Skrevet av Emne: Kosthold og treningsprogram  (Lest 808 ganger)

Utlogget dekinder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Kosthold og treningsprogram
« : 18. mars 2009, 01:28 »
Hei

Jeg er 20 år, veier 76 kg og er 171 høy. Er ganske normalt byggd, men har litt for mye mage. Planen for månedene framover er å bygge muskler på overkroppen, samt å få fram igjen sixpacken til sommern.

Jeg har akkurat begynt igjen med trening etter et langt opphold. De siste 3 ukene har jeg trent på studio ca 4 ganger i uken.

Hva er den beste måten for å oppnå ønsket resultat på et par måneders tid?

Burde jeg spise mer eller mindre enn det jeg er vant til?

Jeg har hatt et relativt dårlig kosthold de siste årene (mye alkohol, candy,brus, usunn mat)
Men dette er jeg på god vei til å endre. Har spist mye grovt brød, kyllingfilet, biff, egg og grønnsaker den siste tiden. Brus og candy spiser jeg nå kun i helgene.

Burde jeg komme meg ut å løpe mye, eller tror dere magen vil forsvinne av seg selv ettervært med nytt kosthold og styrketrening? Jeg vil helst ikke miste mer muskler enn nødvendig.

Hvor mye kalorier trenger jeg i løpet av en dag basert på min kroppsvekt? Prøver og venne meg til å spise mindre porsjoner, men er ikke lett Tongue Er det foresten noen som vet hvordan jeg regner ut fettprosent? Om jeg har en kosedag med kebab og 2 sixpacks med pils på lørdager, vil dette ødelegge hele opplegget, eller er det bra med litt forandringer?

Hadde vært supert om noen gadd å hjelpe meg med å sette opp et forslag til diet som passer til et program med styrketrening 4 dager i uken. Er ikke no fan av fisk, men alt annet går som regel greit Smiley

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Kosthold og treningsprogram
« #1 : 18. mars 2009, 10:04 »
Prøv en av diettene på olymipaspirits.no, der kan du velge diett etter kroppsvekt og og hva målet med treningen er. Anbefaler deg å kjøre litt cardio i tillegg, hvis du vil bli mere markert og miste fett. Få i deg mye proteiner for å ikke miste muskelmasse. Men hvis dette skal lykkes så tror jeg det er bare å kutte ut de 2 sixpackene vær lørdag.Tongue
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget dekinder

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Kosthold og treningsprogram
« #2 : 18. mars 2009, 21:04 »
Takk for svar Smiley fant ikke noe på linken du ga meg Tongue prøvde å endre til olympiaspirits også, men hjalp ikke. hehe

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!