Skrevet av Emne: "En stemplet mann"  (Lest 14420 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #60 : 09. oktober 2008, 23:30 »
Nei.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: "En stemplet mann"
« #61 : 09. oktober 2008, 23:33 »
Rasisme - enhver distinksjon, ekskludering, restriksjon eller preferanse basert på rase, farge, avstamning eller nasjonalt eller etnisk opphav som har til formål eller effekt å nullifisere eller svekke anerkjennelse, nytelse eller utøvelse på like vilkår av menneskerettigheter og fundamentale friheter i det politiske, økonomiske, sosiale, kulturelle eller noe annet område i det offentlige liv.

Så pr. definisjon fremstår komiske ali for meg som mer rasist enn ambulansesjåføren.

Utlogget fernet

Sv: "En stemplet mann"
« #62 : 10. oktober 2008, 04:10 »
(Denne saken burde i fremtiden kanskje gli inn pensumet for både ambulanse, politi og ikke minst media)

Jeg er villig til å nesten sammenligne forhåndsdømmingen av ambulansesjåførene med justismord.

Her hjalp mediene til med på å dømme de involverte kraftig på forhånd med god hjelp fra hylekoret i Sofienbergparken. Noen måtte jo være rasister her, det var jo det eneste svaret på hvordan Ali Farah kunne bli etterlatt i parken av ambulansepersonellet.

Med Kohinoor Nordberg i spissen hev mange seg på lynsjemobbstemningen mot ambulansesjåfører, AMK, politi og helsevesen. Her luktet det rasister såklart!

Rasisme er jo et så sterkt ord at når noen velger å bruke det, så må det jo være sant…eller hva? Det kan virke som om denne tankegangen styrte/styrer mange i denne saken og i andre saker.

Enkelte av landets selverklærte antirasister, alt fra ministre til forfattere, kom også på banen og mer enn antydet at dette måtte dreie seg om rasisme. Navn som Obiora ble koblet inn i sammenhengen.

Noen mennesker, både fargede og hvite, har en utrolig evne til å konkludere med at enhver handling som disfavoriserer fargede må ha rasistiske undertoner. Uansett foranledning og forklaring.
De bruker gjerne lettvint retorikk som f.eks; - ville dette skjedd om han/hun var hvit?

Skulle tro enkelte er blottett for impulskontroll og normal kritisk sans når ”magefølelsen for rasisme” slår til.

Er folk så redd for å bli mistenkeliggjort dersom de tydelig velger å være skeptiske til en anmeldelse for rasisme, at de heller velger å ikke la tvilen komme den tiltalte til gode? Kanskje, kanskje er det bare politisk korrekt?

Diskrimineringsloven sier at bevisbyrden ligger på den som beskyldes for å diskriminere. Å anmelde noen for å være rasistisk er derfor en alvorlig handling.

Når beskyldning om rasisme rettes mot en person, som på ingen måte forbinder seg selv med rasistiske holdninger, vil det normalt sett naturligvis føles svært krenkende og fortvilende. Nettopp fordi man kan risikere å aldri få mulighet til å renvasket seg for anklagene

Jeg kan forstå at Kohinoor Nordberg og Ali Farah sliter med å få den unnskyldningen og beklagelsen fra ambulansesjåførene de mener de fortjener. Hva om de jekket ned temperamentet og rasisme fokuset noen hakk?

-Fernet

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #63 : 13. oktober 2008, 00:03 »
Norgespatriotene anmelder Farah og Ny Tid for rasisme

En rasisme-anmeldelse er jo forsåvidt ikke så merkelig med tanke på kronikken Farah skrev, men at Norgespatriotene skal kunne anmelde noen for det? Partiet som i tide og utide linker til Vigrids nettsider og som alvorlig foreslår atombombing av midtøsten?

Det er vel vanskelig å tro at NP kommer noen vei. Det er også synd for Schjenken, NP er liksom ikke den optimale støttespilleren for en mann som kjemper mot rasismeanklager.

IntX

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #64 : 13. oktober 2008, 00:19 »
Hadde det vært opp til meg så skulle Ali Farah fått seg en skikkelig omgang juling igjen! Idiot!

Ali sier at han ønsker at medieoppmærksomheten må roe seg, men likevel går han sporenstreks til media straks han har noe mer på hjertet. Sånne folk graver sin egen grav. Som mange har konkludert med før; Noe er han ute etter. Penger? Mer oppmerksomhet?

Jeg håper Erik Schjenken er sterk og rir av stormen! Rasist eller ikke, det har gått alt for langt!

"Recollect your thoughts don't get caught up in the mix cause the media is full of dirty tricks"
-2pac-

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: "En stemplet mann"
« #65 : 13. oktober 2008, 00:24 »
Ali hadde GARANTERT røyka noe før han skrev det avisinnlegget sitt

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: "En stemplet mann"
« #66 : 13. oktober 2008, 00:25 »
Sa brura

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #67 : 13. oktober 2008, 00:28 »

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: "En stemplet mann"
« #68 : 13. oktober 2008, 00:57 »
Ali hadde GARANTERT røyka noe før han skrev det avisinnlegget sitt
Ja, det er neppe usansynlig. Jeg ble så pinlig berørt at jeg ikke klarte å lese gjennom hele greia.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

IntX

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #69 : 13. oktober 2008, 01:01 »
Tviler på Ali kommer til å oppsøke media med det første. Jeg håper derimot media klarer å oppsøke ham. Med den dommedagsprofetien han har prestert å sette på trykk så blir det 1000 ganger værre når han skal prøve å bortforklare møkka. Jeg fryder meg!

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #70 : 13. oktober 2008, 01:24 »
Jeg håper derimot media klarer å oppsøke ham. Med den dommedagsprofetien han har prestert å sette på trykk så blir det 1000 ganger værre når han skal prøve å bortforklare møkka. Jeg fryder meg!

"Recollect your thoughts don't get caught up in the mix cause the media is full of dirty tricks"
-2pac-

IntX

  • Gjest
Sv: "En stemplet mann"
« #71 : 13. oktober 2008, 08:13 »
***blabla***
Du ser vel helt klart siste sitat i sammenheng med Erik Schjenken? Sitatet har ingenting med Ali å gjøre, men med mongoquotingen din så blir det fort sånn.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: "En stemplet mann"
« #72 : 13. oktober 2008, 13:59 »
Norgespatriotene anmelder Farah og Ny Tid for rasisme

En rasisme-anmeldelse er jo forsåvidt ikke så merkelig med tanke på kronikken Farah skrev, men at Norgespatriotene skal kunne anmelde noen for det? Partiet som i tide og utide linker til Vigrids nettsider og som alvorlig foreslår atombombing av midtøsten?

Det er vel vanskelig å tro at NP kommer noen vei. Det er også synd for Schjenken, NP er liksom ikke den optimale støttespilleren for en mann som kjemper mot rasismeanklager.

Dette oppslaget er bare tragisk. Rasismeanklagen mot Farah er helt legitim, men når den kommer fra en aktør som Norgespatriotene, sier det seg jo selv at ingen seriøse antirasistiske organer kommer til å stille seg bak den (selv om jeg egentlig ikke hadde forventet det fra virvelløse organisasjoner som SOS Rasisme og Antirasistisk Senter uansett).

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "En stemplet mann"
« #73 : 13. oktober 2008, 14:18 »
Ali hadde GARANTERT røyka noe før han skrev det avisinnlegget sitt
Tviler jeg på, han er jo somalier.. Da er det jo mer sannsynlig at han tygger khat. Tongue

Spøk til side, jeg kan jo faktisk forstå hvorfor han skriver som han gjør; teksten er bredd full av frustrasjon og sinne, og skal ikke overraske meg mye om han angrer på en del av det han har skrevet. Han mistet jo nesten livet, og da er det ikke rart at han føler som han gjør. I en slags bearbeidelsesprosess kan det jo kanskje være positivt for han å skrive noe sånt, men å legge det ut på nett fullstendig usensurert og uten at den har blitt moderert på noen måte, viser jo kanskje litt (les: mye) useriøsitet fra Ny Tids side. Evt en overivrig holdning til rasismesaken.

Dette oppslaget er bare tragisk. Rasismeanklagen mot Farah er helt legitim, men når den kommer fra en aktør som Norgespatriotene, sier det seg jo selv at ingen seriøse antirasistiske organer kommer til å stille seg bak den (selv om jeg egentlig ikke hadde forventet det fra virvelløse organisasjoner som SOS Rasisme og Antirasistisk Senter uansett).
Kunne de ikke bare holdt kjeft...? Tongue Nå har jo NP "ødelagt" hele saken, fordi mange er enige i det de sier, men er prinsipielle motstandere av å stille seg bak høyreekstremister. Ballen er jo mer eller mindre lagt død..   Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Profeten

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 389
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 389

Sv: "En stemplet mann"
« #74 : 13. oktober 2008, 18:01 »
Norgespatriotene kan holde seg langt unna denne saken. Det norske folk ser etterhvert igjennom falske og urettferdige rasisme-beskyldninger og trenger ikke en gjeng høyreradikale/ekstreme til reversere dette. Folk flest vil ikke sympatisere med disse.

Angående røyknig kom det jo frem i tingretten at den ansvarlige småbarnspappaen som var sammen med sin lille datter, satt i parken og røykte hasj. Det har ikke så mye å si for saken, men sikkert ikke tilfeldig at media droppet å nevne dette, da ville jo glansbildet av Ali Farah rakne

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!