Skrevet av Emne: Exit datakropp  (Lest 64951 ganger)

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #240 : 06. juli 2010, 16:25 »
Til posten over: Ja du har nok rett. Generelt sett er jeg for lite flink til å gjøre ting jeg ikke føler for.

Traff Nullfokus på gata i går, han skulle å trene, det hadde jeg og tenkt, istedet gikk jeg hjem og falt i koma framfor dataen. Jeg skal flytte 1. august, vurderer å møblere slik at jeg må stå framfor dataen og ikke sitte i lenestol slik som nå. Jeg kaster bort alt for mye tid når jeg sitter her.

Har vært vekkreist, sjuk og lat, ikke trening før i dag. Tok knebøy 70x5x3, skulle være 80 men jeg la på feil vekt, prata med en kar og mista fokus. Grei kar forresten, Ole heter han, holder på med Stronglifts 5x5 og er lett å kjenne igjen fordi han tar kjempefine knebøy, men han kutter de i toppen og retter ikke ut beina.

70 er for lett selv om jeg er utrent, men jeg lot det være med det og kjørte videre med sirkeltrening.

10 armhevinger,
2 kroppshev
10 utfall på hvert bein med kettlebells i hendene
2 kroppshev

10 runder. Litt pauser innimellom.

Kettlebell-tabata til slutt, 4 minutt med 20 sekund på og ti sekund av, med 12 kg. For lett, men en grei begynnelse.

Reiser vekk på mandag igjen og blir vekke to uker. Først etter det kan jeg begynne på ordentlig, og regne med å få trent jamnt i lang tid.

Jeg er usikker på hvordan jeg skal legge opp sirkeltreninga, om jeg skal begynne å ta tida og presse den ned, eller gjøre som nå, at jeg venter til jeg får pusten igjen. Litt slitsomt, men ikke nok til at vektene må være lette. Kettlebell-tabata til slutt er jo uansett glimrende, kan kansje la det være kondisbiten.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #241 : 07. juli 2010, 19:50 »
Ny tur til VT i dag. Selv om jeg var fryktelig stiv etter i går og satt godt framfor dataen - poeng til meg for det!

Markløftfemmere i 30-kilosintervaller fra 50 til 140 kg.
Sirkel med 30 kg smal frontbøy med heva hæl, 20 kg kroc rows, 10 kg kettlebellpress.
Kettlebell-svinging i fire minutt til slutt, 16 kg, 10 sekund på 20 sekund av. Lett med
stort forbedringspotensiale. Helt greit :-P

Frøkentrening dette her, men når jeg satser på å trene hver dag (vel i praksis betyr det kansje fem dager i uka) så skal det ikke ta så fryktelig lang tid med lineær progresjon før det blir tungt nok.

Tannlegen var der og prata om at til neste år, da han kommer i jobb, skal han jobbe en, til nød to, dager i uka og ellers spise og trene. Tannleger tjener latterlig mye for tiden høres det ut som. Bra for han!

Sampol-mannen kom innom på slutten av mi økt, det var kjekt.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #242 : 08. juli 2010, 21:25 »
5 minutt rasktauhopping.

45x5x3 skråbenk.

Sirkel x5:
Armhevinger x10
gripzchins x2
ettbeins strakmark, 2x10 kg kb
gripzchins x2

Kettlebellintervallsvinging, 16 kg, 15s/15s, 4 minutt.

Failure på armhevinga før de siste settene var omme, bytta da ut de gjenstående repsene med dobbelt så mange reps fra knea. Og til slutt måtte jeg jukse bra mye for å få til det også. Herlig!

Han rugbysosantmannen som tar syke planker var der og gjorde blant annet ettbeinsstrakmark. Fin øvelse er det jo så jeg prøvde den i dag. Jeg merker at det er andre ting enn rå styrke i beina som er flaskehalsen. Balanse, små støttemuskler og slikt. En kjempefin øvelse på de dagene da beina er litt ekstra slitne.

Ei gjennomtrent dame jeg ikke har sett før tok noen fine knebøy på en av plattingene, med hengende beinhev med takspark innimellom. Imponerende. Ho hadde drevet med svømming, og der trente de mye beinhev for å få snert i bassengvendingene. Ho forklarte meg litt om teknikken og om hvordan det er lurt å begynne. Og vips var jeg nære ved å kunne sparke taket jeg og. Trikset er å begynne med å føre beina langs kroppen med bøyde kne, og å legge hodet og nakken bakover på toppen for å få hofta lenger opp mot taket.

Plankemannen og svømmedama fikk meg til å tenke at jeg jo bør legge til egne øvelser for magen. Sirkel med dra, dytt, bein - og mage i tillegg. Men da vil øktene ta lenger tid.

Noen fatgripz var festa til chins-håndtaka på powerracken. Patrick mente de hadde vært der siden mandag og var han fra LA sine. Innlevert i resepsjonen.

Var skikkelig trøtt før jeg gikk for å trene. Kunne sikkert sovd i tre timer. Vanligvis ville jeg gjordt det. Tenkte jeg skulle prøve noe nytt, og gikk for å trene. Og det blei bra! Var helt våken etter oppvarminga, og helt til nå, halv ti. Konklusjon: Trening > middagslur.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #243 : 28. juli 2010, 15:26 »
Tilbake! Lite fysisk aktivitet i ferien, men mer enn null. Veldig klar for strukturert trening utover høsten, mot nye høyder.

Planen er, som før i sommer, å kjøre et baseløft pluss sirkeltrening og kettlebelltabata hver dag. Jeg er usikker på i hvilken grad dette er gjennomførbart, og hvor stort volum jeg kan legge meg på. 50 armhevinger om dagen blir kansje mye etterhvert? Dette får jeg se litt an, kan eventuelt redusere sirkeltreninga til tre runder istedet for fem som jeg har brukt til nå.

Sirkeltrening bestående av
beinøvelse
dytt
dra
mage
liten øvelse, slik man ikke blir anpusten av. Gluteus medius, biceps, rotator cuff, facepull, legg, slike ting.

Fem øvelser totalt, 10 reps der det går, fem runder - som en start.

Baseløft med lineær progresjon, bøy, mark, skråbenk, starter lavt.

Kettlebellintervaller på fire minutt med varierende vekt og pauselengder. Skriver opp hva jeg har klart med de forskjellige vektene i treningsboka, og skal så korte inn på pausene etterhvert.

I tillegg, turgåing med og uten sekk, spinning og litt saltimer kansje.

Iblant ta friøkt med styrkerykk/vendinger og teste ut rare øvelser og gjøre andre ting jeg sjeldent gjør.

Realistisk sett er det overambisiøst å tenke at jeg skal kunne bruke fire-fem timer om dagen på trening. Får se hvordan det går seg til.


Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #244 : 30. juli 2010, 00:10 »
I dag, skråbenk 40 kg x5x3.

Sirkel:
2x16 kg kettlebellfrontbøy på totoms firtoms
2x pullup
34s planke
12 kg KB press
2x pullup
2 kg kobraløft

Lett sirkel, kondismessig. Mye å gå på.

20 kg KB tohåndssving, 10s på, 20s av, x8, til slutt. Problemløst.

Rakk ikke noe økt nr to i dag. Skal jeg få til det må jeg visst komme meg på VT før det blir ettermiddag.

Kroppen er treningskåt! Nesten litt luremus-trening med såpass lette vekter jeg bruker så langt. Greit det, det blir tidsnok tungt.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #245 : 05. september 2010, 12:30 »
Så fikk jeg endelig internett hjemme igjen. Her hvor jeg bor nå står datamaskina i bokhylla, rigga slik at jeg må stå framfor den. Helt genialt akkurat det. Gidder ikke stå her og tøysesurfe. I måneden uten nett har jeg lest flere bøker enn de siste to åra tilsammen. Og trent mye. Så kansje det ikke blir så mye logging framover, får se hva jeg føler for.

Det å stå mye er uvant for ryggen, men det kjennes stadig bedre ut.

Tok for mye shoulder dislocations med stokk, og har fått betent supraspinatus nært der den fester i humerus. Det har blitt bedre, mye jeg ikke kan gjøre ennå men det er forholdvis lett å trene rundt.

Tar stort sett et baseløft per dag. Mark, bøy og nå handtelpress etter skulderskaden. Lineær progresjon, og inntil denne uka kun femmere. Fra nå av skal jeg veskle mellom sett på 5, 3 og 1. Tror det er best når jeg i tillegg gjør støtteøvelser med tiersett.

Tohånds kettlebellsvinging i fireminutts intervaller, også det stort sett hver dag. Jeg bruker ulik vekt fra gang til gang, og korter gradvis inn på pausene. 12 kg har jeg tatt i et strek i fire minutt. 48 og 56 kilosvektene klarer jeg ikke helt kontrollere så de tar jeg bruker jeg sjeldent. I går, med 20 kg, 50 sekund på ti sekund av, blei alt handlende om grep mot slutten. Det var etter markløfting.

Endel spinning i det siste, to økter om dagen noen dager. Veldig veldig bra men jeg har neppe tid til det. Etterhvert blir det sikkert noe som ligner mer på 531 og rein kondistrening annenhver dag.

Har snakka med ganske mange på VT som i løpet av det siste året eller halve året eller så har gått vekk fra rein styrketrening til mer utholdenhetsorientert trening, og som er kjempefornøyd med det. Det gjelder meg også. Kult å løfte tungt, det må med, men det som er viktigst er å trene slik at jeg får mer overskudd og energi i hverdagen.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #246 : 07. september 2010, 17:39 »
Full runde sirkeltrening i går, og også i dag. Herlig. Spesielt i dag, det blir bare lettere og lettere, mens vektene blir tyngre og tyngre, sakte men sikkert. Blir så treningskåt. Har tenkt å gå lang tur i kveld, rundtomkring oppå fløyfjellet.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #247 : 09. september 2010, 23:43 »
Har erfart at enhånds kettlebellsvinging er lettere enn tohånds. I alle fall gjelder dette lette vekter, der kondis blir flaskehalsen, og ikke styrke. Tror det skyldes at det er lettere å puste med en arm fri, og at man får bedre grep med bare ei hånd. Håndtaket kan ligge i håndflata og ikke ytterst på fingrene.

Strevde med 16 kg med to pauser på ti sekund i løpet av fire minutt med tohånds for noen dager siden, tok fire strake minutt lett i dag med etthånds, bytte hvert 30. sekund.

Ellers er jeg uggen i halsen og hadde litt mindre sprut i dag enn forventa. Så jeg blir nok sjuk igjen. Forhåpentligvis bare forkjølt, og ikke langvarig.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #248 : 14. september 2010, 21:47 »
Ikke hundre prosent frisk ennå, litt daff og snørr igjen. Enkel deload-aktig økt i dag, med lett bøy, handtelpress og handtelroing.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #249 : 17. september 2010, 15:30 »
Nå er jeg frisk nok til å trene for fullt! Kroppen verker etter å bli brukt.

Femmer på 170 i mark var alt jeg rakk i dag. Ok litt dårlig planlegging og unnvikelse, skal ikke mer til enn korttidssykefravær før dørstokkmila melder seg igjen, ser det ut som. De 170x5 gikk veldig lett, det lover bra!

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #250 : 21. september 2010, 18:52 »
Travelt, og vaktjobbing på kvarteret til seint på natt både fredag og lørdag dytta meg helt ut av alle rytmer. Kom meg nå bort i dag, selv om jeg ikke hadde lyst, det er bra! Framover skal jeg virkelig prøve å få trent en gang om dagen. Baseløft pluss rein kondis/sirkeltrening annenhver dag.

Spinning - følte meg daff, blei lite futt over det hele syntes jeg, men pulsen blei høy, høyere enn jeg har klart å få den tidligere i høst. Hm.

26 kg handtelpress.

Kun pittelitt uttøying siden jeg glømte styrkedrikken hjemme - ville raskt hjem og fylle på.


Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #251 : 22. september 2010, 17:08 »
Hadde ikke lyst til å trene i dag heller, men jeg kom meg bort, fornøyd med det. Under vekta i knebøystativet kom treningslysten fort. Tok noe som føltes som verdens mest perfekte bøy, 100x5x3. Innimellom tiere med pullover med 24 kg kettlebell. Etterpå 100x10x5 mark med litt facepull innimellom. 5 minutt etthåndssving med 16 kg kettlebell til slutt. Nokså herlig økt!

Snakka med tannlegen om skulderproblemene mine. Han snakka om triggerpunkt, rotatormuskler og slikt. Jeg vurderer naprapat. Skuldra har ikke blitt bedre de siste to ukene selv om jeg omtrent ikke har trent, da er det kansje urealistisk å tro at det går over av seg selv.


Utlogget Archheretic

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Exit datakropp
« #252 : 06. oktober 2010, 23:19 »
Se det, Viktor her, hvordan står det til med treningen og livet generelt? 
Leste litt gjennom loggen din, vekker frem gode minner fra VT Wink

Studerer nå idrett i Elverum faktisk, var egentlig ikke helt der jeg hadde tenkt meg, men trives godt.
Er dessverre ikke noe vektertorg der, men får nå ihvertfall trent.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #253 : 15. oktober 2010, 18:14 »
Hei Viktor! Elverum ja, kortere vei hjem for deg da. Tror vektertorget er ganske unikt. Bra du får trent likevel!

Jeg har stressa sånn med studier og innleveringer siste måneden, at jeg ikke har fått trent. Noen turer i fjellet har det blitt. Kom meg bort i dag, kettlebelltime med Marianne i sal. Helt fin time, og da det var et kvarter igjen oppdaga jeg at jeg blødde i begge hender. Da var det bare å pakke sammen og gå å strekke ut.

Tar sikkert litt tid før huden er tilbake der den var for en måned siden. Blir nok litt teiping til dess.

Har stadige ambisjoner om å trene hver dag. Nå i første omgang ikke mer ambisiøst enn å sette foten innom VT, hver dag.

Og så fant jeg folder om styrkeconvention 13.11. Her er det jo klart at det bare er å betale.

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Exit datakropp
« #254 : 24. januar 2011, 23:05 »
Ok føler for å skrive noe her i kveld, får se om det blir en vane på nytt.

Har trent rimelig jamnt og fast nå en måneds tid. Kansje fem dager i uka i snitt. Øktene følger denne lesten:

fem minutt hoppetau

bøy, mark eller handtelpress, enkel lineær progresjon. Her blir det overgang til et 531-lignende opplegg en gang til våren.

fem tiere i en stor øvelse hvis jeg har tid, så langt brukt frontbøy, mark, hofteløft, 5 kg opp fra gang til gang. Begynte veldig lett.

ti tyrkiske oppresninger - begynte med dette forrige uke etter å ha blitt inspirert av en video med en som gjorde dette med ei jente som vekt.

fire minutt med kettlebell. Her veksler jeg mellom alle vektene fra 12 kg og oppover, bruker gymboss, og tar gradvis tyngre øvelser med gradvis lengre arbeidstid:
https://spreadsheets.google.com/ccc?key=tCBTes3kuB_EAZqIzJChMAQ&hl=en&authkey=CNnTp4oK#gid=0
Dette synes jeg er en grådig kul måte å gjøre det på. Veldig motiverende å se så mye framgang, fra økt til økt, styrkemessig men også i forhold til koordinasjon og balanse. Det krever litt å lande tung kule over hodet, eller å svinge på 56 kg.

Så blei jeg lei av å skrive.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!