Skrevet av Emne: mellommåltid  (Lest 62762 ganger)

Utlogget Gen-i-alt

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 926

  • Provehito in altum
Sv: mellommåltid
« #45 : 25. januar 2007, 12:49 »
HVordan VET du dette ? Smiley

Ler... Jo du skjønner jeg gikk under bakken og jobbet intensivt med proteininntak,  og laget et sett av finjusterte målemetoder for å kalkulere muskelmasse/energibehov etc i et tidsforløp på 30 år, hvorpå disse metodene ble testet ut over tilsvarende tidsperiode over et statistisk representativt utvalg mennesker... Nei du har rett det er overhode ikke mulighet for å finne ut av slikt. Refererer bare til det jeg har lest og burde muligens ikke være skråsikker på mitt nøyaktige inntak(men at jeg ikke kan nyttegjøre 120g proteiner hvert måltid må jeg få lov til å si meg enig i).

Uansett, tror virkelig ikke denne diskusjonen er om mine manglende kunnskaper. Tongue Synes bare i bunn å grunn det var mye usakelige innlegg.. Hvorpå jeg fulgte i samme stil!!
Become your potential...

*Min profil

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #46 : 25. januar 2007, 12:51 »
Jeg gjorde egentlig det, men da jeg leste påstanden din og svarene dine la jeg bare lista slik at du klarer å komme over den Cheesy

Du kommer deg. Smiley

Hvilken påstand er du uenig, egentlig? At måltidsfrekvensen ikke påvirker forbrenningen? Ja, nå har det seg sånn at jeg postet et par studier (den engelske teksten) som viser at måltidsfrekvensen ikke påvirker forbrenningen.

Kan du vennligst komme med noe data som skulle vise det motsatte? Jeg er ikke åpen for subjektive meninger, men forskning gjort på flere enn èn person.

Utlogget Oda

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 083
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 083

  • Webern
Sv: mellommåltid
« #47 : 25. januar 2007, 13:02 »
Kan du vennligst komme med noe data som skulle vise det motsatte? Jeg er ikke åpen for subjektive meninger, men forskning gjort på flere enn èn person.
Hva med de som driver med dette i praktis? Det må være en grunn til at de fleste benytter seg av mange og små måltider
Min Logg
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=104919.0

Søsters Blogg
Trening, bodyfitness og fordommer
http://www.kriweb.no/

Utlogget greger

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

Sv: mellommåltid
« #48 : 25. januar 2007, 13:02 »
Kunne godt tenkt meg en referanse på noen pro byggere eller figur damer, som følger disse studiene du referer til? Jeg har ikke til dags dato ikke møtt noen eller lest om noen som satser seriøst, som IKKE er nøye med å legge måltider med gjevne mellomrom.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: mellommåltid
« #49 : 25. januar 2007, 13:05 »
Kunne godt tenkt meg en referanse på noen pro byggere eller figur damer, som følger disse studiene du referer til? Jeg har ikke til dags dato ikke møtt noen eller lest om noen som satser seriøst, som IKKE er nøye med å legge måltider med gjevne mellomrom.

Det er jo en viss forskjell å "leve" med et måltid om dagen kontra flere, det er nok de fleste enige i. Poenget er om det fysisk er noen forskjell. Og til nå er det kun Baahh som har kommet med noen som helst dokumentasjon utover personlige klininske "undersøkelser".

Om man føler seg bedre med 8 måltider for dagen så er det en personlig preferanse, men det er ikke det som er tema. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #50 : 25. januar 2007, 13:08 »
Uansett, tror virkelig ikke denne diskusjonen er om mine manglende kunnskaper. Tongue Synes bare i bunn å grunn det var mye usakelige innlegg.. Hvorpå jeg fulgte i samme stil!!

Ja, det har sklidd helt ut her. Jeg har nok bidratt mye til det (hehe), men håper på en viss forståelse da jeg har diskutert dette hundre ganger før her på forumet.

En generell melding: Synes mange her burde prøve å tenke alternativt, fri seg fra gammel kunnskap og være åpen for ny informasjon selv om det skulle stride mot gammel kunnskap. For at alle her skal bli bedre, både når det gjelder effektiv trening, kosthold og kosttilskudd, bør man kunne klare å være objektiv og ta en titt mot forskningsfronten. Det er veldig vanskelig å 'kjenne seg selv', så å ta utgangspunkt i studier med et par hundre eller tusen mennesker kan ofte være et smartere alternativ.

Husker 'Trene hver dag"-tråden hvor jeg slapp ut en kommentar om at jeg trente brystet seks ganger i uken. Det skapte reaksjoner, men også en god debatt etter min mening. Den endte på ni eller ti sider, så får håpe denne debatten (som burde være noe mindre interessant) avsluttes noe bråere.


Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #51 : 25. januar 2007, 13:12 »
Hva med de som driver med dette i praktis? Det må være en grunn til at de fleste benytter seg av mange og små måltider

Se siste innlegg av UaC. Dette dreier seg om det er noe faktisk forskjell, ikke preferanser.

Utlogget Akilles.

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 386
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 386

  • 01 OKT. 2008
Sv: mellommåltid
« #52 : 25. januar 2007, 13:19 »
Du kommer deg. Smiley

Hvilken påstand er du uenig, egentlig? At måltidsfrekvensen ikke påvirker forbrenningen? Ja, nå har det seg sånn at jeg postet et par studier (den engelske teksten) som viser at måltidsfrekvensen ikke påvirker forbrenningen.

Kan du vennligst komme med noe data som skulle vise det motsatte? Jeg er ikke åpen for subjektive meninger, men forskning gjort på flere enn èn person.


Du ber meg komme med noen data som skal vise det motsatte av din påstand.. Jeg kan fortelle deg at alle kroppsbyggere og fitness utøver, amatører til proffer, Deffer seg IKKE på den måten du snakker om. Nå vet ikke jeg hva du ser på som deffa da...

Hvis ikke det er data nok for deg til å forstå at du tar feil, så greit lev i den troen at din påstand er riktig. Artig at vi har totalt forskjellig syn på dette.
DU KAN BLI AKKURAT DET DU VIL. VIL DU DET BARE HARDT NOK!!

"du, det er ikke vektene som er tunge vet du, det er hodet ditt som sier til kroppen at vektene er tunge - kom igjen da..."

http://www.bjorgulfhansen.com/news.php



Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #53 : 25. januar 2007, 13:27 »
Herregud jeg melder meg ut av denne diskusjonen.
Enten er du en 12år gammel gutt som har tatt 2 prøve timer på sats, og tror du har syyykt peiling på deffing og lest noen engelske undersøkelser på nettet. Eller så er du en 60årig tulling som tror verden har stått stille fra den gang du trente på 60 tallet og fram til 2007....

Du ber meg komme med noen data som skal vise det motsatte av din påstand.. Jeg kan fortelle deg at alle kroppsbyggere og fitness utøver, amatører til proffer, Deffer seg IKKE på den måten du snakker om. Nå vet ikke jeg hva du ser på som deffa da...

Hvis ikke det er data nok for deg til å forstå at du tar feil, så greit lev i den troen at din påstand er riktig.


Les mitt forrige innlegg. Hva med å være mer åpen for ny informasjon selv om det går mot gammel tradisjon? Husk at det alltid tar lang tid å vende god, gammel vane. Jeg liker å tenke slik at kanskje jeg er en av de som ligger på bremsen, og derfor søker jeg dokumentert kunnskap for å optimalisere mine treningsresultater. Det er alltid tungt å gå mot strømmen, men det er faktisk en viktig suksessfaktor til de fleste som har lykkes her i livet (spesielt i andre ting enn trening).

Overrasker meg at du kaller meg en 60 år gammel tulling som tror verden har stått stille siden 60-tallet når jeg kommer med (tilsynelatende) cutting edge breaking news.

Mvh (dette kan bety mye)
Baahh
Alltid mot strømmen

Utlogget greger

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 69

Sv: mellommåltid
« #54 : 25. januar 2007, 13:29 »
Konkret spørmål på hvordan du ville anbefale meg å gjøre det

Ligger på ca 2700 på lave dager og ca 3500 på høye dager(2 dager i uken)

Mener du hvis jeg spiser 1 måltid på 350gr protein, 220 gr karb, og 50 gr fett på et måltid pr dag i 3 dager, for så å spise 350,350,50 på et måltid på den høye dagen.

Vil dietten min da gå like bra da som jeg deler den opp på 6 måltider pr dag?

Si gjerne litt om hvem du er, og hvilken erfaring du har bortsett fra å lese studier? Kjenner ikke noe til deg fra før!

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #55 : 25. januar 2007, 13:35 »
Gidder ikke komme med noen gratis kostholdsplan etter dette. Du ville nok uansett bare forkastet forslaget.

Holder meg unna faglige diskusjoner på TF for en stund. Ser ingen grunn til å jobbe mot strømmen når den er så sterk. Rusler heller rolig oppover for meg selv langs stranden.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: mellommåltid
« #56 : 25. januar 2007, 13:36 »

Les bloggen til JohnBlond. Han spiser bare èn gang om dagen. Shocked

Det gjør sumobryterne også....... Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Akilles.

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 386
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 386

  • 01 OKT. 2008
Sv: mellommåltid
« #57 : 25. januar 2007, 13:42 »
Det gjør sumobryterne også....... Smiley

LER og kvelerslanger, en gang i måneden der faktisk
DU KAN BLI AKKURAT DET DU VIL. VIL DU DET BARE HARDT NOK!!

"du, det er ikke vektene som er tunge vet du, det er hodet ditt som sier til kroppen at vektene er tunge - kom igjen da..."

http://www.bjorgulfhansen.com/news.php



Utlogget KenMan

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 418
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 418

  • Train Hard , or go home
Sv: mellommåltid
« #58 : 25. januar 2007, 13:50 »
Konkret spørmål på hvordan du ville anbefale meg å gjøre det

Ligger på ca 2700 på lave dager og ca 3500 på høye dager(2 dager i uken)

Mener du hvis jeg spiser 1 måltid på 350gr protein, 220 gr karb, og 50 gr fett på et måltid pr dag i 3 dager, for så å spise 350,350,50 på et måltid på den høye dagen.

Vil dietten min da gå like bra da som jeg deler den opp på 6 måltider pr dag?

Si gjerne litt om hvem du er, og hvilken erfaring du har bortsett fra å lese studier? Kjenner ikke noe til deg fra før!

Rune, kan du ikke ta det måltidet ca kl 12 midt på dagen da, så har du god tid til at den blir tatt opp i kroppen før trening, og så slipper du å spise etter trening som er veldig bra når glycose innholdet i musklene dine er nesten 0. men du får jo fyllt det opp dagen etter kl 12 igjen da. så du får kanske ikke så stabil nitrogenbalanse, men slipper jo å spise så ofte, hehe. Synes du virkelig skal prøve dette, du også Tric, ihvertfall hvis jeg skal stille mot dere neste gang. Dette er jo bare et godt råd fra en kompis. hehe
best luck


Konkurrerende utøver i Kroppsbygging.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Sv: mellommåltid
« #59 : 25. januar 2007, 13:51 »
Det gjør sumobryterne også....... Smiley

Kaller du han feit?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!