Skrevet av Emne: Trenger hjelp til nytt kosthold.  (Lest 1468 ganger)

Utlogget Amazonite558

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Trenger hjelp til nytt kosthold.
« : 05. oktober 2013, 22:55 »
Hei. Jeg holder på og forme ett nytt kosthold som vil hjelpe meg og gå ned i vekt, men samtidig fungere slik at jeg blir sterkere i øvelser som har med og bære sin egen kroppsvekt, slik som pushups, dips, situps osv. Jeg har prøvd og lage mitt eget kosthold oversikt men har ikke så stor kunnskap om dette og gå ned i vekt.

Er da en mann på 20 år og veier 95 kg, og vil helst ned i 80 kg klassen. Har tidligere drevet med vektløfting i konkurranser, men aldri vært fullt inne i kosthold, så føler at jeg trenger litt hjelp her. Har prøvd og lage ett kosthold oversikt som jeg skal bruke da jeg trener styrke 3 ganger og kondisjon 2 ganger i uken, så hvordan ser dette ut?

06:50 Frokost:
2 stk omega3
1 skål med havregrøt med jordbær og 1 banan.
1  egg
2 glass vann

09:30 Mellommåltid:
50g proteinpulver i vann
1 1/2 skje kreatin
1 eple

11:00 Lunch:
4 stk grovt knekkebrød med makrell i tomat
1 stk. egg
2 stk. omega3
 
13:30 Snack før middag:
1 egg
1 1/2 skje kreatin

16:00 Middag:
Varierende med salat og frukt.
2 stk. omega3

17:30 Rett før trening:

1 stk ripped hardcore shake

19:00 Rett etter trening:
100 g. protein shake
1 1/2 skje kreatin

20:30 Kveldsmat:
1 glass melk
2 brødskiver med kokt skinke og agurk / makrell i tomat

Har da også prøvd og regne ut hvor mye jeg får av inntak når det gjelder denne maten, men får da ikke med middagen pga. jobber i forsvaret og her varierer maten fra dag til dag.

Frokost:              223,79kcal,  10,19g protein, 7,03g fett, 29,94 karbohydrater
Mellommåltid:      240,35 kcal, 38,3g protein,  4,35g fett, 12g karbohydrater
Lunch:                339,4 kcal,     7,8g protein,  6,4g fett,     0,2g karbohydrater
Før middag:          89,6 kcal,     7,8g protein,  6,4g fett,     0,2g karbohydrater
Middag: Varierer.
Rett etter trening: 396,5 kcal,   76g protein,    8,5g fett,    4 g karbohydrater
Kveldsmat:          353,5 kcal,   20g protein,    6,3g fett,   54,2g karbohydrater

TOTALT: 1643,14 kcal, 160,09g protein, 38,98g fett, 100,54g karbohydrater

Så alt i alt er jeg helt på jordet når det gjelder dette kostholdet?  Undecided Vil veldig gjerne ha feedback på hvordan jeg kan gjøre det bedre! Da jeg har tenkt og starte med en slik kur om en drøy 1 og halv uke, og bruke dette kostholdet en stund til målet er oppnådd i vekten og deretter holde meg på den kilo klassen og bli sterk i forhold til vekta da.

Kreatinen er da lagt inn 1 og halv skje pga første uken starter på monohydrat, og deretter gå ned til 1 og halv skje om dagen.

Håper svært mye at noen vil hjelpe meg med dette!
Med vennelig hilsen
Daniel

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Trenger hjelp til nytt kosthold.
« #1 : 07. oktober 2013, 14:01 »
Du bør doble inntaket for deretter å redusere inntaket etter to-tre uker. Matvarene du har valgt er gode utgangspunkt for et sunt kosthold, men velg gjerne mer grønnsaker og gode fettkilder(rapsolje, avocado, laks, ørret, peanutbutter, kokosolje, lavkarbobrød)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!