Skrevet av Emne: Kyssesyken  (Lest 3727 ganger)

Utlogget Solsikkefrøet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Kyssesyken
« : 29. mai 2009, 22:55 »
Hei alle sammen! Vet ikke om dette er riktig sted for emne, men satser likevel jeg.

Som dere ser er temaet i denne tråden "Kyssesyken". En ganske så normal sykdom blandt ungdommer under 25 samt. at den også er helt j*vlig å leve med. Det dreier seg ikke om veldig lang tid, men når jeg ser magemusklene(den pittelittsynlige six-packen) jeg hadde forsvinne bak hud og fett blir jeg så utrolig deprimert.
Som dere kan lese i min forrige tråd(angående six-pack) så ser dere at jeg er høy av vekst og ganske lett til å være så høy. På fjorårets sesjon målte jeg 198 cm. over bakken og regner med at det har kommet på et par ekstra centimetere det siste (halvannet)året. På vekta, før kyssesyken, veide jeg +/- 80 kg., det vil si jeg varierte mellom 78 kg. og 82 kg. fra uke til uke.

Men, back to topic! Jeg fikk vite, etter flere blodprøver og mange lange svette netter at jeg hadde pådratt meg kyssesyken, den 30. april(altså dagen før Russetiden, hvor jeg var russ, startet). En russetid uten tilsatt alkohol var meget lett, da jeg kun drikker en sjelden gang i ny og ned. Men ja, russetiden gikk, uten hverken drikke eller trening.
Det sistnevnte er det klart viktigste for meg. Jeg må trene, jeg klarer ikke å sitte på ræva å slappe av 24/7.. det er waste.

Så nå lurer jeg på om noen har noen treningsråd til meg? Hva kan jeg gjøre som alternativ trening under denne perioden.
Hadde gym på mandag og hadde full innsats på både 3d-mølle og sykkel. Men ingenting skjer. Resultatene uteblir og jeg har det unødvendige laget(som bare vokser) utenpå magemusklene mine enda.

Nå virker jeg kanskje veldig utålmodig, men vil ikke at det jeg har jobbet hardt for siden jul skal bli borte så nær sommeren.

Hjelp!



Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Kyssesyken
« #1 : 29. mai 2009, 23:05 »
Jeg ville tatt det helt rolig. Du er tydelig motivert for trening og burde heller ta med deg denne motivasjonen videre til å satse hardt om noen måneder. Det går overraskende raskt å trene seg tilbake i form med riktig trening og kosthold. Skjønner at det er sommer og se bra ut og alt det der, men tenk langsiktig på det. Slapp av, la kroppen bli frisk og kjør på når du har fått klarsignal av legen.

Hvis det er noe trening som kan være fornuftig kan du jo alltids tøye en del. Det kan du sikkert tjene på seinere. Full innsats på sykkel er hvert fall bare tull. Bli frisk først

Utlogget Solsikkefrøet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Kyssesyken
« #2 : 29. mai 2009, 23:28 »
Tusen takk for svar Eplejuice!
Motivasjonen er her helt klart. Jeg er av de som elsker å jogge og tar sit-ups ellers, så er ingen avansert type trening som står på skjemaet. Men planlegger treningsstudio når jeg blir frisk igjen for å se hvordan det går.
Men ja..blir litt kjedelig framover om jeg ikke kan trene, men er jo helt klart at å få kroppen helt frisk igjen er viktig.

Tror du jeg på noen måte kan ha ødelagt kroppen ved å trene så hardt nå?

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Kyssesyken
« #3 : 29. mai 2009, 23:36 »
Det sies jo at en skal ta det rolig når en har kyssesyken. Eneste jeg kommer på av konkrete eksempler nå er at noen har utviklet kronisk tretthetssyndrom etter kyssesyken. Er sikker flere årsaker. Eneste behandling er vel hvile og smertestillende ved behov. Henholdsvis ibux og ikke paracet pga leveren

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Kyssesyken
« #4 : 29. mai 2009, 23:37 »
Det går sikkert bra den ene gangen forresten, hehe. Men ikke gjør det til en vane.

Utlogget Solsikkefrøet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Kyssesyken
« #5 : 29. mai 2009, 23:47 »
Hmm! Skal skjerpe meg nå. Orker ikke å få kroniske sykdommer pga. dette, da jeg mener det allerede har gjort meg nok. Skal også sies at jeg har en ganske mild type av kyssesyken. Har ikke fått fravær på skolen pga. den(altså, jeg har vært på skolen hver dag med som uten) og mamma som jobber som helsesekretær sier jeg kan røre meg litt..
Men skal roe helt ned nå!

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Kyssesyken
« #6 : 29. mai 2009, 23:51 »
Ska ikke komme med bastante påstander her. mener bare du bør ta det rolig. Det beste er å spørre legen din om dette

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Kyssesyken
« #7 : 30. mai 2009, 21:51 »
Det luraste du gjere er å snakke med din lege om det her. Og i dei aller fleste tilfeller er det total avstand fra fysisk aktivitet når ein har kyssesjuka, dette på grunn av at fysisk aktivitet kan påvirke rekovalenstida.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Solsikkefrøet

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Kyssesyken
« #8 : 11. juni 2009, 23:31 »
Da er det tid for å trene igjen. Har fått klarsignal fra mamma som jobber på legekontoret.

Noen som vet hvordan jeg skal forbrenne det fettlaget jeg har pådratt meg de siste månedene?

Føler jeg må begynne å kutte ned litt spising da jeg spiser og spiser hele tiden. Er som oftest grovt brød(fra halvgrovt og oppover på den skalaen) med leverpostei, spekeskine etc. på.
Kan vel også notere at jeg daglig spiser epler og annen frukt, samt. at jeg drikker juice og vann/skummet melk. Frokostblandinger som Crüsli og Fitness er gjengangere på kjøkkenbordet.
Håper jeg kan begynne å få bort litt av det unødvendige "valpefettet" snart. Jogget regelmessig før dette oppstod og tok bortimot 200 sit-ups daglig.

Noen som vet om sunt pålegg, med lite fett som jeg kan ha på brødskiva?

Har begynt å bevege meg mer og mer på fotballbanen nå, samt. at det kan bli oppimot 100 sit-ups fra dag til annen.

Setter veldig stor pris på svar. Føler det er veldig viktig for meg å få bort - hvertfall noe, til juli/august.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!