mandler
Middag: Pad thai med peanøtter, spirer, tofu og nudler...det er godt det - om enn ikke det sunneste Cheesy

Var på Olympia spirit og kjøpte meg isolate proteiner og kalsium i dag. Spurte Tommi Thorvaldsen, som jammen meg er så stor som et fjell, om hvor mye proteiner jeg burde få i meg pr dag og han mente 150g. Det er i hvert fall dobbelt så mye som jeg får i meg til vanlig.

Har planer om å få meg en real blodøkt i morgen, men må se hvordan hodet samarbeider.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #301 : 18. april 2008, 19:01 »
Trening 18.04:

Ny caridio-styrke økt (kanskje mest kjent som blodgym):

Oppvarming: 10 min oppoverbakke

Roing bredt grep: 3x25 11kg
Nedtrekk smalt grep: 3x25 11kg

Cardio: 5 min løping (opp mot 90% av maks)

Thrusters: 2x20 8,5 kg
Frontbøy: 1x25 8,5 kg (klarte ikke flere thrusters)
Rumensk mark: 3x25 8,5kg
Utfall: 15 på hvert ben, 8,5kg

Cardio: 5 min (90%)

Bryst i kinesis: 3x25 (belastning 1 - vet ikke hva det betyr i kilo)
Knebøy med ball: 3x25 (supersett - gjorde disse for å holde pulsen oppe fordi jeg måtte vente på en fyr som tok settene sine i mellom)
Armehevinger: 3x7

Cardio: 5 min (90%)

Planken: 3x75 sek.
Chrunches: 3x20

Cardio: 5 min (90%) + nedkjøling 5 minutter

Svett og sliten. Folk titter litt rart på meg når jeg driver med dette, men det får heller være  Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #302 : 18. april 2008, 19:37 »
Mat 18.04:

Frokost: Eggerøre av 2 egg
Lunsj: 1 skive grovt brød med ost og chilli
MM: 1 neve mandler
Før- og etter trening: Proteinshake
MM: 1 neve mandler
Middag: Tunfiskgryte med naturris

Og nå skal jeg ut og drikke vin igjen. Tror jeg må skaffe meg nye venner som ikke alltid syns det er hyggeligst med alkohol Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #303 : 18. april 2008, 21:52 »
Mat 18.04:

Frokost: Eggerøre av 2 egg
Lunsj: 1 skive grovt brød med ost og chilli
MM: 1 neve mandler
Før- og etter trening: Proteinshake
MM: 1 neve mandler
Middag: Tunfiskgryte med naturris

Og nå skal jeg ut og drikke vin igjen. Tror jeg må skaffe meg nye venner som ikke alltid syns det er hyggeligst med alkohol Wink

Vin er kos, og kos er lov når det er helg Wink
Ser du har begynt me proteinshaker også Wink

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #304 : 19. april 2008, 13:55 »
Vin er kos, og kos er lov når det er helg Wink
Ser du har begynt me proteinshaker også Wink

He, he - selvsagt er det lov Cheesy Og hyggelig også - når disse venninnene mine dessuten brukte fem minutter på å kjenne på musklene mine ble det ganske moro (og litt pinlig). De er helt forundret over at det går an, siden de enda ikke har sett lyset Wink.

Fant ut at protein måtte til, drikker isolat og det smaker nesten som saft siden jeg ikke får i meg vanlige shaker. Foreløpig begrenser jeg det nok til treningsdager så får jeg se hva jeg gjør. Jeg sliter jo med å få i meg så mye som 1g protein pr kilo kroppsvekt en gang.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Lagavulin

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 406
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 406

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #305 : 19. april 2008, 14:14 »
He, he - selvsagt er det lov Cheesy Og hyggelig også - når disse venninnene mine dessuten brukte fem minutter på å kjenne på musklene mine ble det ganske moro (og litt pinlig).

Så lenge de ikke kjenner på gluteus maximus eller pectoralis så går det vel greit.  what

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #306 : 19. april 2008, 15:17 »
Så lenge de ikke kjenner på gluteus maximus eller pectoralis så går det vel greit.  what

He he spørs litt på hvor "tvilsomme" venninner det er snakk om ja Tongue
Uansett er det jo kjempekoselig å få litt feedback fra andre som gjerne ikke trener selv, fint å kunne være en inspirasjonskilde Wink

Greit å få i seg mer protein ja. Jeg prøver å få i meg 2g per kilo kroppsvekt. Hørtes ut som det var litt i minste laget for Tommi ja..hmm Wink

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #307 : 19. april 2008, 16:34 »
Så lenge de ikke kjenner på gluteus maximus eller pectoralis så går det vel greit.  what

He, he - vi drakk ikke så mye, så de holdt seg til armer, lats og abs Wink

He he spørs litt på hvor "tvilsomme" venninner det er snakk om ja Tongue
Uansett er det jo kjempekoselig å få litt feedback fra andre som gjerne ikke trener selv, fint å kunne være en inspirasjonskilde Wink

Greit å få i seg mer protein ja. Jeg prøver å få i meg 2g per kilo kroppsvekt. Hørtes ut som det var litt i minste laget for Tommi ja..hmm Wink

He, he - de er nok ikke så tvilsomme - og ja, det er veldig gøy å få den typen tilbakemeldinger Smiley

Jeg mistenker at Tommi anbefalte det han selv inntar per dag og for å si det mildt er han nok på et litt annet nivå enn undertegnede (jeg må si jeg lurer på hvor mye proteiner folk på 140 kg får i seg per dag...). 2g tror jeg strengt tatt er helt fint!
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

janne

  • Gjest
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #308 : 19. april 2008, 20:06 »
Så lenge de ikke kjenner på gluteus maximus eller pectoralis så går det vel greit.  what

Glutus maximus er jo et MUST å kjenne på da....det er jo liksom dronningmuskelen det....og pectoralis major går jo greit om de holder seg til øvre delen.....hehe.

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #309 : 19. april 2008, 21:09 »
Glutus maximus er jo et MUST å kjenne på da....det er jo liksom dronningmuskelen det....og pectoralis major går jo greit om de holder seg til øvre delen.....hehe.

Ha, ha - du sier noe Janne! Jeg får insistere på at de kjenner på Gluteus neste gang Wink Men pecsene mine er ikke så lette å finne- antageligvis fordi de er pinglesmå.
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #310 : 20. april 2008, 17:31 »
Trening 20.04:

Oppvarming: 10 min oppoverbakke

Negative chins: 1x10, 2x8 (begynner å se konturene av "the real thing" nå. Juksa nok litt på noen av dem, og det er sikkert derfor det ble såpass mange Wink)
Knebøy: 1x6 37,5kg, 2x6 42,5 kg, 1x8 42,5  (ny rekord)
Bryst skråbenk med DB: 1x6 6kg, 4x5 10kg (ny rekord)
Rumenske mark: 3x8 25kg
Nedtrekk smalt grep: 1x6 25kg (var utslitt i ryggen etter alle chinsene)
Mage på ball med tau i kabelstativ: 3x15 11,3kg
Armehevinger: 1x7 (utslitt...)

Cardio: 30 min på 80% av max

Følte meg som en skikkelig gymrotte som valgte å trene fremfor å være ute i det fine vårværet...fordelen var at det var veldig tomt! Bra trening med mange maxer selv om jeg egentlig følte meg litt daff (sikkert fordi jeg bare spiste dritt i går). Er mørbanka i overkroppen...

Observerte to typer som hadde sin første time og det var ganske underholdene. Han ene var en langt mer atletisk type og tok alle øvelsene de ble vist på strak arm. Han andre gjorde alt feil. Likevel insisterte sistnevnte på å løfte like mye og endatil mer innimellom enn kompisen. Menn er noen rare skapninger som innimellom har litt problemer med selvinnsikten Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #311 : 20. april 2008, 17:38 »
Gratulerer med nye rekorder! Grin

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #312 : 20. april 2008, 17:42 »
Flink flink, gratulerer! biggrin Du har hatt kjempebra fremgang den siste tiden!

Deilig med lite folk, slipper å vente på at andre skal bli ferdig Smiley

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #313 : 20. april 2008, 18:31 »
Gratulerer med nye rekorder! Grin

Takk - veldig fornøyd med meg selv Cheesy

Flink flink, gratulerer! biggrin Du har hatt kjempebra fremgang den siste tiden!

Deilig med lite folk, slipper å vente på at andre skal bli ferdig Smiley

Takk for det Taline Smiley. Jeg har hatt bra fremgang på vektene, men ser ut som om vekta mi har stagnert litt så det er jeg ikke helt fornøyd med, men det er vel bare å stole på at det er en eller annen terskel jeg må over eller noe Smiley
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Mihoes trening og spising - logg
« #314 : 20. april 2008, 21:13 »
Takk for det Taline Smiley. Jeg har hatt bra fremgang på vektene, men ser ut som om vekta mi har stagnert litt så det er jeg ikke helt fornøyd med, men det er vel bare å stole på at det er en eller annen terskel jeg må over eller noe Smiley

Ser ut som vi sliter på hver vår kant, får håpe det løsner for oss begge Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!