Skrevet av Emne: Ny bil  (Lest 1396 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Ny bil
« : 20. mai 2008, 16:08 »
Evt brukt bil.. Tongue

Anyway, har seg sånn at jeg lurer litt på å "bygge" meg bil. Hadde lenge planer om å gå for en Volvo 142, men så fant jeg ut at man kan ha bare 180 hest i en sånn, om man vil ha den godkjent. Kjipern. Hadde tenkt mer i retning 300.. Hvilken bil kunne da ha vært et godt utgangspunkt for et slikt prosjekt, om jeg vil få den godkjent? Kan bare si at forhjulstrekk er uaktuelt, det må være RWD eller 4WD.

I "bygging" legger jeg fullstendig demontering, fjerning av rust, opplakkering, motor og det som måtte være nødvendig av nye deler i forhold til denne.. Full pakke, mao.

Veit ikke om jeg er helt på jordet her, men hadde en drøm om at jeg kunne få hele herligheten for under 60k... biggrin Type bil for 20-30k, motor for like mye.... Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Ny bil
« #1 : 20. mai 2008, 18:09 »
Mustang.........
Honda...........
Om du vill ha bil så er det like greit og kaste inn litt penger for og få "the shit" men det kommer til og ta en del tid.

Hvilke erfaringer har du med bil? (siden du skal demontere og stuff?)
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Theisen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 193
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 193

Sv: Ny bil
« #2 : 20. mai 2008, 18:16 »
Ta en gamel Mini Morris, de er fete:)
Trenger ikke stor motor for å gå fort heller
Mål: Bli som vin Diesel

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Ny bil
« #3 : 20. mai 2008, 18:18 »
Ta en gamel Mini Morris, de er fete:)
Trenger ikke stor motor for å gå fort heller
Greit om det er sperring. Da kan du bare ta bilen på skulderen og gå.
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Ny bil
« #4 : 20. mai 2008, 18:19 »
Ta en gamel Mini Morris, de er fete:)
Trenger ikke stor motor for å gå fort heller
men igjen, på lovlig hvis får du ikkje godkjent en mini morris med noe mer enn en 142..

Alternativet er jo å skifte motor etter å ha godkjent bilen. Blir billigere å ha på vegen når det står mindre hester i vognkortet også.
Westside disciple

Utlogget Mr.H

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 30

Sv: Ny bil
« #5 : 20. mai 2008, 18:44 »
For 60k kan du nok legge planen om 300hk på hylla Smiley
Det er heller ikke mange biler du kan få godkjent 300hk i, med mindre det finnes en modell av samme type som er levert med så mye effekt. et eksempel er å feks bygge om en BMW 320 til M3.
Ser du har tentk på 142, hvilken motor og hva hadde du tenkt til å gjøre med den for å oppnå 300hk ?
Vil heller anbefale deg 240. Lettere deletilgang, lettere å få tak i osv. Og du får den godkjent med 220hk. Send meg gjerne en PM om det er noe du lurer på ang trim av Volvo.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Ny bil
« #6 : 20. mai 2008, 19:02 »
Om du gidder å sette inn en v8 får du mye morro for penga..
50tusen å du har en spell ny fabrikk laga v8 med 300-400 gamp. Med alublokk seff.

Denne va sykt billig, dog antaglighvis solgt http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1851060
Westside disciple

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Ny bil
« #7 : 20. mai 2008, 19:11 »
Mustang.........
Honda...........
Om du vill ha bil så er det like greit og kaste inn litt penger for og få "the shit" men det kommer til og ta en del tid.

Hvilke erfaringer har du med bil? (siden du skal demontere og stuff?)
Skrudde en del på gamle drittbiler sammen med kompiser i "min ungdom".. Men nå er vel ærlig talt mest type bytte deler og sånt jeg kan da, lakkering og tuning av motorer osv er jeg nok ikke så fryktelig stødig på. Har dog kamerater som er det, og som er mer enn villig til å hjelpe. Dessuten har jeg snart verksted, samt all tiden i hele verden.. Smiley
Har vært inne på Mustang, men hører rykter om at de ikke har all verdens til kjøreegenskaper.. Veit ikke om det stemmer da men.

Morris er for liten, og er _ikke_ en bil jeg kan tenke meg å kræsje i. Ikke en gang om den har veltebur og alle airbags i hele verden.. Ikke at jeg har planer om å kræsje, men likevel. Tongue

For 60k kan du nok legge planen om 300hk på hylla Smiley
Det er heller ikke mange biler du kan få godkjent 300hk i, med mindre det finnes en modell av samme type som er levert med så mye effekt. et eksempel er å feks bygge om en BMW 320 til M3.
Ser du har tentk på 142, hvilken motor og hva hadde du tenkt til å gjøre med den for å oppnå 300hk ?
Vil heller anbefale deg 240. Lettere deletilgang, lettere å få tak i osv. Og du får den godkjent med 220hk. Send meg gjerne en PM om det er noe du lurer på ang trim av Volvo.
Hehe visste jo egentlig det. Wink Ville bare sjekke svarene jeg fikk. Penger er vel i grunnen ikke det største problemet, men det skal jo ikke gå over alle støvleskaft. Dessuten er jo prosjektet litt på tenkestadiet enda, så må jo mase litt rundt, surfe litt osv for å finne ut hva det hele faktisk kan koste.

Det med ombygging av 320 har jeg faktisk vært inne på ja. Eneste problemet er at jeg ikke liker BMW det grann. Kebabtralle, spør du meg. Tongue

Er ikke helt sikker på hvilken motor, for som sagt har jeg ikke så fryktelig peiling på akkurat den biten. Har dog kompiser som har anbefalt litt forskjellig, og som veit litt mer om dette enn det jeg gjør. Kan i allefall si så mye som at det blir helt ny motor som er gjort klar for mitt bruk, ikke oppboring, turbo etc på en originalmotor.. Gidder ikke det altså, da betaler jeg heller 20-30k og får noe som omtrent bare er å sette i (selv om det sikkert koster det dobbelte om jeg vil ha 300 gamp..) .. Smiley

240 er nok ikke aktuelt... Har litt spesielt forhold til 142, serru. Fattern hadde en slik en gang. Fine bilen.. Smiley

Takk for det. Smiley


Om du gidder å sette inn en v8 får du mye morro for penga..
50tusen å du har en spell ny fabrikk laga v8 med 300-400 gamp. Med alublokk seff.

Denne va sykt billig, dog antaglighvis solgt http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1851060

Hmm 8-er får man jo stuka i en 240 og, så vidt jeg veit.. Kanskje jeg blir nødt til å revurdere.. Grin Men blir det ikke himla dyrt å få skilt på noe med 8-er da?
Hørte/leste forresten et sted at om bilen var produsert før 1996(?) så slapp man å betale noe ekstra i avgift om man feks skulle bytte motor..

The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: Ny bil
« #8 : 20. mai 2008, 19:20 »
Hmm 8-er får man jo stuka i en 240 og, så vidt jeg veit.. Kanskje jeg blir nødt til å revurdere.. Grin Men blir det ikke himla dyrt å få skilt på noe med 8-er da?
Hørte/leste forresten et sted at om bilen var produsert før 1996(?) så slapp man å betale noe ekstra i avgift om man feks skulle bytte motor..
Jo, det har du rett i. det blir dyrt=)
Men som sagt før, reg bilen først, så bytt motor;)
Westside disciple

Utlogget Goophy

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 878
  • Honnør: 89
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 878

Sv: Ny bil
« #9 : 20. mai 2008, 19:33 »
Er du villig til å bruke MYE tid på restaurering og delejakt kan du nok få til en '78 911 (930) Turbo for 60k.
De har 300 hk og veldig enkle motorer.
Maksløft: Markløft: 52,5kg (med belte og reimer i smith).

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Ny bil
« #10 : 20. mai 2008, 23:56 »
Porsche trur jeg ikke er noe alternativ, egentlig.. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!