Skrevet av Emne: Forslag til nytt myseisolat?  (Lest 4020 ganger)

Utlogget Dr.Dorian

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 67

Sv: Forslag til nytt myseisolat?
« #15 : 13. januar 2012, 17:04 »
Enig med deg.

MGN er, etter hva jeg har fått med meg, et relativt ungt merke.

Akkurat nå er jeg mest sugen på å teste myseisolatet fra Best Body Nutrition. Merket er ikke kjempekjent, men har visstnok et godt rykte på seg. Spørs om jeg får bestille et spann, og se om det er noe tess.

Akkurat. Det har et godt rykte. Smiley

Utlogget NK

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 847
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 847

  • Norkost
Sv: Forslag til nytt myseisolat?
« #16 : 13. januar 2012, 18:29 »
Om jeg personlig skulle  velge fra noen av de nevnte så hadde jeg valgt BBN foran MGN men om alternativet var litt bredere så finnes det bedre varer enn dette, det kommer helt an på om man er ute etter det billigste, det som smaker best eller det med best kvalitet.
Personlig så tenker jeg slik at om man ikke skal ha absolutt beste kvalitet , velg noe billig som smaker ok og styr unna isolater om man uansett ikke er laktoseintolerant.
Vil man legge penger i å kjøpe spitzenklassevarer, kjøp det beste og da finnes det fler alternativer, det er faktisk en grunn til at ting har forskjellig pris.

Man får ikke Native whey for WPCkroner for å si det sånn

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Forslag til nytt myseisolat?
« #17 : 15. januar 2012, 13:00 »
To spann med "Whey Isolat" fra BBN er bestilt. Nå gjenstår det bare å se... Smiley

2012 møter jeg med:

- Whey Isolat(e) fra Best Body Nutrition
- Carbo Fuel fra Proteinfabrikken
- Kretin monohydrat bytter plass med Cell Rush fra EFX
- Night Charge (20% myse og 80% kasein) fra Proteinfabrikken
- Lakseolje fra Activate
- ZMA fra Myo
- Multi fra Nycoplus
- Masse C-vitaminer
- Et godt kosthold og en god dose motivasjon Smiley

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Forslag til nytt myseisolat?
« #18 : 21. januar 2012, 02:34 »
Om jeg personlig skulle  velge fra noen av de nevnte så hadde jeg valgt BBN foran MGN men om alternativet var litt bredere så finnes det bedre varer enn dette, det kommer helt an på om man er ute etter det billigste, det som smaker best eller det med best kvalitet.
Personlig så tenker jeg slik at om man ikke skal ha absolutt beste kvalitet , velg noe billig som smaker ok og styr unna isolater om man uansett ikke er laktoseintolerant.
Vil man legge penger i å kjøpe spitzenklassevarer, kjøp det beste og da finnes det fler alternativer, det er faktisk en grunn til at ting har forskjellig pris.

Man får ikke Native whey for WPCkroner for å si det sånn
Har du noen gode forslag å komme med? Mener du at BBN sitt isolat er bedre enn Star Nutrition Whey-100?

Har nå mottatt isolatet fra Nordic Power. Sjokoladesmaken er sterk (kakao-/melkesjokoladelignende), med en mild ettersmak. Konsistensen er og god. Skummer en del, så minner om milkshake. Dette skal være kvalitetsprotein, og det betviler jeg heller ikke. Dog er det relativt stor forskjell på innhold mellom den nøytrale- og sjokoladesmaksversjonen.

Den nøytrale skal visstnok inneholde 89 g protein (ref. Nordic Power og BBN sine nettsider), mens sjokoladeversjonen inneholder 81,7 g (ref. boks). Her har definitivt noe av innholdet måttet vike for en god smaksopplevelse. Innholdet av BCAA er også noe lavere, mens innholdet av fett og karbohydrater er noe høyere for sjokoladeversjonen. Vet ærlig talt ikke hvor mye dette har å si i det lange løp. På boksen står det også "Whey protein concentrate (agglomerated and instant)" midt i beskrivelsen. Under ingredienser står det derimot "Whey protein-isolate (contains soya-lecithin)". Vet ikke helt hva jeg skal tro, men får da håpe det er isolat. Nettsiden til BBN er i hvertfall svært seriøs, og viser til labtester og ulike sertifiseringer m.m.

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Forslag til nytt myseisolat?
« #19 : 22. januar 2012, 01:39 »
Gode gamle monohydrat skal fases inn igjen. Cell Rush har overhodet ingen virkning. Er verken mer restituert eller bedre presterende på trening. Kjenner absolutt ingenting.

Utlogget Quick

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Sv: Forslag til nytt myseisolat?
« #20 : 29. april 2012, 23:06 »
Om jeg personlig skulle  velge fra noen av de nevnte så hadde jeg valgt BBN foran MGN men om alternativet var litt bredere så finnes det bedre varer enn dette, det kommer helt an på om man er ute etter det billigste, det som smaker best eller det med best kvalitet.
Personlig så tenker jeg slik at om man ikke skal ha absolutt beste kvalitet , velg noe billig som smaker ok og styr unna isolater om man uansett ikke er laktoseintolerant.
Vil man legge penger i å kjøpe spitzenklassevarer, kjøp det beste og da finnes det fler alternativer, det er faktisk en grunn til at ting har forskjellig pris.

Man får ikke Native whey for WPCkroner for å si det sånn

Etter en stund med testing av relativt billige myseisolater, sier jeg meg nå helt enig - både hva angår smak og innhold.

Jeg tenker å gi et rimeligere proteintilskudd bestående av myseisolat- og konsentrat et forsøk. I den sammenheng leser jeg at det er voldsomt mange som har mye positivt å si om 100% Whey Gold Standard fra Optimum Nutrition. Tror derfor jeg skal gi den et forsøk - proteininnholdet er jo tross alt på 80 g pr. 100 g Hvilken smak er å anbefale?


Mvh
Quick

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!