Skrevet av Emne: Nytt treningsprogram. Hva synes folket?  (Lest 1064 ganger)

Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Nytt treningsprogram. Hva synes folket?
« : 17. september 2009, 21:29 »
Hei.. sitter å prøver å lage meg ett treningsprogram som passer til meg..
målet er å bli sterkere, samt å legge på meg muskler over hele kroppen. deff kan vi ta til våren Smiley kostholdet er i boks.

Jeg rager 191cm over havet og veier 105-107kg, men en del flesk her og der..


har fulgt stronglifts 5x5 en stund, og kjenner at jeg ikke kan følge dette så veldig mye lenger.. har akkurat blitt far, så det blir noe mindre nattesøvn enn optimalt(for å si det pent) Derfor er det veldig tungt å sette nye 5RM på hver eneste trening.. Klarer det nok en stund til, men jeg håper å ha ett skikkelig program klart til den dagen jeg velger å bytte..
Hovedfokuset vil bli på baseøvelser, samt å få programmet så balansert som mulig.

Har løfta 160 i mark, 100 i bøy, 70 i benk og 50 i press og håper å legge på noen kilo til på denne statistikken før jeg går over til ett nytt program. har visst veldig lange armer, så ikke le av pressøvelsene mine Smiley målene er 200 i mark, 100 i benk, 80 i press og 140 i bøy.. i første omgang Grin

Liker veldig godt å trene 5 sett a 5 reps, så dette vil bli en gjennganger i programmet. hvis dette vil hindre meg på noen måte så si gjerne ifra. Mye vil bli likt Stronglift programmet siden jeg synes det er digg, men det blir noen vrier..


Her er første forsøk..

Oppvarming vil hver dag bestå av dynamiske øvelser tatt fra Eirik Sandvik's optimal oppvarming  og Eric Cressey's Magnificent Mobility som tar seg av mine problemområder.. Skal kjøpe meg en foam roller, pluss at jeg skal være snill med dama, så jeg får en massasje i ny å ne..

dag 1:

Knebøy 3x5
Benk 5x5
Sittende enhånds roing 5x5
Ab-rollout 3 sett til failure

Dag 2

Markløft 1x5
Press 5x5
Bulgarske utfall 5x5
Planken 3x til failure


Dag 3

Vendinger  5x3
Chins 3x til failure
Strake markløft 3x5
Pallof press varianter 3x5


Knebøy en gang i uka synes noen kanskje er lite, men mark etter bøy er ett helvete, og jeg vil gjerne ha med bulgarske utfall også, så jeg får litt hoftestabilitet..

Begynner alle dagene med den teknisk vanskeligste øvelsen så jeg ikke er sliten når disse skal utføres..

Ryggen er litt mer prioritert enn bryst, siden jeg var litt dårlig til å trene rygg den første tiden, og den henger litt etter.. pluss at det er fett med svær rygg..

planen er å legge på kilo på stanga hver gang, hvis jeg klarer alle repsene jeg skal.. failer jeg to treninger på rad tar jeg vekk 10-15%(kommer ann på øvelsen) og fortsetter.

hver 4-6 uke vil jeg ta det litt roligere. da med ca 60%intensitet og volum. dette vil jeg ta litt på følelsen av hvor sliten jeg er, men regner med at det blir hyppigere ettersom det blir tyngre.


Hva synes folket? virker dette greit?
Tar gjerne imot konstruktiv kritikk.
25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Nytt treningsprogram. Hva synes folket?
« #1 : 18. september 2009, 14:15 »
Virker greit dette, men du kan også vurdere følgende:

Dag 1:
Knebøy
Benk
Sittende kabelroing (eller andre rovarianter)

Dag 2:
Alterner mellom markløft og frivendinger annenhver uke.
Skulderpress
Chins
Bulgarske utfall

Dag 3:
Knebøy/evnt frontbøy
Benkpress
Glute ham raise/nordic hamstrings
Rovariant

Kjernetrening og rehab kan implementeres i tillegg. Smiley



Utlogget mariusfa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Sv: Nytt treningsprogram. Hva synes folket?
« #2 : 18. september 2009, 18:53 »
flott å få svar av deg Eirik.. Big fan Smiley

Nordic hamstring i stedet for strakmark er jeg for.. tenkte ikke på den øvelsen engang.. den er jo en killer..

Benk to ganger i uka kan jo prøves.. trenger litt press trening ja Smiley har jo variert mellom en og to ganger i uka en liten stund..

trenger en som kan lære meg vendinger skikkelig før jeg tør å bruke dem i programmet, så da kjører jeg mark fram til vendingene sitter skikkelig..

Ser kjerne øvelsene greie ut? eller vil du anbefale noen andre?

Off Topic: hva har skjedd med forumet ditt? bare medlemmer av konseptet ditt som kan bruke det nå eller?

25år 190cm 104kg(på vei ned)

Bp: 90
Ml: 180
FB:100
Mp:60
Logg

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Nytt treningsprogram. Hva synes folket?
« #3 : 22. september 2009, 18:41 »
flott å få svar av deg Eirik.. Big fan Smiley

Nordic hamstring i stedet for strakmark er jeg for.. tenkte ikke på den øvelsen engang.. den er jo en killer..

Benk to ganger i uka kan jo prøves.. trenger litt press trening ja Smiley har jo variert mellom en og to ganger i uka en liten stund..

trenger en som kan lære meg vendinger skikkelig før jeg tør å bruke dem i programmet, så da kjører jeg mark fram til vendingene sitter skikkelig..

Ser kjerne øvelsene greie ut? eller vil du anbefale noen andre?

Off Topic: hva har skjedd med forumet ditt? bare medlemmer av konseptet ditt som kan bruke det nå eller?



Takk for det mariusfa - bare hyggelig. Smiley

Ja, du kan også evnt kjøre floor press istedet for benk på en av dagene.

Kjerneøvelsene er absolutt fine.

Hadde ikke tid til det gamle forumet og det nye støtter foreløbig konseptet. Får se hva som skjer fremover. Send mail om det skulle være noe. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!