Skrevet av Emne: Hijab i forsvaret.  (Lest 22613 ganger)

Utlogget Tannfeen

Hijab i forsvaret.
« : 27. september 2008, 10:46 »
Det måtte vel bare komme før eller siden.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/27/548337.html

Kan det tenkes at dette vil undergrave noe av hensikten med å bære uniform, eller er det bare et friskt pust inn i forsvarets rekker?  Ikke vet jeg, men snurr debatt!



There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
Sv: Hijab i forsvaret.
« #1 : 27. september 2008, 11:09 »
Gammelt nytt. Mange år siden dette var oppe og ble tatt stilling til i forsvaret. Ti år siden de første begynte å bruke feks sånn bleie surret rundt hodet.



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Hijab i forsvaret.
« #2 : 27. september 2008, 11:26 »
bør dem skaffe seg militærhijab hvertfall da
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i forsvaret.
« #3 : 27. september 2008, 12:39 »
bør dem skaffe seg militærhijab hvertfall da

Kamuflasjefarger må være et minimumskrav.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #4 : 27. september 2008, 13:20 »
Kamo-hijab må da vel bare være en fordel. biggrin Eller kanskje kevlar-hijab. Ser ikke helt problemet med at politidamer bruker det, men jeg mistenker nå at de kan miste noe av autoriteten som politi om de gjør det.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Hijab i forsvaret.
« #5 : 27. september 2008, 13:34 »
En kvinne i hijab som skal vise autoritet ovenfor en (ekstremistisk) muslim kommer aldri i verden til å ende bra.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget MadMag

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 87
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 87

Sv: Hijab i forsvaret.
« #6 : 27. september 2008, 13:51 »
Hijab er lov, men om du vil ha et mandig skjegg må du evt. søke om tillatelse  Huh
"The best activities for your health are pumping and humping" - Arnold Schwarzenegger

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #7 : 27. september 2008, 13:56 »
En kvinne i hijab som skal vise autoritet ovenfor en (ekstremistisk) muslim kommer aldri i verden til å ende bra.
Nettopp. Problemet er jo at et kvinnfolk i hijab ikke kan bestemme over en muslimsk mann, om hun er i posisjon som autoritet eller ei, og om hun ikke bruker hijab er hun "hora!".. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Tannfeen

Sv: Hijab i politiet.
« #8 : 06. februar 2009, 23:08 »
Hva med hijab i politiet folkens?

There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Hijab i forsvaret.
« #9 : 07. februar 2009, 00:38 »
Jeg mener at politiet er tjent med å fremstille seg som mest mulig upartiske. Ved å bruke hijab, eller andre ting som symboliserer noe en står for eller mener i lag med uniformen, svekkes jo dette.
Dessuten hva med andre som blir diskriminert ved at de ikke får bruke sine symboler/plagg, hvor bør grensen gå?

Utlogget Fredrik hansen OL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Hijab i forsvaret.
« #10 : 07. februar 2009, 00:49 »
Hijab passer ikke inn i forsvaret/politiet

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #11 : 07. februar 2009, 00:53 »
Synes det er jævlig kult.

Blir nok mye tull med de politidamene som skal bære hijab, en innvandrer ungdom vil nok bare ignonere dem, men det er nå bare en tanke.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hijab i forsvaret.
« #12 : 07. februar 2009, 01:05 »
Er egentlig møkka lei av at innvandrere skal komme til Norge og former landet på sin egne måte. De skal være sjeleglade for at de i det heletatt får bo i landet! Skal vi virkelig la dem styre VÅRT land? NEI!! Hijab i politiet/forsvaret må være det mest tåpelige og dumsnille Norge noen gang har tillatt.
Tenk dere at nordmenn hadde innvadert Irak, for så å bombardert landet med diverse norske skikker/gjenstander. Vi hadde blitt skutt på stedet!

Vi må slutte å være så hinnsides dumsnille og gi f@$& i alle forslagene som disse folkene kommer med. Om 100 år er vi som et hvilket som helst galskapsland fra midtøsten hvis ikke dette tar slutt. Believe me!
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Fredrik hansen OL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: Hijab i forsvaret.
« #13 : 07. februar 2009, 01:13 »
Enig med the beast, de kommer hit og klager på at de får for lite penger for lite ditt og forlite datt.
Hvorfor kunne de ikke bare blitt der de var da, hvis det er så utrolig ille i norge

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Hijab i forsvaret.
« #14 : 07. februar 2009, 02:11 »
Onkel blå og de grønne er ikke de eneste som har "innført" hijab, bare sånn til opplysning. Om jeg ikke husker helt feil var det et kyllingslakteri her i trøndelag (?) som innførte hijab fordi arbeidsplassen skulle tilpasses de muslimske damerne som jobba der; det endte like godt med at vanlig hårnett bare ble fjerna helt, fordi ledelsen mente at alle da like godt kunne bruke hijaben.... Med andre ord, om du jobba der hadde du ikke lenger mulighet til å bruke vanlig hårnett, du måtte bruke hijab-hetta firmaet kjøpte inn i stedet for, av den enkle grunn at det var det eneste de etterhvert hadde. Hårnett er jo et krav, så vidt jeg har skjønt, så om man da hadde nekta å bruke hijaben måtte man vel bare tatt sekken sin og gått. Trur jeg hadde sagt opp i ren protest om jeg hadde jobba et sånt sted. Greit nok at arbeidsplassen skal tilpasses, men skal man være så avsindig lam i hodet at man da praktisk talt tvinger alle de andre (ikke-muslimske) på arbeidsplassen til å bruke hijab og? Tongue

Idiotiske Ola og Kari har som vanlig huet godt planta oppi ræva, og det skulle da ikke forundre meg nevneverdig om hijab blir påtvunget også resten av kvinnfolka i politiet. For ikke å snakke om militæret; ei grønn hette er jo fin som camo, så hvorfor ikke bytte ut den ekle, grønne sminken med ei hette i stedet for? Er så praktisk atte! Ren i trynet og all ting!....! dry
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!