Skrevet av Emne: Kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig  (Lest 8362 ganger)

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig
« : 11. april 2010, 01:08 »
Hei! Smiley

Jeg har i det siste prøvd å bedre matvanene for å bedre treningseffekten. Jeg spiser mye taco og har derfor gjort noen grep for å gjøre den sunnere:
* Byttet ut rømme med mager kesam
* Byttet ut tortillaene med speltlefser
* Kuttet ut ost
* Mer grønnskaker

Og til slutt har jeg planer om å erstatte kjøttdeigen, men jeg lurer da på hva som er sunnest, karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig (evt. andre alternativer)? Cheesy

Utlogget Zippo

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 626
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 626

Sv: Kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig
« #1 : 11. april 2010, 08:38 »
Hei du.

At du spiser sunnere virker her bare som om du kutter ned på kaloriene. Dette er ikke noe du har behov for, men hvis du ellers spiser nokså energirikt resten av dagen så kan det vel være lurt (men strengt tatt ikke nødvendig).

1. Maker kesam mot rømme fungerer bra synes jeg også. Det øker proteinene, senker fett og kalorier uten at det går noe særlig utover smak.
2. Byttet ut hvete med spelt har vel forsåvidt lite for seg, men hvis du er en av dem som føler deg oppblåst av å spise hvete så kjør på.
3. Kutte ut ost er noe jeg selv aldri kunne tenkt meg. Men igjen, ditt valg. Osten er ikke usunn, men å eliminere den kan være en grei måte å fjerne noen kcal på (hvis du som sagt ellers spiser mye annet på dagen).
4. Finnes vel ingenting negativt med mer grønnsaker. Bare pass på å få rulla den tortillaen. Wink
5. Det er fint lite som skiller kylling- og karbonadedeig. Kyllingkjøttdeig har lite grann mer kcal, men her burde smaksløkene dine velge hvilken kjøttype du burde sikte for.
Ellers så sier du at du spiser taco nokså ofte? Hvorfor da ikke varierer med kjøttypene?

Ellers synes jeg at du burde spise maten slik du liker den.

Lykke til med konsumering av "mexikansk" mat. Smiley
"Don't drink and bake." - Arnold Schwarzenegger

Mortenminstemann

  • Gjest
Sv: Kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig
« #2 : 12. april 2010, 13:51 »
Hei! Smiley

Jeg har i det siste prøvd å bedre matvanene for å bedre treningseffekten. Jeg spiser mye taco og har derfor gjort noen grep for å gjøre den sunnere:
* Byttet ut rømme med mager kesam
* Byttet ut tortillaene med speltlefser
* Kuttet ut ost
* Mer grønnskaker

Og til slutt har jeg planer om å erstatte kjøttdeigen, men jeg lurer da på hva som er sunnest, karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig (evt. andre alternativer)? Cheesy

spelt lefser? hvor selger de det? har bare sett med hvete jeg..

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Kyllingkjøttdeig eller karbonadedeig
« #3 : 12. april 2010, 13:55 »
Personlig synes jeg kylling-(sett inn deig-produkt her) smaker som om de har krydret saken med små beinbiter. Kan ha noe med at det sikkert er maskinutbeinet. Så personlig går jeg for karbonadedeig. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!