Skrevet av Emne: Hjelp til treningsprogram for 17 åring  (Lest 923 ganger)

Utlogget MarcusBJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hjelp til treningsprogram for 17 åring
« : 28. februar 2011, 18:30 »
Hei.  Smiley

Jeg har nå trent på et lokalt treningssenter i omtrent 6 uker. Kjørt mye apparatøvelser med 15 reps*3 set for å venne muskulaturen til belastning, samt trene utholdenhet. Har nå tenkt til å trene tyngre og mer hver muskelgruppe for seg. Jeg trener mandag-onsdag-fredag.

Veier omtrent 71 kg og er 187 høy.
Har spilt fotball siden jeg var knøttliten, men har gitt meg med dette nå og skal fokusere på styrketrening. Kondisjon/fettforbrenning trener jeg på andre måter utenom.
Har fått tak i proteinpulver (Tommi Nutrition Whey Xplode), som jeg tar etter trening. Har også tenkt litt på kreatin, men er usikker på om dette er nødvening enda?!

Ville hvertfall vært hyggelig om noen med erfaring der ute kunne satt seg tid til å sette opp et program til meg  Cheesy

Kan samtidig nevne at det ikke finnes beinpress der jeg trener, men en lignende annen øvelser hvor man sitter i en "maskin" hvor du kan skyve beina fremover. Det finnes heller ikke t-bar roing (http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/3/productdet.asp?gid=301&subgid=358&wwwalias=kappi&pid=1061) der.

Takker for hjelp :-)

Utlogget salta89

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 313
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 313

Sv: Hjelp til treningsprogram for 17 åring
« #1 : 28. februar 2011, 19:03 »
Ta en titt på www.tn.no du

Der kan du se om du vil prøve deg på maks fettforbrenning prog, grunnprog eller ekstrem muskelvekst.

Inn der og les og se va som frister mest og prøv dette. (6ukers prog)

Fortsett å les her inne å ta ide'er fra folk her inne, å så klarer du kansje bygge et prog selv etter vert  Wink

Utlogget Krabbatten

Sv: Hjelp til treningsprogram for 17 åring
« #2 : 28. februar 2011, 19:09 »
Prøv 1set prinsippet.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget MarcusBJ

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Hjelp til treningsprogram for 17 åring
« #3 : 28. februar 2011, 19:20 »
Okei  Smiley

Hva er 1set prinsippet?

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Hjelp til treningsprogram for 17 åring
« #4 : 28. februar 2011, 19:27 »
5x5 eller RYP
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Krabbatten

Sv: Hjelp til treningsprogram for 17 åring
« #5 : 28. februar 2011, 20:01 »
Okei  Smiley

Hva er 1set prinsippet?
Enkelt forklart; Man kjører bare 1set pr. øvelse.

En økt kan bestå av 1 baseøvelse og 2 isolasjonsøvelser. Vitsen er å kunne kjøre intenst og gi alt når det gjelder. Det er en treningssak og krever litt erfaring å kunne klare det. Det er viktig å venne seg til å holde en fast økning.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!