Skrevet av Emne: Det ukjente (åndelige ting og tang)  (Lest 8011 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #75 : 15. august 2007, 12:24 »
Logikk kan jo sikkert defineres forskjellig fra person til person, men generelt vil jeg påstå at det er en overvekt av mennesker i verden som ikke krever en spesielt logisk forklaring for å overbevises (jfr. forskjellige religioner, livssyn, etc)

Jepp. Av olika anledningar har generna som får oss att tänka logiskt och rationellt på alla plan inte prioriterats genom evolutionens lopp.


Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #76 : 15. august 2007, 12:25 »
Hadde en lett spiritisme økt igår kveld, og traff på selveste jævern. Skulle hilse.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #77 : 15. august 2007, 12:46 »
"A man didn’t understand how televisions work, and was convinced that there must be lots of little men inside the box, manipulating images at high speed. An engineer explained to him about high frequency modulations of the electromagnetic spectrum, about transmitters and receivers, about amplifiers and cathode ray tubes, about scan lines moving across and down a phosphorescent screen. The man listened to the engineer with careful attention, nodding his head at every step of the argument. At the end he pronounced himself satisfied. He really did now understand how televisions work. "But I expect there are just a few little men in there, aren’t there?"" (återigen Douglas Adams).


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #78 : 15. august 2007, 12:48 »
haha, den var bra! Douglas Adams er (eller var) helt Konge!

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Jahr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 31

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #79 : 15. august 2007, 16:34 »
På Island, så spør dem alvene og åndene om de får lov til å bygge vei. Viss de får svaret nei bygger de veien utenom det område der de ikke fikk lov til å bygge.
Ser man på statestikken så har Island langt færre trafikkuhell, enn land som f.eks Norge.

Så enten har Island mye bedre sjafører, eller så er det noe i det.
Don't take life to seriously you never get out of it alive anyway

Utlogget Zuul

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #80 : 15. august 2007, 16:49 »
eller de har bedre veier, eller mindre trafikk, eller mindre tungtrafikk osv

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #81 : 15. august 2007, 23:08 »
Jeg er det man kan kalle en agnostiker når det gjelder gud og det åndelige. Jeg tror ikke på det, men jeg benekter ikke at det muligens kan finnes noe der ute.

Når det gjelder religion, tror jeg det strengt tatt er noe mennesket har funnet på for å finne trøst, støtte, og for å ha noe å tro på. Selv om det finnes beviser på at visse "hellige"mennesker har levd, og at disse er grunnlaget for mange religioner, så fantes det religioner før disse menneskene. Religioner mange trodde på, men som plutselig forsvant når det kom noe nytt og mer kredibelt. Jeg nevner f.eks. Norrøn og Gresk mytologi. 

Tro kan flytte fjell heter det så fint. Og som mange er kjent med fra trening, er mentalitet, vilje og hva du tror er mulig viktig for å nå målene dine. Jo mer stødig du er i troen på at du skal klare en målsetning, jo lettere når du den. Du kan "manipulere" kroppen til å løfte litt mer enn hva den egentlig kan, eller kanskje heller utleve det fulle potensialet til kroppen, ved å overbevise deg selv om at det er mulig.

Det er det sistnevnte jeg mener er opphavet til folks spirituelle opplevelser. De tror rett og slett så sterkt på at det f.eks. er gjenferd i huset, at de hører lyder, ser skikkelser osv. Innbilning kalles det. Så enkelt kan det være. Det er i hvertfall en teori jeg har.
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #82 : 16. august 2007, 01:59 »
Innbilning kalles det. Så enkelt kan det være. Det er i hvertfall en teori jeg har.
Andre, derimot, har litt mer konkrete erfaringer... Wink Men det vil nok bli bortforklart som innbilning uansett da.. Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #83 : 16. august 2007, 19:21 »
Andre, derimot, har litt mer konkrete erfaringer... Wink Men det vil nok bli bortforklart som innbilning uansett da.. Tongue
Hvilke erfaringer? Gi eksempler..
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #84 : 18. august 2007, 13:33 »
Har ikke noe å komme med nei? As i thought...
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #85 : 18. august 2007, 13:48 »
På Island, så spør dem alvene og åndene om de får lov til å bygge vei. Viss de får svaret nei bygger de veien utenom det område der de ikke fikk lov til å bygge.

Eller ikke?

Ser man på statestikken så har Island langt færre trafikkuhell, enn land som f.eks Norge.

Ser man på statestikken så har island 300 000 innbyggere, mot norges 4,6 mill, så det er ikke rart de har færre trafikkuhell.

Tosk.







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget anabol

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #86 : 19. august 2007, 23:34 »
Andre, derimot, har litt mer konkrete erfaringer... Wink Men det vil nok bli bortforklart som innbilning uansett da.. Tongue

Jeg venter fremdeles i spenning på eksempler på disse konkrete opplevelsene du snakkker om...
"I do not feel obliged to believe that the same God who endowed us with sense, reason, and intellect, had intended for us to forgo their use."
-Galileo Galilei

Utlogget moof

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 262

Sv: Det ukjente (åndelige ting og tang)
« #87 : 22. august 2007, 21:24 »
Haha, var visst vanskelig for "wArLoCK" å komme på noe Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!