Skrevet av Emne: RYP og kosthold,  (Lest 2159 ganger)

Utlogget Ladsmi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

RYP og kosthold,
« : 15. april 2008, 00:35 »
Hallo der.

Bare så dere vet det: dette er min aller første post her inne på treningsforum. Vet at det fins ørten tråder om RYP og kosthold, men det jeg har sett på virker veldig avansert i forhold til mitt nivå og med tanke på studentlommeboken min.

Har drevet med styrketrening siden jeg var 17 år, dvs i snart 6 år, men har aldri kjørt noen form for treningsprogram - ei heller kjørt på med tilskudd som proteindrikk og kreatin. Tenkte at det var på tide å følge et program, og i dag begynte jeg på grunnprogrammet til RYP. For å få best mulig uttelling, vil jeg gjerne ha et brukbart kosthold.

Det jeg lurer på er hva jeg bør få i meg for å få best mulig utnytte av treningen? Hvilke proteintilskudd anbefaler dere? Det som suger er at jeg for tiden er student, og har ikke råd til tre tonn biff og femten høns til middag per dag.

Etter treningen idag klemte jeg i meg tre kneipbrødskiver med tunfisk og majones, som en kamerat av meg mente funker bra. Er dette noe jeg kan fortsette med? Vet at det er masse protein i tunfisk, men regner med at jeg ikke bare kan klemme i meg tunfisk for at ting skal skje.

Hadde satt stor pris på litt hjelp på veien. Håper virkelig å merke fremskritt om 6 uker :]

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: RYP og kosthold,
« #1 : 15. april 2008, 13:12 »
Hmmm kjipe greier  Undecided
Har du råd til svinekjøtt-deig kanskje? Og egg? Gjerne vanlig kjøttdeig også.
Det pluss en del tunfisk så har du proteinkilder med aminosyre-profiler som utfyller hverandre bra.
Jeg bruker å passe på å få tak i tilbud på kylling-kjøttdeig. Ligger ofte rundt 20 kr pr pakke når det er tilbud. Feks Lidl skal jo ha det snart. Lite fett og bra kjøtt. Da er det bare å fylle frysen! Del kjøttdeigen i to og så har du til to proteinfylte middager på en pakke kjøttdeig. Pluss pasta feks. Smiley Da har du kongemiddag til under 20kr Smiley

Men uansett ... klemmer du i deg masse tunfisk så skjer ting da og. Been there done that! Men det beste er definitivt å variere proteinkildene så godt du kan! Noe som du kan for en ganske billig penge bare du gjør det riktig ...
KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Utlogget Ladsmi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: RYP og kosthold,
« #2 : 15. april 2008, 15:07 »
Takk for svar  Grin Da blir det nok en tur ut til lidl når neste tilbud dukker opp.

men jeg lurer på at par andre ting også;

* Hvor mye bør jeg spise før/etter trening?
* Hva bør jeg spise på dagene jeg ikke trener?
* Hva koster protienpulver og kreating? Regner så klart med prisene varierer, men fins det noe som er rimelig og bra?
* Hvilken mat er "fy"?

Utlogget Theisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: RYP og kosthold,
« #3 : 15. april 2008, 15:21 »
Myoshop.no har veldig billig proteinpulver. Regner med å kjøpe derfra om et par dager
Mål: Bli som vin Diesel

Utlogget Sckank

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: RYP og kosthold,
« #4 : 15. april 2008, 16:29 »
1.5 time etter siste måltid funker det best for meg å trene.
ta en shake på 22g protein rett før du trener.

etter trening så holder som regel ett gram karbohydrater pr kg kroppsvekt pluss 45g protein.
proteinpulver varierer i pris og litt i kvalitet også. men er du ikke altfor seriøst
så gå etter prisen. myoshop har sant nok ganske bra pulver. mange som bruker www.ej-shop.no
jeg har god råd så jeg kjøper ganske dyrt pulver. rett etter trening og når du står opp bør du ha ett
reint whey-pulver for raskest mulig opptak, men 90+ er likevel bra nok selv om den inneholder kasein-protein. bare pass på at du får i deg helst 2.5g protein pr kg kroppsvekt pr dag! da er du sikra Smiley

de beste av de billigste er nok myoshop og ej-shop ... 90+ med sjokoladesmak fra ej-shop er i tillegg veldig god på smak, er veldig mange som digger den Smiley den ligger på 775 for 5kg. Skal du opp i kvalitet må du opp en del i pris også. 4kg Dalblads Whey Class+ fra www.fitnesshop1.no til 832 kr er ett bra alternativ, for du får den uten å betale frakt Smiley
Optimum Nutrition sin 100% Whey Gold Standard og MRM er det jeg bruker selv nå. Tror uansett at du ikke merker så veldig på muskelveksten uansett så gå for det som blir billigst pr kg!

Hold deg unna godteri og usunt fett og litt sånn så tror jeg du greier deg. Det fins tabeller for anbefalte matvarer Smiley

Er det jeg kommer på å si sånn i slengen, for nå venter kyllingfileen  biggrin

KB - 192 | ML 200 | BP 127.5

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!