Skrevet av Emne: Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening  (Lest 1570 ganger)

Utlogget korny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Jeg kjører nå et program der jeg ligger på 3 repitisjoner og 5 sett en uke, samme antall kilo neste uke bare at jeg øker til 5 reps og like mange sett. Uken etter går jeg opp 5 kilo og begynner igjen på 3 reps og dette funker bra for meg. Øker utrolig fort, men kjører dette bare på standard øvelser siden vi ikke har så mange apperater der jeg trener. (Nedtrekk foran/bak, pulldown, preacherscurl, en form for benk der du sitter med ryggen rak og lignende). Føler samtidig som jeg øker at jeg ikke ser det store framsteget på kroppen, jeg ser jo forbedring men kunne det vært et alternativ å øke reps og heller gå ned på vektene, eller evt. kjørt en ekstra uke med f.eks. 10 reps på samme tyngde?

(Noen som har peiling på hva det apperatet jeg nevnte heter? Du sitter som på en stol, har to stolper på hver siden av deg og ytter dem utover samtidig som du kan regulere på vinkelen på stolen og regulere på grepet på maskinen, horisontalt og vertikalt?)

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening
« #1 : 30. juni 2003, 13:10 »
Vet ikke hva apparatet heter men det mest nærliggende ville være å kalle det Sittende Benkpress...

Vil nok tro at du øker utrolig fort i din alder(18) med dette opplegget. Det er jo Styrketrening du driver med. For bedre volumtrening ville det nok sikkert hjelpe å øke reps antall til 6 den første uken og 8 den andre uken. Når du kommer opp i 10 reps og over dette begynner du å nærme deg utholdnde styrketrening. Uansett ville ikke det skade en gang i mellom for å få kroppen ut av den daglige rytmen.

For å forbedre fett forbrenningen så ville jeg ikke tenke på å øke reps eller sett i vekttreningen, men i stedet begynne med/fortsette med kondistrening i tillegg til vektene. 30 minutter på stepmaskin etter at overkroppen har fått en omgang og 30 min på sykkel etter bentrening ville nok gi deg et puff videre.

Nå vet jeg ikke hvor mange dager i uka du trener men regner med at du trener med vekter hvertfall tre dager i uka. Deler du opp kroppen og trener forskjellige deler hver treningsdag, såkalt split-trening?

Gi litt flere detaljer og treninga di så skal jeg være mer spesifikk.

Soje

Utlogget seini

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 736
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 736

Re:Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening
« #2 : 30. juni 2003, 13:49 »
kjør 1000 reps da bør du forbrenne litt fett  Cheesy

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening
« #3 : 30. juni 2003, 14:27 »
kjør 1000 reps da bør du forbrenne litt fett  Cheesy

Les: Langkjøring  Wink

Foretrekker 1 time step fremfor 3 timer bicepscurl i allefall......

Soje

Utlogget korny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Re:Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening
« #4 : 30. juni 2003, 17:49 »
Øker faktisk som bare pokkern ja, nå har jeg også startet med kosttilskudd for første gang. Kreatin og proteinpulver og kjører det konsekvent.

Visst du vil jeg skal forklare nærmere øvelsene så bare si i fra, er ikke helt med på navnene på øvelsene. Er en slags all in one apperat vi har, med 4 hovedstasjoner der du kan utføre forskjellige øvelser. Jeg og en kompis trener sammen og dette hjelper utrolig på motivasjon. Trener ikke benkpress siden det bare er 55 kilo der. Trente mye med den vekten før men når jeg begynte med 20x3 reps så forsto jeg det ikke var mye nytte mer. Trener mye bryst på det apperatet jeg nevnte, en slags sittende benk der man kan trene både øvre og nedre bryst samt skuldrer alt etter hva vinkel man har og hva hakk man bruker. Testet maks for 3 uker siden og hadde da et løft på 90 kilo, noe som jeg er fornøyd med siden jeg ikke trener noe benkprogram og er 66 kilo. Vil tro jeg har øket liten siden den gang også.

Programmet kommer i neste innlegg, fikk litt problem Smiley

Utlogget korny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Re:Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening
« #5 : 30. juni 2003, 17:56 »
Dag: Mandag, Fredag Sett: 5, reps 3.

Bredbenk        13 blokker                  
Knebøy           10 løft (55 kg)
Smalbenk       15 blokker
Nedtrekkbak   15 blokker
Preachers curl  8 blokker
Situps (Crunches,twist og benhev)

Dag: Tirsdag, Torsdag Sett: 5, reps 3.

Butterfly 18 blokker
Nedtrekkforan 15 blokker
Pulldown grep inn 15 blokker
Pulldown grep ut 15 blokker
Fronthev/sidehev 2x7kg manualer x 10 reps
Triceps nedtrekk 8 blokker
Ryggøvelser (Diverse)

Dag: OnsdagSett: 5, reps 3.

Jogging
Mellombenk 14 blokker
Markløft 10 reps på 55 kg    
Benstrekk 8 reps, ? kilo
Triceps nedtrekk, helt ned 8 blokker
Preachers curl 8 blokker

Blokkene veier 5 kg


Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening
« #6 : 01. juli 2003, 09:40 »
Ser ut til at du har utnyttet apparatet til det maksimale og det er kjempebra. Da viser du at begrensninger i utstyr ikke stopper deg.

For å hjelpe deg litt videre med benkpress så vil jeg foreslå at du/dere bruker de vektene dere har til rådighet. Det blir litt i letteste laget med 20 reps over 3 sett, men hvis dere fra 1. sett presser i mot den som løfter for å gi ekstra motstand så vil dere få enda noen måneders vekst ved hjelp av apparatet.

Gjør som følger:
Den som ligger på benken/løfter skal bare gjøre som vanlig mens den andre presser på litt ekstra motstand når vektene senkes. Den som løfter skal løfte vektene på egenhånd. Lag så mye ekstra motstand at dere ikke klarer mer enn 10 reps x 3 set.

Da vil dere nok merke en liten stølhet igjen.

Uansett tror jeg dere er i ferd med å voks ut av apparatet og bør ty til treningsstudio eller mer privat treningsutstyr hvis dere vil ha mer ut av det å trene med vekter. Kommer selvfølgelig an på hva dere trener for. Vil dere bli store som få er det ikke lett å få til det hjemme med et postordreapparat ettersom man trenger tunge vekter for å bli stor.

Stå på....!

Soje

Utlogget korny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Re:Reps vs forbrenne mest mulig fett ved vektrening
« #7 : 01. juli 2003, 14:21 »
vi får snart ny benk, dvs. mer vekter til knebøy og markløft samt til benkpress, får også en curl stang og noe mer. trener på skolen sitt styrkerom siden jeg har nøkkel og adgang under sommerferien Smiley er ikke noe treningsstudio her jeg bor. et ligger ca. 13 km fra meg men orker ikke dit siden jeg likevel får basistreninga her.
men skal jeg øke på knebøy så må jeg nok reise dit, trener nå med frievekter og uten stativ på knebøy, er ganske hardt når det blir noen kilo Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!