Skrevet av Emne: Trenger litt råd og tips  (Lest 3129 ganger)

Utlogget TheB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Trenger litt råd og tips
« : 07. mai 2009, 15:53 »
jeg er en gutt på 16 år, ikke så lenge siden jeg fylte det. Har trent en god stund, for å være ærlig aner jeg ikke hvor lenge men tror jeg tok det opp i 9ende klasse engang

Fram til nå har jeg merket stor fremgang, magemusklene er delvis synlike (før var det bare flesk) og jeg har blitt mye sterker enn før
Jeg trener som regel 6 dager i uka, da er det vanligvis en joggetur opp den lokale åsen, en kort joggetur på 15min + 1 time trening, eller bare 1 og en halv time trening, har tilgang til romaskin (tufte style) annenhver uke ca, sykler til skolen annenhver uke også, syns jeg trener ganske greit,
Styrketrening driver jeg med hver kveld, kanskje kvelden ikke passer så bra, og øvelsene... tar uendelig mange sit-ups, og push-ups men det har vel egentlig bare bygd grunnlaget? for nå syns jeg det har stoppet, kommer ingen vei lengre
Kostholdet er lite variert, frokost består som regel av 2 skiver med ost eller saltpølser/trønderfår mens lunchen består av 3, middag...middag er middag, men spiser en del kylling, ris og spaghetti
kvelds er og ett par skiver med overnevnte, droppet knekkebrødene for jeg syntes de var for lite mettende

Problemet er at det har stoppet opp, kommer ingen vei lengre, og det knekker motivasjonen, skal jeg spise mindre? skal jeg spise mer?
Målet mitt er å være tynn med en tydelig pack, kanskje jeg skal legge ut bilder av meg så dere får se utgangspunktet? og kanskje finne et random bilde på google så dere kan se målet.
Takker på forhånd for alle tips.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Trenger litt råd og tips
« #1 : 07. mai 2009, 17:04 »
Legg ut bilder du, så får vi se hva du duger til Kiss
- Your biggest potential is in your weaknesses.

kingkris3

  • Gjest
Sv: Trenger litt råd og tips
« #2 : 07. mai 2009, 17:41 »
tar uendelig mange sit-ups, og push-ups men det har vel egentlig bare bygd grunnlaget?
Du bør ikke trene sit-ups, og push-ups med mange reps. Tren disse øvelsene som alle andre øvelser. Sit-ups bør du egentlig ikke trene fordi det kan være bad for korsryggen. Hvis du trener benk er det ikke egentlig nødvendig med push-ups eller.
Det kan jo ha noe med at du trener 6 dager i uka, overtrent?

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Trenger litt råd og tips
« #3 : 08. mai 2009, 17:34 »
Du bør ikke trene sit-ups, og push-ups med mange reps. Tren disse øvelsene som alle andre øvelser. Sit-ups bør du egentlig ikke trene fordi det kan være bad for korsryggen. Hvis du trener benk er det ikke egentlig nødvendig med push-ups eller.
Det kan jo ha noe med at du trener 6 dager i uka, overtrent?
Hvorfor kan han ikke trene situps og push-ups med mange reps? Push-ups og situps bruker du din egen kroppsvekt, så da er du nødt til å øke reps for å få fremgang. Ellers så er det mulig å legge belastning på kroppen av en eller annen ting så du kan kjøre litt tyngre. Push-ups er en ypperlig øvelse ved siden av benken for hjelpeøvelse eller hva du vil kalle det.

kingkris3

  • Gjest
Sv: Trenger litt råd og tips
« #4 : 08. mai 2009, 17:43 »
Hvorfor kan han ikke trene situps og push-ups med mange reps? Push-ups og situps bruker du din egen kroppsvekt, så da er du nødt til å øke reps for å få fremgang. Ellers så er det mulig å legge belastning på kroppen av en eller annen ting så du kan kjøre litt tyngre. Push-ups er en ypperlig øvelse ved siden av benken for hjelpeøvelse eller hva du vil kalle det.

Hvis du kjører mange reps blir det utholdenhetstrening å da er det bedre og legge på litt ekstra vekter. Du vil ikke få noe effektiv fremgang i styrke av og kjøre mange reps.

Utlogget TheB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Trenger litt råd og tips
« #5 : 09. mai 2009, 13:29 »
kingkris har rett... i 2 ting, skal prøve å få kjøpte meg noen vekter til push-ups pg sit-ups treninga
og for det andre føler jeg med litt overtrent, hvor mye har en usunn frihelg å si for kroppen min? utseende og hvor mye det ødelegger for framgangen? føler jeg blir litt fanatisk avogtil :s

noen som vet hvor jeg kan få bestilt vektstilleg på sit-ups og push-ups billig?

kingkris3

  • Gjest
Sv: Trenger litt råd og tips
« #6 : 09. mai 2009, 15:33 »
Hvordan ser programmet ditt ut nå?
Du burde ikke legge ekstra vekter på sit-ups, sit-ups både med og uten vekter legger stort press på ryggen og du kan få smerter i korsryggen. Les mer her:
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=958
En usunn helg er ikke bra, men det er til og leve med Wink

Utlogget TheB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Trenger litt råd og tips
« #7 : 09. mai 2009, 23:58 »
fikk ihvertfall jogget opp åsen idag, men pizza, spaghetti og litt smågodt er kosten(A)
kanskje jeg tar meg bryet med å legge ut bilder i dag
og foresten, sit-upsene er ikke farlig for meg lengre siden jeg aktivt trener på romaskin

kingkris3

  • Gjest
Sv: Trenger litt råd og tips
« #8 : 10. mai 2009, 02:02 »
og foresten, sit-upsene er ikke farlig for meg lengre siden jeg aktivt trener på romaskin

På hvilken måte skal romaskin gjøre det bedre??
PS. Bad kost Tongue

Utlogget TheB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Trenger litt råd og tips
« #9 : 10. mai 2009, 02:10 »
veldig bad kost:P romaskin trener ryggen, gjør liksom opp for sit-ups på en måte

her kommer bilder

sorry at jeg ikke gadd å snu bildene, og fy faen det føles rart å ha bilder av meg på nettet utenom facebook... menmen, så er jeg ikke fjortis på deiligst.no men 16is på treningsforum:P

kingkris3

  • Gjest
Sv: Trenger litt råd og tips
« #10 : 10. mai 2009, 02:12 »
Om du trener ryggen med romaskin så endrer det ikke noe. Du belaster korsryggen like mye uansett hvor mye du ror.

Hvor er dissa bildene hen?

Utlogget TheB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Trenger litt råd og tips
« #11 : 10. mai 2009, 02:14 »
vel, jeg har ihvertfall lært at det hjelper, 1 bilde ute om du ser 1 post opp, det andre bildet fikk jeg ikke til

kingkris3

  • Gjest
Sv: Trenger litt råd og tips
« #12 : 10. mai 2009, 02:19 »
Det hjelper ikke. Så ikke bildet i stad, heftig veiviser da Wink

Utlogget TheB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Trenger litt råd og tips
« #13 : 10. mai 2009, 02:28 »
ja sant:P tidlig hår på magan for the win!:p
var faktisk flau før men gir faen, om jeg vil fins det noe som heter barberhøvel, selv om jeg er 16 er jeg jo mann da Cool

Utlogget TheB

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Trenger litt råd og tips
« #14 : 10. mai 2009, 02:44 »
men back to topic
her er målet:

eller ihvertfall noe lignende

alt man finner når man søker six-pack på google... noen av bildene var faktisk litt morsomme  Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!