Skrevet av Emne: kosthold er det 50% av treningen?  (Lest 6043 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #15 : 06. mars 2007, 15:12 »
Det er ikke 50%, det er 60%.

Du skal faen meg få streve lenge for å få en fin kropp uten å spise bra.

Snakk med Bjørgulf (Akilles) om dette. Mat er viktig. Trening er viktig. Hvile er viktig. Grad av viktighet avhenger av gener.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #16 : 06. mars 2007, 15:13 »
Det er ikke 50%, det er 60%.

Du skal faen meg få streve lenge for å få en fin kropp uten å spise bra.


Du skal faen meg streve lenger med å få ein fin kropp uten å trene.....
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget Ejay

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 603
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 603

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #17 : 06. mars 2007, 15:14 »
Mja hos noen er det jo medfødt og Tongue
195 høy

Utlogget harriboi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #18 : 06. mars 2007, 15:15 »
jeg håper dere alle sammen forsto at jeg mente at kostholdet er VIKTIG og ikke eksakt hvor mange prosent det er Tongue nå som jeg har sett litt rundt så er det viktig. trener du bra men spiser dårlig og omvendt, dårlig resultat
17 år, 188 og 80 kg

Celdiir

  • Gjest
Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #19 : 06. mars 2007, 15:19 »
Kosthold er dritviktig, men får du i deg nok kalorier og nok proteiner hver dag er du safe. Deretter blir treningen overordnet. Som fotballspiller er det bare idiotisk å trene med vekter og "gi alt" på trening 5 dager i uka. Jeg regner med at du trener etter en eller annen kroppsbyggerinspirert splitt, og lite trening av hva du som idrettsutøver virkelig trenger.

Stikk inn hit og se hvordan et treningsprogram gjerne ser ut for noen som holder aktivt på med sport flere ganger i uka: www.defrancostraining.com

Holder det ikke med 3 (eller 4) ekstra treningsdager i tillegg til 5 dager balltrening, er mest sannsynlig treningsprogrammet ditt piss og ikke tilstrekkelig nok for skikkelig framgang. Wink

Utlogget harriboi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #20 : 06. mars 2007, 15:26 »
http://www.giskeatletklubb.com/?p=forsiden
alle sammen se den filmen. han er faen med 16 år! 160 kg :O
17 år, 188 og 80 kg

Utlogget Nautilus88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #21 : 06. mars 2007, 15:28 »
Kosthold er dritviktig, men får du i deg nok kalorier og nok proteiner hver dag er du safe. Deretter blir treningen overordnet. Som fotballspiller er det bare idiotisk å trene med vekter og "gi alt" på trening 5 dager i uka. Jeg regner med at du trener etter en eller annen kroppsbyggerinspirert splitt, og lite trening av hva du som idrettsutøver virkelig trenger.

Stikk inn hit og se hvordan et treningsprogram gjerne ser ut for noen som holder aktivt på med sport flere ganger i uka: www.defrancostraining.com

Holder det ikke med 3 (eller 4) ekstra treningsdager i tillegg til 5 dager balltrening, er mest sannsynlig treningsprogrammet ditt piss og ikke tilstrekkelig nok for skikkelig framgang. Wink

Nå er han bare 15 år også da. Er ikke så mange startet og trene dønn seriøst når dem var 15 år gamle. Så da er det ikke 100% nøye at han skal følge alt til punkt og prikke.
Trening er min religion
Treningssenteret er mitt tempel !

Tren og smil for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får ! Grin

BP  ---  90kg 1RMI

37cm rundt arm Smiley

Celdiir

  • Gjest
Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #22 : 06. mars 2007, 15:37 »
Nå er han bare 15 år også da. Er ikke så mange startet og trene dønn seriøst når dem var 15 år gamle. Så da er det ikke 100% nøye at han skal følge alt til punkt og prikke.

Så klart, treningen skal være gøy!
Men det er lite kult å kaste seg hodeløs inn i et hjemmelaget/dårlig opplegg med tunge vekter som potensielt kan skade deg. Det finnes folk der ute i verden som er veldig flinke til å trene tenåringsatleter og gi dem litt fart, muskler og forebygge skader slik at de blir bedre i sporten deres og ser bra ut på stranda til sommern. Da kan det lønne seg å følge tipsene deres. Smiley

Uansett, når man tar seg helt ut 5 treningsdager i uka så har man en ganske seriøs innstilling og sterk vilje til å trene. For å få mest igjen for denne innsatsen bør jo også opplegget være bra (og med dette mener jeg kost, hvile og trening). Smiley

Utlogget Nautilus88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #23 : 06. mars 2007, 15:51 »
Så klart, treningen skal være gøy!
Men det er lite kult å kaste seg hodeløs inn i et hjemmelaget/dårlig opplegg med tunge vekter som potensielt kan skade deg. Det finnes folk der ute i verden som er veldig flinke til å trene tenåringsatleter og gi dem litt fart, muskler og forebygge skader slik at de blir bedre i sporten deres og ser bra ut på stranda til sommern. Da kan det lønne seg å følge tipsene deres. Smiley

Uansett, når man tar seg helt ut 5 treningsdager i uka så har man en ganske seriøs innstilling og sterk vilje til å trene. For å få mest igjen for denne innsatsen bør jo også opplegget være bra (og med dette mener jeg kost, hvile og trening). Smiley
Selvfølgelig det nekter jeg ikke på. Men virket bare med en gang som om du mente han skulle trene etter boka med 100% riktig kosthold osv ! Tongue Men da er vi enig =)
Trening er min religion
Treningssenteret er mitt tempel !

Tren og smil for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får ! Grin

BP  ---  90kg 1RMI

37cm rundt arm Smiley

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #24 : 06. mars 2007, 16:02 »
Nei. Kosthold er ikke 50% av treningen. Du må ha mat for å overleve, men du kan slippe unna med å spise ufattelig dårlig, og fortsatt få resultater. Dersom du var en svært avansert kroppsbygger, uten dop, så ville detaljer rundt mat vært viktig. Siden du poster her regner jeg med at du er tenåring med liten treningserfaring.

Det du trenger er et godt treningsprogram som du følger. Deretter skal du gjøre som mora di sier, nemlig spise opp maten din. Når mora di har lagt seg skal du snike i kjøkkenskuffen, og spise opp sjokoladen hun har gjemt der.  Grin

Hvis du vil bli stor og sterk vil det hjelpe mer å slutte med fotball enn å spise best i verden. Fakta.

 
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #25 : 06. mars 2007, 16:23 »
Folk må fatte...? Vi snakker jo faktisk om kosthold i sammenheng med trening her da, din fjomp..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Nautilus88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #26 : 07. mars 2007, 01:33 »
Trenger ikke å slutte på fotballen får å vokse. Han kan jo fortsette med fotballen lit til for å få litt variasjon i treningen. Det er ofre greit å gjøre andre ting også.

Og jeg ville satset litt på kostholdet selvom han er 15 år. Det er ikke så vanskelig, mat er mat. Havregryn til frokost feks, spise det man vet er sunt. Værre er det ikke.
Hvorfor gjøre det så vanskelig ?
Trening er min religion
Treningssenteret er mitt tempel !

Tren og smil for hver dag som går, så skal du se hvor mange muskler du får ! Grin

BP  ---  90kg 1RMI

37cm rundt arm Smiley

Utlogget SirWizard

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 589
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 589

  • Ting tar tid.
Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #27 : 07. mars 2007, 21:31 »
Honnør for den!

Jepp, du får ikke muskler av å bare trene og ikke* spise og du får heller ikke muskler av å bare spise og ikke trene.

*Ikke, som i å ikke spise sunt.
17 år gammel.
1.74cm høy
6x kg

PC-nerd på fitness-rehab

Utlogget simenL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #28 : 07. mars 2007, 23:35 »
Trening er 1/3, hvile er 1/3, kosthold er 1/3. Slik er det bare!
20 aar.

BP: 130kg (nytt press kommer asap)
MF: 150 (turte ikke Qdelegge  rygg en) Tongue
KB: Sydde 19 sting i kneet for 2 aar siden. Ikke tilbake fra skaden Sad

CM: 196
KG: 120. Smiley

Utlogget nWe

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 544
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 544

  • I'll be back!
Sv: kosthold er det 50% av treningen?
« #29 : 08. mars 2007, 08:08 »
Uten bra kosthold kommer du INGEN vei. Uten bra trening, men spiser bra så får du fortsatt fremgang.

Så begge deler er viktig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!