Skrevet av Emne: Kreatin og Protein> best dosering og inntak for meg..?!?  (Lest 909 ganger)

Utlogget the_G_

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

jupp da var det min tur til å spørre om dette spørsmålet! Har lest alt jeg har kommet over av poster og threads på forumet men det setter seg likksom aldri i hodet det jeg leser :O

For å si det sånn jeg veier, 70 kilo (har hatt en god progress med masse mat nå i noen måneder) og jeg vil enda lengre oppover! Er 1.83 høy, så jeg har bra potensial! Spiser ganske heftig hver dag mellom 6-8 måltider, depends på treningsmengde og tid til mellommåltider etc.

Det store spørsmålstegnet er likevell kreatin og protein doseringen. Kan si det at jeg har kjørt kreain nå i snart 1 måneds tid, og har kjørt en dosering på 1 gang med 5gram på dager UTEN trening, og 2 doseringer; en før og en etter trening med 4-5 gram.
Begynte nettopp å spe på med litt ekstra proteiner og får å få maksimalt med proteiner til treninga mi, slik jeg får ytt og bygd(med tid) maksimalt... Jeg tar en scoop med 30 gram på morgenen, samt en scoop med 30 gram etter jeg har spist måltidet med masse karbs etter endt trening...

Tja, jeg vil gjerne høre innvendinger i hvordan bruken ser ut til å være; både kreatinen og protein tilskuddet, og eventuelt tips om hvordan jeg kan få mer ut av disse.. Kanskje dosere eller ta de annerledes enn jeg gjør i dag? Og ellers tar jeg imot andre tips om hvordan jeg lett kan få på meg noen kilo med takk, utenom å spise ulik og mat med lav GI dvs. pasta etc:)

Utlogget the_G_

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

hmmmz, vennligst hiv denne posten over i kosttilskudd seksjonen moderator Smiley

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Samlet proteininntak i løpet av en dag skal være mellom 2-3gram per kilo kroppsvekt.

Altså tell hvor mye proteiner du får i deg via mat,og spe på med proteinpulver i tillegg.

Kreatin: Del opp 5-7 gram i flere doser fordelt utover dagen.

Skal du opp i vekt må du spise mer. Veldig enkelt. går du ikke opp i vekt i form av verken fett eller muskelmasse er regnestykket veldig lett:du spiser for lite
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget the_G_

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

jupp jeg vet det, er vell lurast å ver på den sikre siden å ha 3 gram per kilogram, for å være på den sikre siden...
Mat mat mat, er vell bare å kjøre på ja, slik jeg trodde Wink
og kreatinen bør jeg da kjøre fks. 3 x 1,5 gram, vil jeg ta det bedre opp da ?

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Det kan du gjøre. Du merker nok ikke forskjell men det skal være best å fordele kreatinen
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

I ditt tilfelle er det bare å spise, spise og spise litt til. Vær nøye med å få i deg mye fett også (helst det sunne). Det vil gi resultater.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!