Skrevet av Emne: Les og bli frustrert; Ung.no om megareksi, trening og doping  (Lest 4877 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Verdt å lese.

Syntes den der var så latterlig dårlig at jeg bare måtte dele den med dere.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Hvorfor var den så dårlig egentlig? Tongue Det kan jo virke som om at det er blitt et større problem, men synes vinklingen var litt rar, det er jeg enig i!

Utlogget supahhman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

"Bryr seg ikke om at trening, diett og dop er skadelig"

... for trening (og en riktig diett) er jo så utrolig skadelig!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Greit folk vil ta hver setning og lete etter feil, men det er ikke sunt når man lar trening overta livet ditt helt. 0 sosialt liv, bare tenke på proteiner, og muskler! Det er lett (synes jeg) å kombinere passe seriøs trening og kosthold med et vanlig liv.

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Akkurat, det er folk som ikke liker dette, så finner de det de vil kalle "feil" i sporten og dermed skriver om det .....
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Greit folk vil ta hver setning og lete etter feil, men det er ikke sunt når man lar trening overta livet ditt helt. 0 sosialt liv, bare tenke på proteiner, og muskler! Det er lett (synes jeg) å kombinere passe seriøs trening og kosthold med et vanlig liv.
Saken handler ikke om hvorvidt man klarer å kombinere det ene med det andre eller ikke, men heller hvordan man velger å prioritere; det er da også opp til hvert enkelt hvordan man vil prioritere, og man er ikke syk fordi om man velger vekk det ene til fordel for det andre, i dette tilfellet trening i stedet for feks mange venner. Den andre veien er jo som kjent ikke fult så skummel, for flertallet av landets befolkning er jo øldrikkende, bleikfeite og supersosiale..Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Animalpak

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

Se der ja.... da har trening og sunn mat blitt ett syndrom:)

fyfaen så teit. "VANLIGE" folk no til dags veit ikke en shit.. Før kaltes det pågangsmot, selvdisiplin og vilje om man stod på å jobbet hardt for noe. No kalles det "megareksi"?

Rart han ikke omtaler andre sporter enn bodybuilding da.. Er vel flere som trener og spiser her i verden...?

Feite folk på diett kalles "minirektikere" å kanskje? Eller bare en feit fyr på slankern?

alle som setter seg mål her i livet å gjør det som må til for å nå målet får vel navnet "rektiker" til slutt..

det e helt sikkert noen ut der som kan kalles "megarektiker".. men å feie alle bodybuildere og  folk som løfter vekter under samme kam er latterlig!...
Remember, there are starving children in Africa and skinny guys at your gym, so pretty please, with sugar on top, clean your fucking plates.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=66577.0

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Jeg kjenner faktisk svært mange med megarexi, og det overtar fullstendig livet til dem. De ser seg i speilet og føler aldri de blir store nok. Jeg syns det er bra at dette blir satt lys på, selv om akkurat denne artikkelen har et noe stigmatiserende preg av oss som bruker mye tid på trening og kosthold. Det GÅR faktisk ann å være over gjennomsnitlig fokusert på trening, kropp og kosthold uten at man har megarexi eller tyr til ulovlige midler av den grunn Cheesy
Nettopp, man peker på samtlige som løfter vekter og sier "syk". Hva med de som driver med idrett på høyt nivå, de er jo nødt til å ha stort fokus på både trening og kosthold? Syke alle sammen?

Liker ikke dette altså, sy puter under armene på folk som ikke er det minste interessert i å holde seg i form, samtidig som man nesten gjør det usunt å faktisk ha fokus på å holde seg i form (noe enkelte kanskje vil synes det er rart jeg skriver, ettersom tekten handled om ytterpunkter; man bør da også påpeke dette, ikke generalisere på den måten de har gjort); velkommen, hjerte- og karsykdommer, ung.no skrev at trening var skadelig, så nå blir jeg drept av tette blodårer i en alder av 42...Tongue

Jeg gremmes.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

De ungdommene som sa at fett skulle man spise lite av, men proteiner og karbohydrater var tingen. Fett er jo ikke viktig i det hele tatt for muskler :Smiley

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Se der ja.... da har trening og sunn mat blitt ett syndrom:)

Tror ikke du forstår artikkelen helt. Trening og sunn mat har aldri blitt ett syndrom, men et sykelig og forkvaklet syn på egen kropp er et syndrom, ja.

Sitat
fyfaen så teit. "VANLIGE" folk no til dags veit ikke en shit.. Før kaltes det pågangsmot, selvdisiplin og vilje om man stod på å jobbet hardt for noe. No kalles det "megareksi"?

Hehe.. Det var ikke sånn før. Spør en pensjonist om hvor mange menn som sto i fitnessenter og pumpa jern i timevis, kun for forfengelige grunner. Og hvor mange var sykelig opptatt av kosthold, og knasket turbopiller??

Sitat
Rart han ikke omtaler andre sporter enn bodybuilding da.. Er vel flere som trener og spiser her i verden...?

Poenget ditt er??

Sitat
Feite folk på diett kalles "minirektikere" å kanskje? Eller bare en feit fyr på slankern?

Hæ??

Sitat
det e helt sikkert noen ut der som kan kalles "megarektiker".. men å feie alle bodybuildere og  folk som løfter vekter under samme kam er latterlig!...

Det har de heller ikke gjort. Leser man alt med kritiske øyne, kan man kanskje tolke det dithen. Men hvis du vil, tror jeg du forstår poenget Smiley
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
De ungdommene som sa at fett skulle man spise lite av, men proteiner og karbohydrater var tingen. Fett er jo ikke viktig i det hele tatt for muskler :Smiley
Og hva skjer når lille Ole på 15 leser det der...? Yes, exactly. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget SexyLubben(rr)

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Er ikke noe ekspert på dette området.

Men hva kaller man Ole Einar Bjørndalen?
Han er noe av det mest målbeviste og disiplinerte som finnes.
Spiser og teller kalorier etter kunstens regler.
Drikker ikke alkohol.
Trener for å nå det optimale.
Velger bort det sosiale fremfor trening og kosthold.

Han er bare så ekstremt fokusert på å nå målet sitt. Det er ikke noen sykdom eller lidelse.
Det er bare vilje.

Men viss en "normal" person gjør noe sånt er han syk og trenger hjelp.
(\\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
VIVA LA BUNNY

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Jeg kjenner faktisk svært mange med megarexi, og det overtar fullstendig livet til dem. De ser seg i speilet og føler aldri de blir store nok. Jeg syns det er bra at dette blir satt lys på, selv om akkurat denne artikkelen har et noe stigmatiserende preg av oss som bruker mye tid på trening og kosthold. Det GÅR faktisk ann å være over gjennomsnitlig fokusert på trening, kropp og kosthold uten at man har megarexi eller tyr til ulovlige midler av den grunn Cheesy
ulovlige midler må i så fall være amfetamin eller heroin... Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!