Skrevet av Emne: Mageøvelser for traktbryst (pectus excavatum)  (Lest 10362 ganger)

Utlogget andersio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Mageøvelser for traktbryst (pectus excavatum)
« #15 : 24. juli 2011, 03:24 »
Som sagt, jeg har en annen type enn deg, men nei. Jeg hadde ikke smerter i flere måneder ettet opperasjonen. Maks 2 uker etter at jeg kom hjem

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Mageøvelser for traktbryst (pectus excavatum)
« #16 : 24. juli 2011, 19:22 »
Du kan aldri "fjerne" tratbrystet ved hjelp av mageøvelser eller annen styrketrening. Hvis det er et mildt innsøkk kan man derimot få det til å se bedre ut ved å bygge muskelmasse, men i andre tilfeller vil styrketrening føre til at traktbrystet ser dypere ut enn hva det er (det finnes ikke muskler over brystbenet). Er også så godt som umulig å gjøre noe med såkalt "rib flare" uten operasjon.

Har selv operert for pectus excavatum (traktbryst). Jeg hadde et dypt innsøkk og vil si meg fornøyd med resultatene av operasjonen. Jeg hadde kun 2 dager med "helvetes" smerter. Utenom det lå smertene på mellom 2-6 på en skala fra 1-10. 2-3 uker etter operasjonen hadde jeg sluttet på smertestillende. Vil tro den raske restitusjonen hadde å gjøre med at jeg var er ganske god form før operasjonen, så å bygge opp fysikken før en evt. operasjon er å anbefale.

Flere spm? Bare spør Smiley
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget skinny94

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Mageøvelser for traktbryst (pectus excavatum)
« #17 : 24. juli 2011, 23:09 »
Du kan aldri "fjerne" tratbrystet ved hjelp av mageøvelser eller annen styrketrening. Hvis det er et mildt innsøkk kan man derimot få det til å se bedre ut ved å bygge muskelmasse, men i andre tilfeller vil styrketrening føre til at traktbrystet ser dypere ut enn hva det er (det finnes ikke muskler over brystbenet). Er også så godt som umulig å gjøre noe med såkalt "rib flare" uten operasjon.

Har selv operert for pectus excavatum (traktbryst). Jeg hadde et dypt innsøkk og vil si meg fornøyd med resultatene av operasjonen. Jeg hadde kun 2 dager med "helvetes" smerter. Utenom det lå smertene på mellom 2-6 på en skala fra 1-10. 2-3 uker etter operasjonen hadde jeg sluttet på smertestillende. Vil tro den raske restitusjonen hadde å gjøre med at jeg var er ganske god form før operasjonen, så å bygge opp fysikken før en evt. operasjon er å anbefale.

Flere spm? Bare spør Smiley

Du satt vel alle prikkene på plass der, takk for innlegget. Smiley

Men hvor dypt var gropen din ?, og hva var vekta, høyden og alder før og etter operasjonen ??

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!