Visning av honnrposter for Junkfood-mannen
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 12
  • 1  Generelt / Åpent forum / Sv: Markløft fail! 23. september 2010, 17:46
    Bra video synes jeg. De snakker som om det er helt naturlig å få stanga oppå seg.
    Honnr gitt av : Bjorheim93, 14. oktober 2015, 12:06
    2  Generelt / Åpent forum / Sv: Avhengig av snus 14. november 2011, 17:03
    Er i forsvaret og begynte å snuse etter rekrutten fordi jeg hater forsvaret noe vanvittg. P.g.a kaserne/romordningen og skiftene mine lider jeg av konstant søvnunderskudd noe som går meg på nervene. Maten i messa + kiosken er latterlig. har nesten aldri tid til å dra til byen og kjøpe noe heller, så det er stort ork å spise sunt. Gymmet ser ut til å være laget 1920-tallet.

    Nok klaging. Poenget er at jeg snuser fordi det hjelper meg i hverdagen. Noe ynkelig er det vel, men det hjelper såpass mye at jeg gjør det uansett. Har turnus-stilling og snuser ingenting/minimalt på perm, så tviler på at jeg blir avhengig. I begynnelsen tenkte jeg sånn som deg at det kunne være greit å snuse av og til resten av livet, men det er jo en falsk lykkefølelse man får.

    Nikotinen kødder på en måte med virkelighetsoppfattningen din. Jeg vil føle meg bra på grunnlag av hva fornuften sier om hverdagen min, og progresjonen min i forhold til mine mål. Du lurer på en måte deg selv til å være mer tilfreds med livet ved hjelp av nikotinrusen.

    Håper dette gir mening.
    Honnr gitt av : Hugenott, 16. januar 2014, 22:53
    3  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Beta-alanine i juice? 11. juni 2013, 22:32
    Går bra det.
    Honnr gitt av : T0mmy96, 12. juni 2013, 22:29
    4  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Trene 10 minutter om gangen fordelt for å forbrenne kalorier 03. mars 2013, 00:02
    Det går veldig bra. Det er helt idiotisk å kjøre på med harde, subjektivt smertefulle og dermed avskrekkende, opplegg for folk som er ferske.
    Honnr gitt av : paramora, 05. mars 2013, 20:55
    5  Kosthold / Vektnedgang og Diett / Sv: Burde jeg deffe eller bygge? 10. juli 2012, 01:30
    Deff. Kommer du deg ned på 15% eller under vil du dessuten bygge bedre pga bedre insulinfølsomhet.

    Dessuten blir du noe sunnere og får bedre hormonbalanse.
    Honnr gitt av : FrostMinD, 10. juli 2012, 23:34
    6  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Er det mulig å brenne fett av intervalltrening i kalorioverskudd? 23. juni 2012, 01:48
    Kroppen bryter konstant ned proteinene og bygger dem samtidig opp igjen hele tiden. Normalt er dette i balanse. Spiser du mer enn du forbrenner vil mindre av proteinene bli brukt som energi og  du vil bygge mer enn du bryter ned. Du havner i en anabol tilstand.

    Så kommer det vanskelige; Kan dette tolkes slik at det bare er å stappe i seg etter trening og havne i anabol fase der og da når du trenger det? Og så heller havne i en katabol(nedbrytende), og fettforbrennende fase senere?

    Problemet med dette er En; at kroppen ikke nullstiller seg hver morgen. Du har enorme lagre i tarmene, levra og musklene. Prioriterer kroppen å bygge fremfor å fylle disse opp igjen hvis du har vært i underskudd dagen før?

    Et annet problem er at kroppen først og fremst restituerer seg rett etter trening. Styrke/muskeløkninger er jo adapsjoner som skjer for at de belastningene musklene ble utsatt for skal skade mindre. Styrketrening er på kort sikt muskelnedbrytende. Hva skjer da hvis du på lang sikt alt i alt er i underskudd eller bare vedlikehold? Hvor stort tidsperspektiv kan man operere med egentlig? Jeg tror ikke det finnes nok kunnskap om dette. For ikke å glemme det praktiske..

    Til sist(sikkert glemt flere ting også..) har vi diverse hormoner som har god kontroll på hva som har skjedd med vekten din den siste tiden og påvirker nærings-partisjoneringen etter det. Går du f,x alt i alt ned i vekt vil mengden muskelbyggende hormoner minke, store måltider vil ikke nullstille de uten videre.

    Konseptet til Fagerli er nok mer komplisert enn du har skildret. Jeg sier ikke at periodisering av kaloriinntaket er meningsløst, det finnes studier som tyder på at du kan vedlikeholde vekten mens du øker i muskler og går ned i vekt. Men er det virkelig mer effektivt enn velprøvde metoder?

    Som jeg har nevnt før risikerer du og mer eller mindre vedlikeholde vekten mens det skjer svært lite med kropps komposisjonen.
    Honnr gitt av : Ulrik91, 23. juni 2012, 02:12
    7  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: blanding av mesomorph å endomorph kroppstype.hvor mange reps å dager? 17. juni 2012, 00:44
    http://forums.lylemcdonald.com/showthread.php?t=1696
    Honnr gitt av : Sckank, 18. juni 2012, 20:29
    8  Generelt / Åpent forum / Sv: DEN EVIGE UTSKJELLINGSTRÅDEN (SKAL IKKE FJERNES!) 11. mai 2012, 23:22
    Så dere på "Nårje" på tv2 i går. En trist gjeng.
    Honnr gitt av : Rulatoren, 12. mai 2012, 01:12
    9  Generelt / Åpent forum / Sv: Det er ikke likestilling at kvinner har verneplikt 07. desember 2011, 23:49
    Er du vernepliktige har du kun rett på minimums mengder mat og søvn under øvelse. Vet ikke hvor mange timer en har rett på når en har vanlig tjeneste, men 19-timers dager har forekommet.

    Dette skriver jeg bare for å påpeke at du er unntatt vanlig norsk lov. Det er ikke vanlig arbeid du bare er pålagt å gjøre.
    Honnr gitt av : Ryū, 08. desember 2011, 12:40
    10  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Har gått opp i fett% i forsvaret... 02. september 2011, 16:00
    Maten i messa i forsvaret er for det meste usunn. Maten de selger i kiosken er nesten utelukkende usunn.

    Tviler på at du gikk så mye i underskudd under felten. Og selv om du gjorde det kan det godt hende at du spiste noen tusen kalorier i overskudd.

    Under rekrutten stresser man en del og sover lite. Når maten i tillegg er elendig er det ikke rart man går opp i vekt. Personlig gikk jeg ned i vekt under rekrutten, men det har med at apetitten min ikke blir så påvirket av stress og at jeg tok en del proteintilskudd. Folk flest blir mer sulten av søvnmangel og stress.

    Mange folk går opp i vekt og blir i dårligere form av forsvaret.


    EDIT: Jeg kan gi en mer utdypende forklaring; Folks fettprosent er et resultat av gener + vektregulerende miljømessige  faktorer(søvn, matvalg, aktivitet etc) Det kroppen din stabiliserer seg på i ett miljø er ikke nødvendigvis det samme i et annet miljø. Forsvaret har åpenbart vært et dårligere miljø for deg mtp vektregulering siden du har ligget i kalorioverskudd. Kanskje er du mer følsom for noen av de negative faktorene i forsvaret, f,x søvnamangel enn andre. Eller kanskje du var veldig sunn og opplagt hele tiden hjemme?
    Honnr gitt av : Jodaja, 05. september 2011, 10:21
    11  Generelt / Åpent forum / Sv: Klimabløffen 18. juli 2011, 14:58
    Akkurat nå er jorden inne i en meget sjelden og kanskje unik gjennomsnittstemperatur og isbre-fordeling.
    Vi er faktisk inne i en mild istid fortsatt, som igjen er fordelt inn i mikro-sykluser. Alt fra solen, regnvær også videre påvirker klimaet. Leste i "En kort historie om nesten alt" at vi balanserer på et knivegg når det gjelder klimaet fordi det er så skjørt og de forskjellige faktorene påvirker hverandre på uforutsigbare måter.

    Tror folk at co2-utslipp ikke gjør noen forskjell bare fordi det er mange andre faktorer? Det er jo det samme som å tro at det ikke gjør noen forskjell å legge til et tall i en komplisert ligning.
    Honnr gitt av : Tetra, 18. juli 2011, 15:36
    12  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Knebøy 3 ganger i uken + kardio? 04. juli 2011, 19:07
    Kardioen din er tilnærmet restitusjonstrening, så slapp av.
    Honnr gitt av : Andersen, 06. juli 2011, 12:45
    13  Generelt / Loggbok Online / Sv: softcore: diskotekspump s113 01. juli 2011, 15:48
    Meget bra:) Jeg startet med trening og deffing før deg, og hadde også litt bedre utgangspunkt mtp på fettprosent, men du har fått fettet vekk mye raskere enn meg! Du har også vært flinkere enn meg til å tillegne deg kunnskap, og har hatt mer viljestyrke mtp på lengre og mer hyppige perioder med kaloriunderskud. Du er faktisk enn av de som inspirerer meg mest på foraet, selv om du ikke(foreløpig er jeg sikker på) har kongefysikk.

    Nå skryter jeg veldig, men jeg tror ikke jeg hadde klart å vært så effektiv med trening og spising om det ikke var for loggen din.
    Honnr gitt av : henrikhardcoar, 05. juli 2011, 12:32
    14  Trening / Styrkeløft / Sv: Dietmars mengdeprogram i kaloriunderskudd? 30. juni 2011, 16:27
    Problemet med mengdeprogrammer er at vektene du flytter er for lette til å vedlikeholde muskulaturen under kaloriunderskudd.

     http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss/fat-loss-for-athletes-part-3.html
    "Reductions in both of up to 2/3rds (so total sets and/or days of training can be reduced) are fine but ONLY if the intensity (weight on the bar) is maintained. So an athlete who was doing 6 sets of 3 in the back squat could conceivably cut back to 2 sets of 3 as long as he keeps the weight on the bar the same. If the intensity is cut back, strength and muscle mass will suffer. Again, some volume of heavy work must be kept in."

    Dette betyr riktignok ikke at man ikke kan ha større arbeidsmengde enn 1/3 av det som trengs for å øke for å kompensere for lavere intensitet, men jeg vet han har skrevet det flere andre plasser, klarte bare ikke å finne de.
    Honnr gitt av : Murmeldyret, 30. juni 2011, 16:31
    15  Arkiv / The Best Of Treningsforum / Sv: Hvorfor gidde å trene 02. juni 2011, 15:44
    Min trening er en sosial konstruksjon. Jeg vil være sterk og se bra ut, og vil gjerne at dette skal være en del av mitt image. At jeg mestrer trening og spising gir meg en mestringsfølelse som stimulerer meg til å fortsette. Jeg ser ikke noe særlig egenverdi i treningen min, når jeg drar på trening er det det objektive målet mitt som gjør at jeg gidder orket. Av og til er det digg da, men treningen i seg selv er mest et ork.
    Honnr gitt av : Andre, 28. juni 2011, 02:08
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 12
  • Varinder Singh Ghuman er en profesjonell vegetariansk kroppsbygger fra India.

    20 enkle og effektive kostholdstips

    Kosthold20.09.2019484

    Her får du 20 tips for effektivisere ditt kosthold.

    Jefferson Squat

    Trening19.09.2019275

    Dette er en unik og særegen øvelse.
    Her er 10 sunne matvarer med mye protein som garantert vil gi deg protein av høy kvalitet.

    Slik bør du trene leggene dine

    Trening17.09.2019577

    Don't skip leg day! Slik bør du trene leggene dine.