Vis innlegg
Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 551
  • 1  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Mat etter trening på: 08. januar 2019, 10:21
    Ja, det er riktig at det finnes bedre alternativer enn banan. Men er man en hobbytrener eller eliteutøver? Du vil neppe merke stor forskjell fra banan eller aprikos etter trening . Det aller beste dersom man skal tenke GI og opptak så vil druesukker være det aller beste etter trening, evt. maltodekstrin som har GI på 150.
    2  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Overskudd? på: 08. januar 2019, 10:17
    Det som slår meg er at du må nesten bestemme deg for hva du vil. Det er vanskelig å øke i styrke og samtidig gå ned i vekt/fettprosent. Hard styrketrening og underskudd på kcal er ikke den beste kombinasjonen. Du må nok trene noe lettere og høyere reps. Kan også være derfor du får hodepine. Ikke press kroppen for mye. Kanskje du hadde trengt en uke pause fra styrketrening. Når hadde du pause sist? Men iallfall, du bør bestemme deg for om du vil øke i styrke eller gå ned i fett. Og gjøre begge deler blir 50/50. Enten gjør du en av de 100. Smiley
    3  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Kosttilskudd på: 04. januar 2019, 14:07
    Kreatin er jo kosttilskudd, mens proteinpulver er sportsernæring. Dvs. proteiner i pulverform.
    Så proteiner virker jo på samme måte som om det skulle kommet fra egg, kjøtt eller proteinpulver. Smiley
    Derfor så er det mange studioer om kreatin.
    Du burde ikke kutte ut resten siden du har problemer å få i deg nok protein via fast føde så tilfører du pulver. Siden du sover bedre med ZMA så bruker du det. ZMA er jo vitaminer. ZMA kan også hjelpe på krampe og ømme muskler.
    4  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Mat etter trening på: 04. januar 2019, 14:03
    Aprikos har cirka 3 ganger så mindre karbo enn banan. Så du må spise mye mer aprikos per 100gram for å få i deg riktig mengde med karbo som du trenger. Husk også at du bør fylle på med protein etter trening. En gainer inneholder både protein og karbo (rask karbo) så det vil være perfekt å ta denne etter trening. Smiley
    5  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: 10 års pause fra trening. Startet opp igjen nå! på: 04. januar 2019, 13:57
    Du har PWO. Pre-workout. Dette er noe du tar før trening for at du skal bli mer skjerpete, fokusert og gira på trening. Smiley

    Søk på Pre workout i forumet. Så får du opp mye tips Smiley
    6  Trening / Forum for nybegynnere / Sv: Nok er nok, trenger utstyr på: 16. oktober 2018, 11:54
    For å bygge så bør du nok over til en benpress eller en benk med manualer hvor du kan kjøre flyes, pullover, skråbenk osv. Da får du nok økt brystkassa di ganske fort Smiley
    7  Treningsforum / Informasjon om Treningsforum / Sv: Hvor søker jeg i forumet? på: 12. mai 2017, 06:42
    Litt sent, men prøv f.eks https://www.google.no/search?q=egg+site%3Atreningsforum.no%2Fforum
    8  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Hjelp til måltidsplan? på: 18. oktober 2016, 12:49
    Det er i utganspunktet samme opplegg som du da gikk ned i vekt, men du må legge til styrketrening. Trene tungt mellom 10-12 reps. Ha et høyt proteininntak og så ligge litt i underskudd. Da vil du gå ned i fettprosent og kunne bygge muskler. Smiley
    9  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Proteinrik mat til skole-lunsj? på: 18. oktober 2016, 12:47
    To brødskiver og en boks mager kesam som du fyller med litt fun light wild berries. Blir som en yoghurt Wink
    10  Kosthold / Kosthold og Ernæring / Sv: Variasjon av mat på: 18. oktober 2016, 12:46
    Det er ikke noe i veien for å bygge ut ris med pasta og omvendt.

    Det har ikke noe å si så lenge det er sunne matvarer. Men ikke bytt for eksempel 50g karbohdyrater fra ris med 50g karbohydrater fra hvitt brød (loff). Da begynner det å bli stor forskjell.
    11  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Trening overbelastning el godt på: 05. oktober 2016, 13:41
    Er det tunge løft eller mer statisk holding? Du kan fint trene armer og skuldre for det. Bare pass på at du kan være veldig støl og sliten i skuldrene dagen etter.
    12  Trening / Kroppsbygging og Fitness / Sv: Nå trenger jeg hjelp! på: 30. september 2016, 11:13
    Husk at vi alle er forskjellig og noen responderer bedre på trening enn andre på likhet med at noen av naturens side er flinkere til å tegne eller å svømme.

    NB: Ikke sammenlign deg selv med andre i denne sporten her.
    13  Kosthold / Kosttilskudd / Sv: Protein barer uten intens søt smak på: 08. juni 2016, 11:16
    Jeg synes de til Dalblads er veldig gode. Hvit gul og blå etikett. Smiley
    14  Helse & Velvære / Helse og Livsstil / Sv: Har jeg rar overkropp på: 19. mai 2016, 11:02
    Men hvis du er misfornøyd er det bare å gi jernet på trening og trene til du blir happy med deg selv. Smiley
    15  Helse & Velvære / Helse og Livsstil / Sv: Har jeg rar overkropp på: 18. mai 2016, 14:14
    Northsteel tror du bare tuller. Trolling er et slang for noen som lager en diskusjon som bare er tull for å skape reaksjoner, meninger osv.

    Overkroppen din er absolutt ikke rar. En helt normal overkropp. Med mer brysttrening som benkpress, flyes, pec-dec, skråbenk med manualer osv så får du bygd muskelmasse på brystkassen din slik at den blir større. Spis bra med mat og proteiner, egg, kylling, kjøtt, melk, kesam, fisk osv. 5-6 måltider om dagen.
    Sider:
  • 1
  • 2
  • ...
  • 551
  • Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
    Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
    Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

    Slik kommer du i form i 2020

    Trening28.12.20192075

    Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

    Kardio eller styrketrening først?

    Trening23.12.2019352

    Hva bør du trene først for optimal effekt?