Skrevet av Emne: Øvelser for rotatorcuff  (Lest 1432 ganger)

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Øvelser for rotatorcuff
« : 29. mars 2010, 12:40 »
Hei , vel jeg lurte på om dere har noe gode øvelser for og styrke rotator cuff i knærne og skuldrene / eller noen øvelser som hjelper mot skader.

Har merket litt smerte i kneet da er det med tung markløft og lett bøy ( eller omvendt) da oppstår det litt kvikk smerte i knærne det er nesten som ising i tennene i hvertfall det er samme smerte.

Skuldre har ikke merket noen spesiell smerte men vil gjerne styrke den.

Så hvem har noen gode øvelser for rotatorcuff i knær og skuldre , har vel tenkt å gjøre det 2-3 ganger uken  hjemme og det er med et par hantler kun og en benk..?

Utlogget usamanta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Øvelser for rotatorcuff
« #1 : 29. mars 2010, 15:39 »
Såvidt jeg vet kan man ikke rotere kneet siden det er en hengselsledd, så det er ingen rotator cuff der? er mulig jeg tar feil, men mener det ikke er noen slik muskel i knær.

Til skuldrene kan jeg anbefale face pulls (google it, kan gjøres liggende på benk med magen ned m/hantler) og "around the world" (hvor du tar en vekt, holder den foran deg og "snurrer" den bak hodet ditt og tilbake i en slags sirkel).

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Øvelser for rotatorcuff
« #2 : 29. mars 2010, 16:23 »
aha vel er det noen øvelser for knærne som kan hjelpe ?

Jeg har prøvd face pulls funket bra , hva med Cuban press ?

Utlogget usamanta

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Sv: Øvelser for rotatorcuff
« #3 : 29. mars 2010, 16:34 »
så cuban press på youtube og den så bra ut den, bare man ikke bruker for mye vekt  Tongue ang. knærne dine så kan jeg ikke uttale meg meg så mye, evt. få noen til å sjekke utførelsen for deg? om den gjøres riktig bør det ikke oppstå smerte, er vel smart å gå til fysio for å få det sjakka. bedre føre var enn etter snar woot

Utlogget Ukjentfornå

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 544

  • "Train beyong the pain..Death is your release!
Sv: Øvelser for rotatorcuff
« #4 : 29. mars 2010, 18:51 »
så cuban press på youtube og den så bra ut den, bare man ikke bruker for mye vekt  Tongue ang. knærne dine så kan jeg ikke uttale meg meg så mye, evt. få noen til å sjekke utførelsen for deg? om den gjøres riktig bør det ikke oppstå smerte, er vel smart å gå til fysio for å få det sjakka. bedre føre var enn etter snar woot
Ok ja jeg også har litt mistanke om at det er utførelsen , skal skjerpe teknikken i hvertfall fant en side hvor jeg kan lett finne fram hvilken øvelse som kan styrke muskelen og alt rundt.. men ellers takk !

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!