Skrevet av Emne: Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.  (Lest 1648 ganger)

Utlogget Solstrole

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.
« : 17. juni 2012, 11:35 »
Hei..
Jeg er ei jente på 24 år, som nå har fått 2 barn på 2 år.. Og vil nå gå ned i fettprosenten, og få frem magemusklene. føler også jeg har litt fett akkurat under rompeballen, som er så stygt når man har stramme bukser.. Tips til trening?? . Jeg har fått frem de øverste litt, men har på en måte en liten fettpølse akkurat neders der magen har strekt seg.. Denne vil jeg absolutt prøve og få vekk..
Jeg veier 55 kg. Prøver og trene 3 dager i uken.. først kondisjon, deretter styrke..
Men jeg vet ikke om jeg gjør det riktig??  pleier og jogge ute i 3 kvarter, og ta 50 situps og 15 armhevninger hver kveld når jeg legger meg(bare blitt en vane). spiser som regel knekkebrød og havregryn, holder meg unna brød. eller spiser jeg vanlig middagsmat osv.. liker ikke fisk, men spiser en del kylling..
Noen som kunne gitt meg noen tips ??
Eller en fasit på hvordan  eller hva jeg burde gjøre? Smiley
Takker på forhånd.
Mvh Solstrole Grin

Utlogget redman

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.
« #1 : 23. juni 2012, 13:42 »
Det finnes utroligt mye fint å lese på dette nettstedet og iform sin side, og sikkert mange flere.
Forumet på treningsforum.no er også velfylt med diskusjoner som er mer eller mindre velldokumentrert og kunne brukes til å danne seg et bilde av hva som skal til.

Det første jeg tenkte da jeg leste teksten din er rekkefølgen du trener, jeg mener at du burde trene styrke først og avslutte med cardio.

Utlogget vidart

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 961
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 961

  • Personality sucks...
Sv: Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.
« #2 : 23. juni 2012, 23:16 »
Nå er ikke jeg helt i din situasjon, men jeg har en kone som kanskje har vært mere inne på det samme..

Generelt sett så kan jeg iallefall si at det er en sammenheng mellom vekt, inntak av mat og fysisk aktivitet. Har du for mye fett på kroppen må du enten redusere matinntaket eller øke den fysiske aktiviteten. Jeg har ikke noe personlig kjennskap til det, men jeg vet av flere som mener at vektklubben hos vg har hjulpet dem mtp på kosthold. Det legges inn fakta fra deg om vekt, målsetninger osv. også får du en "matplan" som du skal følge samt muligheter til å improvisere ting selv som du kan legge inn.
Dette koster selvsagt penger, men kan kanskje gjøre ting litt lettere for deg da du ikke trenger å regne på kalorier, pønske ut menyer osv selv..

Et treningsopplegg er det sikkert andre som kan bidra mere til enn meg, men jeg la meg merke til at du tar 50 situps og 15 pushups hver dag. Det er bra det, men du må ha progresjon i det du driver med. I tillegg er kroppen så mye mere enn at det holder meg pushups og situps.
Et program som tar for seg hele kroppen er nok det du skulle ha prøvd!

55kg var forresten ikke mye. Hvor høy er du?


Utlogget sugo yo 오

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 248
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 248

Sv: Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.
« #3 : 25. juni 2012, 01:20 »
45 minutter joggeturer høres bra ut så da gjelder det bare å trene styrke på "riktig" måte til ditt formål. Om du har god tid kan du trene styrke på morningen og kondisjon senere på dagen. Gåturer i ujevnt terreng som får opp pulsen er også veldig fint for musklene etter styrketrening og for fettforbrenning generelt.

Først av alt: Om du vil bl.a forbrenne fett av styrketreningen bør du satse på øvelser som stimulerer de store musklene på kroppen. mageøvelser vil selvfølgelig styrke magen din, men forbrenne lite fett og i "værste" fall gjør at magemusklene vokser som gjør bare at fettet bare blir dyttet lengre ut.

ett par øvelser jeg vil anbefale deg å kikke på, jeg glemmer sikkert noe;) :

for lår, rumpe og særlig nedre rygg: knebøy, markløft
for bryst, skuldre,triceps: benkpress, militærpress, dips
for øvre/midtre rygg og biceps: stangroing, pullups/chins
for mage og kjernemuskulatur: planke, ball-rollouts(ab-wheel), reverse crunch

ett par alternative beinøvelser som kan være skikkelig killers; bulgarske utfall, nordic hamstrings, beinpress, strake markløft, frontbøy

felles for de fleste  av disse øvelsene er at de er flerleddsøvelser, som betyr at de aktiverer store deler av kroppen og du bruker kun stang, stativ eller kroppsvekt - som gjør at hele kroppen må jobbe hele tiden. maskiner må du holde deg unna! Wink ta en titt på youtube for teknikk

husk å trene intensivt, korte pauser utifra hvor tungt du trener. ta med stoppeklokke! svetten skal renne på styrketrening også.

lette vekter og høye reps: 30-90 sec pause
tunge vekter og få reps: 90sec-3min

http://stronglifts.com/how-to-lose-belly-fat-fast-naturally/
http://stronglifts.com/the-reverse-crunch-get-your-six-pack-abs/

Utlogget Solstrole

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.
« #4 : 10. oktober 2012, 12:46 »
Nå er ikke jeg helt i din situasjon, men jeg har en kone som kanskje har vært mere inne på det samme..

Generelt sett så kan jeg iallefall si at det er en sammenheng mellom vekt, inntak av mat og fysisk aktivitet. Har du for mye fett på kroppen må du enten redusere matinntaket eller øke den fysiske aktiviteten. Jeg har ikke noe personlig kjennskap til det, men jeg vet av flere som mener at vektklubben hos vg har hjulpet dem mtp på kosthold. Det legges inn fakta fra deg om vekt, målsetninger osv. også får du en "matplan" som du skal følge samt muligheter til å improvisere ting selv som du kan legge inn.
Dette koster selvsagt penger, men kan kanskje gjøre ting litt lettere for deg da du ikke trenger å regne på kalorier, pønske ut menyer osv selv..

Et treningsopplegg er det sikkert andre som kan bidra mere til enn meg, men jeg la meg merke til at du tar 50 situps og 15 pushups hver dag. Det er bra det, men du må ha progresjon i det du driver med. I tillegg er kroppen så mye mere enn at det holder meg pushups og situps.
Et program som tar for seg hele kroppen er nok det du skulle ha prøvd!

55kg var forresten ikke mye. Hvor høy er du?


Jeg er 165 høy!.

Utlogget Solstrole

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6

Sv: Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.
« #5 : 10. oktober 2012, 12:48 »
45 minutter joggeturer høres bra ut så da gjelder det bare å trene styrke på "riktig" måte til ditt formål. Om du har god tid kan du trene styrke på morningen og kondisjon senere på dagen. Gåturer i ujevnt terreng som får opp pulsen er også veldig fint for musklene etter styrketrening og for fettforbrenning generelt.

Først av alt: Om du vil bl.a forbrenne fett av styrketreningen bør du satse på øvelser som stimulerer de store musklene på kroppen. mageøvelser vil selvfølgelig styrke magen din, men forbrenne lite fett og i "værste" fall gjør at magemusklene vokser som gjør bare at fettet bare blir dyttet lengre ut.

ett par øvelser jeg vil anbefale deg å kikke på, jeg glemmer sikkert noe;) :

for lår, rumpe og særlig nedre rygg: knebøy, markløft
for bryst, skuldre,triceps: benkpress, militærpress, dips
for øvre/midtre rygg og biceps: stangroing, pullups/chins
for mage og kjernemuskulatur: planke, ball-rollouts(ab-wheel), reverse crunch

ett par alternative beinøvelser som kan være skikkelig killers; bulgarske utfall, nordic hamstrings, beinpress, strake markløft, frontbøy

felles for de fleste  av disse øvelsene er at de er flerleddsøvelser, som betyr at de aktiverer store deler av kroppen og du bruker kun stang, stativ eller kroppsvekt - som gjør at hele kroppen må jobbe hele tiden. maskiner må du holde deg unna! Wink ta en titt på youtube for teknikk

husk å trene intensivt, korte pauser utifra hvor tungt du trener. ta med stoppeklokke! svetten skal renne på styrketrening også.

lette vekter og høye reps: 30-90 sec pause
tunge vekter og få reps: 90sec-3min

http://stronglifts.com/how-to-lose-belly-fat-fast-naturally/
http://stronglifts.com/the-reverse-crunch-get-your-six-pack-abs/

Da skal jeg prøve det! Åssen mat burde man spise da? burde man spise mat etter kl 20 egentlig?  Er det usunt med ris? vi spiser veldig mye kylling, ris og agurk/brokoli!
burde man spise frokost? eller er det greit og droppe det?

Utlogget Illusion

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Hjelp.. Trening etter 2 barn på 2 år.
« #6 : 10. oktober 2012, 14:49 »
Om du spiser mat klokken 18.00 eller klokken 22:00 har ingenting og si i forhold til vekt ned/opp gang, så ikke tenk på det.

Ris er en god kilde til både vitaminer, mineraler og energi. Men prøv å styr unna den hviteste risen. Naturris og villris er den mest mettende og mest næringsrik, og den smaker relativt godt Smiley
Personlig elsker jeg å bruke ris til middag, men er jo selvfølgelig proteinet (kjøtt, kylling, fisk egg) som burde være fokuset i middagen. Protein har en mye høyere termisk effekt i kroppen, så det utgir mindre kalorier enn karbohydratene (risen), når kroppen har tatt det opp.

Agurk består av mye vann og er kalorifattig, og brokkoli er jo gull verdt! Er jo bra å få i seg grønnsaker hver dag, så ikke nøl med det til middagsmaten Smiley

Som sagt betyr det ikke noe om du spiser mange små måltider, eller få store hvis du ser i et større perspektiv. Så gjør det som føles best for deg.
Personlig fungerer jeg dårlig uten frokost, så for meg er det et must! Smiley

Hvis du vil gå ned i vekt anbefaler jeg og først prøve å kutte ut godter, kaker den feteste maten, sauser og alkohol. Da ofrer du ikke noe særlig (føler ihvertfall jeg), og du kan svi vekk mange kalorier bare på dette. Det finnes mange gode erstatninger. lettbrus eller sitronvann istedenfor sukkerdrikker. Oljer istedenfor sauser osv.
Alder 23
Vekt 78

Knebøy: 150x3
Markløft: 180x1
Benkpress: 120x1

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!