Skrevet av Emne: Lurte dop-jegerne 17 ganger!  (Lest 3921 ganger)

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« : 26. mai 2005, 11:52 »
Kelli White (28) var full av dop, men lurte likevel dopingjegerne hele 17 ganger - før hun innrømmet at hun jukset.

Hele denne artikkelen kan leses her http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=278646

Vil tilbake...angret dypt og inderlig... Javel, og så? Her snakker vi om tydelig SYSTEMATISK doping over flere år! Hvorfor i alle dager skal man la slike utøvere få en ny sjanse?? Dette henger ikke på greip spør du meg...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #1 : 26. mai 2005, 11:53 »
Da henger vel ikke den idretten på grep da kanskje ?? For hun er neppe alene vil jeg tro..... Mye penger i spill vet du.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #2 : 26. mai 2005, 11:56 »
Nei det er meget mulig UAC. Og at hun ikke er alene om dette er en selvfølge... men jeg blir like forbannet hver gang jeg leser slike saker! Om ikke livstid, så gi dem i det minste 4-5års utestengelse! Kan ikke drive å sy puter under armene på 'juksemakere' som dette.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #3 : 26. mai 2005, 12:00 »
I utgangspunktet helt enig med deg, men idretten er vel redd for å skyte seg selv i foten rent kortsiktig også. Det er ikke like lett å ha langsiktige perspektiver på ting, dessverre, og det er nok mye av tilfellet her. Tenk deg hvor "attraktivt" en 100 meter vil være om du fjerner de 6-8 beste utøverene. Det er jo klart at man slipper frem nye tallenter som kanskje ikke har tullet med noe, men saken er jo uansett den at da gidder ikke "du og jeg" og se på lenger....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #4 : 26. mai 2005, 12:08 »
Sitat
I utgangspunktet helt enig med deg, men idretten er vel redd for å skyte seg selv i foten rent kortsiktig også. Det er ikke like lett å ha langsiktige perspektiver på ting, dessverre, og det er nok mye av tilfellet her. Tenk deg hvor "attraktivt" en 100 meter vil være om du fjerner de 6-8 beste utøverene. Det er jo klart at man slipper frem nye tallenter som kanskje ikke har tullet med noe, men saken er jo uansett den at da gidder ikke "du og jeg" og se på lenger....

Ja det er vel noe i det. Men tror nok friidretten kunne 'overlevd' uten disse 'juksemakerne' hvis man ser litt langsiktelig på det - altså med tanke på attraktivitet for seere osv. Men det nytter jo uansett ikke være så naiv her å tro at idretten noen gang kommer til å bli 100% clean. Det gjenspeiler resten av samfunnet...det vil alltid være noen som prøver seg på snarveier.

Utlogget Ace

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

  • En dag uten trening er en dag uten mening!
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #5 : 26. mai 2005, 12:14 »
Jeg mener at man må se på hver enkelt doping sak enda mer individuelt, ikke drive å ha mer eller mindre samme straff på utøvere som tester positivt. Hver sak er forskjellig, man må kunne se mer på hvor alvorlig og hvor overlagt dopingen har foregått. Utøvere som har blitt lurt til å bruke, eller har fått i seg kosttilskudd og/eller medisiner som ikke er "rene", uten å være klar over det selv, kan ikke straffes på samme måte som en som gjør dette av egen fri vilje for å jukse... Det er jo f.eks stor forskjell i straffene mellom overlagt drap og uaktsomt drap. (kan jo selvfølgelig ikke sammenliknes med doping da..) Når man doper seg systematisk og propper i seg ting som er i "grenseland", velvitende om at dette er ulovlig, uten å melde fra om det til forbundet, bør det være nulltoleranse, utestengelse på livstid! I andre tilfeller kan det kanskje være en mer passende straff med utestengelse i 2 år, men etter min mening har ikke Kelly White noe på en friidrettsbane å gjøre lenger etter en sånn innrømmelse, med tanke på hva slags signaleffekt dette vil gi.
Winning is not everything...
It`s the ONLY thing!

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #6 : 26. mai 2005, 12:19 »
Sitat
Når man doper seg systematisk og propper i seg ting som er i "grenseland", velvitende om at dette er ulovlig, uten å melde fra om det til forbundet, bør det være nulltoleranse, utestengelse på livstid! I andre tilfeller kan det kanskje være en mer passende straff med utestengelse i 2 år, men etter min mening har ikke Kelly White noe på en friidrettsbane å gjøre lenger etter en sånn innrømmelse, med tanke på hva slags signaleffekt dette vil gi.

Helt enig i hva som blir sagt her..

Utlogget Ben

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 079
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 079

SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #7 : 26. mai 2005, 17:24 »

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #8 : 27. mai 2005, 12:14 »
Synes det er voksent å innrømme det da! Hvor mange idioter er det vel ikke som nekter, og finner på mer eller mindre halvgode unskyldninger.

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #9 : 04. juni 2005, 09:29 »
Ja slike unnskyldninger som at det er dop i multivitaminet deres (se egen tråd) eller noe annet kostilskudd de har som er "forurenset"..

Jeg tipper at om "kostilsuddet" de hadde som ble testet var forurenset så er det idrettsutdøveren selv (eller treneren) som har hadd litt dop i det slik at de som tester kostilskuddet skal se at de er "uskyldige" ettersom det da er dop i "kostilskuddet. PGA millon søksmål (spesielt i USA) så har jo kostilskuddprodusentene megagod kontroll på hva de produserer og har i produktene sine, om de ikke hadde had det så hadde de jo vært saksøkt, fattige og ute av buisness for lenge siden. (se forøvrig eneg tråd om ultimate nutrition mutivitamin)


Dette er helt vilt spør du meg..



Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget PumpingIron

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 552
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 552

SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #10 : 04. juni 2005, 16:48 »
Sitat
Synes det er voksent å innrømme det da! Hvor mange idioter er det vel ikke som nekter, og finner på mer eller mindre halvgode unskyldninger.

mvh Hammer

Har du lest hele artikkelen? Voksent gjort? Velvel...ut ifra slik de har beskrevet saken i VG så hadde hun ikke så mange andre valg enn å stå frem med det hele.

Fra artikkelen:
White vant både 100- og 200-metergull i VM i Paris høsten 2003. Men mistanken om at hun brukte dop dukket opp da hun testet positivt på stoffet modafinil, og hun forklarte det med at hun led av en søvnforstyrrelse. Senere mente dopingjegerne å kunne påvise at hun hadde brukt både EPO og designerdopet THG.

Når ble dette voksent Hammer?

Utlogget Cyrus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

  • The Myth
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #11 : 19. juni 2005, 01:30 »
I utgangspunktet helt enig med deg, men idretten er vel redd for å skyte seg selv i foten rent kortsiktig også. Det er ikke like lett å ha langsiktige perspektiver på ting, dessverre, og det er nok mye av tilfellet her. Tenk deg hvor "attraktivt" en 100 meter vil være om du fjerner de 6-8 beste utøverene. Det er jo klart at man slipper frem nye tallenter som kanskje ikke har tullet med noe, men saken er jo uansett den at da gidder ikke "du og jeg" og se på lenger....


Nja, er ikke helt enig i den tankegangen. I en utopisk verden uten doping ville nok prestasjonene gått ned i mange typer idretter. Ville kanskje vært "kjedelig" å se på den første tiden. Men etterhver ville interessen nok kommet til å blitt den samme igjen selv med lavere/dårligere resultater. (Jeg ser fortsatt på 100m kvinner selv om ingen har vært i nærheten av Flo Jo`s 10.49) Og man ville sluppet å tenke/spekulert  på hvem som har dopet seg eller ikke. ..

Cyrus

Utlogget Hammer

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 837
  • Honnør: 50
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 837

  • Det er mange veier til Rom
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #12 : 21. juni 2005, 16:27 »


Har du lest hele artikkelen? Voksent gjort? Velvel...ut ifra slik de har beskrevet saken i VG så hadde hun ikke så mange andre valg enn å stå frem med det hele.

Fra artikkelen:
White vant både 100- og 200-metergull i VM i Paris høsten 2003. Men mistanken om at hun brukte dop dukket opp da hun testet positivt på stoffet modafinil, og hun forklarte det med at hun led av en søvnforstyrrelse. Senere mente dopingjegerne å kunne påvise at hun hadde brukt både EPO og designerdopet THG.

Når ble dette voksent Hammer?

Nå har hun innrømt det da! I norsk sammenheng har vi en rekke saker hvor bevisene har vært like sterke, men de allikevel har nektet. Du synes det hadde vært like bra om hun fortsatt hadde nektet? Vel, vel, du om det.

mvh Hammer
Sleggekaster på mosjonsnivå Smiley
28 år
85 kg
Oslo

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
SV: Lurte dop-jegerne 17 ganger!
« #13 : 24. juli 2005, 18:14 »

Ikke med tanke på hvor mye dop hun har proppet i seg!
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!