Skrevet av Emne: Treg mage  (Lest 2063 ganger)

Utlogget Rumex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Treg mage
« : 07. mai 2011, 23:00 »
Hei,

Jeg er en 20-år gammel jente som nettopp har begynt med styrketrening. Har trent diverse former for cardio (løping, sykling, svømming) og generellt vært aktiv tidligere. I forbinnelse med økt treningsmengde har jeg lagt om kostholdet litt og har opplevd å få veldig treig fordøyelse, antagelig på grunn av økt inntak av proteiner. Har aldri hatt problemer med nummer to tidligere så dette er veldig uvant og jeg liker ikke å føle meg så tung i magen hele tiden.

Spørsmålet mitt er hva jeg kan gjøre for å få litt fortgang i systemet?

- Jeg drikker MASSE vann og er veldig nøye med å holde meg hydrert til en hver tid.
- Jeg spiser mellom fire og sju måltider/mellommåltider om dagen.
- Jeg får i meg masse fiber i form av frukt og grønt i tillegg til linfrø som jeg legger i bløt før jeg drikker dem med et glass vann. Hender også at jeg blander havregryn i cottage cheesen eller tar meg et grovt knekkerbrø om jeg føler jeg ikke har dekt dagens karbohydratbehov.
- Jeg har kuttet ut kaffe og drikker kun te, da helst grønn med en liten skvett melk i.
- Da jeg merket at jeg fikk treig mage prøvde jeg å kutte ut et par glass melk om dagen, men merker ingen forskjell.

Bør jeg få i meg mindre proteiner eller ha "fruktdager" på dager hvor jeg kun trener cardio? Kutte ut neven med mandler om morgenen? Sviskekompott? Hjelp!

Utlogget froggy

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 538
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 538

Sv: Treg mage
« #1 : 07. mai 2011, 23:22 »
Jeg hadde det samme problemet da jeg gikk opp i proteininntaket for første gang. Jeg tror det er en tilvenningssak for det kom seg etterhvert men første gangen tok jeg noen spiseskjeer ubehandlede linfrø (rett fra pakka), det satt fart på sakene der og da Wink
Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=99008.0

"Whether you think you can or whether you think you can't, you're right."

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Treg mage
« #2 : 07. mai 2011, 23:30 »
Jeg hadde det samme problemet da jeg gikk opp i proteininntaket for første gang. Jeg tror det er en tilvenningssak for det kom seg etterhvert men første gangen tok jeg noen spiseskjeer ubehandlet linfrø (rett fra pakka), det satt fart på sakene der og da Wink
Enig! Eller bland linfrø i et par spiseskjeer olje Wink

Utlogget Rumex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Treg mage
« #3 : 08. mai 2011, 09:39 »
Tar allerede hele linfrø, men kansje det fungerer bedre om jeg dropper å bløtlegge dem og svelger dem med olje isteden for. Hvilken som helst olje fungerer? Jeg tar tran om morran, så kunne jo tatt to fluer i en smekk med å blandet tran og frø. Mmm.

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Treg mage
« #4 : 08. mai 2011, 11:15 »
Prøv med rapsolje/solsikkeolje/olivenolje! Smiley

Utlogget Rumex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Treg mage
« #5 : 08. mai 2011, 20:11 »
OK skal prøve. Takk for svar Smiley

Også, er dette noe som går seg til eller vil jeg alltid ha treigere fordøyelse pga. mindre karber og større andel proteiner?

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: Treg mage
« #6 : 08. mai 2011, 20:20 »
Ett glass  jordbærbiola om morgenen!;p Det å stresse og tenke på at man ikke kommer seg på do ofte nok kan i tillegg forværre situasjonen.

Utlogget MarianneD

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 356
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 356

Sv: Treg mage
« #7 : 08. mai 2011, 20:35 »
Det går seg til og blir helt normalt igjen  Smiley Ser du skriver at du drikker mye vann. Det er bra, for det nytter ikke å spise masse fiber og håpe på å få gått på do uten å drikke vann  Tongue

Utlogget Rumex

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 10

Sv: Treg mage
« #8 : 10. mai 2011, 17:40 »
I dag startet jeg dagen med en slurk olivenolje før morratrimmen, drakk litt dupholac før middag og stappet i meg en halv pose svisker - ser ut til at magen har fått fart på seg nå:)

Blir antagelig litt mye karbohydrater med sviskene, men faen ta det, jeg ødelegger heller dietten en dag enn å gå en dag til uten å drite!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!