Skrevet av Emne: Betennelsessymptomer i armer  (Lest 1251 ganger)

Utlogget STR

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 281
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 281

  • Be your own design
Betennelsessymptomer i armer
« : 10. juni 2011, 03:12 »
Hei!

Etter et laaaangt opphold herifra vender jeg tilbake til det glade fellesskap Wink

For tiden sliter jeg enormt med smerter i skuldre (har lest sticky) og armer (spesielt rundt albueleddet og øvre del av underarmene).
Smerten i skuldrene er på forsidene og sidene når jeg beveger skuldrene. I armene kjenner jeg det mange dager etter treningen som veldig stramt i senene eller musklene, og som utvikler seg til betennelse om jeg ikke holder det i sjakk med massasje etc.

Dette har vært et problem de siste to årene, men det har bare bygd på seg.
Jeg har gått til naprapat og fysio og fått noen øvelser som jeg kjørte en stund uten noe veldig imponerende resultater, og så fikk jeg et lengre opphold i treningen, så da gikk det litt skeis med alt.

Nå er jeg back on track, men etter bare to økter kjenner jeg igjen dette problemet i høyeste grad.

Jeg vet at jeg tidligere har trent mer fremside enn bakside skuldre, og det er nok hovedgrunnen.
Fremoverlente skuldre som gjør at nervene kommer i klem og betennelser oppstår nedover armen.

Dette er innmari hemmende, og jeg har fått mer enn nok.
Det er vel først nå at jeg innser hvor begrensende dette er for treningen og at jeg er nødt til å ta ordentlig tak i det, dog er jeg litt usikker på hvordan.
Jeg vet jeg nok kunne funnet gode svar i andre poster, men jeg vil veldig gjerne ha litt mer "personlige" svar, og håper noen som har hatt samme problem tar seg tid til å fortelle hva de har gjort.

Så, spørsmålene mine:

1.
Før trening:
- Hvilke oppvarmingsøvelser er "best" å benytte, og hvor lenge?
- Vil det ha noen hensikt å smøre på noe betennelsesdempende?

2.
Under trening:
- I tillegg til bakside skuldre-øvelser, fysioøvelser, rotatorcuff etc., er det noen som har
hatt gode resultater med noe annet?
- Burde jeg ha fullt fokus på bakside skuldre og nedprioritere andre overkroppsøvelser? (Uansett hva jeg gjør, så lenge jeg bruker armene kommer smertene)

3.
Etter trening:
- Jeg har stort sett bra informasjon om uttøyningen, så den er grei, men er det noe annet
jeg med fordel kan benytte meg av? Hva som helst; brexidol, salver...

4.
Generelt:
- Hva anbefaler dere av sett/reps?
- Hva er deres erfaringer med tidsaspekt på dette? Jeg fikk høre ca 6 mnder av fysio, men etter 3-4 mnder merket jeg null forskjell, og nå er jeg uansett tilbake til start.

Virker som en gylden mulighet til å kjøre på med mye beintrening, så noe godt kan det jo komme utav det  biggrin

Hadde vært toppers å få høre noe erfaringer rundt dette, evt. link til likt emne Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!