Skrevet av Emne: Padle på Østlandet?  (Lest 1468 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Padle på Østlandet?
« : 02. april 2009, 17:03 »
Jeg og kjerringa tenkte det hadde vært kult med en "padleferie" til sommeren, og det første jeg tenkte var Femunden, men så tenkte jeg på nytt og kom fram til at det blir litt mye pes(sikkert ikke, men dog). Så tenkte jeg plutselig på Aremark? Kom på at jeg har kjørt med en slags båt oppover noen sluser og greier der engang, og at det var ganske fin villmark enkelte steder. Men kanskje ikke vanlig å padle der?
Så kom jeg på Vansjø. Der har jeg jo vært en del som liten, men husker ikke helt om det liksom "er noe" , og om man får villmarksfølelsen der?

Noen som har erfaring med noen av disse stedene? Eller andre steder , helst på østlandet.
Kriteriene er at man kan få være litt alene, at det er litt kriker og kroker og optimalt sett litt spennende elver og slikt. Godt fiske og bra bademuligheter er heller ingen ulempe.

Takk for evnt. svar!
Sa brura

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: Padle på Østlandet?
« #1 : 02. april 2009, 18:02 »
Haldenvassdraget byr på vilmarksfølelse og bra fiske, men kanskje ikke det samme som Femunden.
Stora Le over i Sverige er heller ikke dumt.
Vannsjø er fint, men villmarksfølelsen får du nok ikke så mye av.
Om det er villmark du er ute etter, så er nok femunden det sikreste kortet.
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Padle på Østlandet?
« #2 : 02. april 2009, 18:12 »
Takk for det.
Ja, vansjø blir litt mer helgetur ja. Femunden blir vel litt mer planlegging og slikt tenker jeg? Eller kan man legge ut på en kanotur i Femunden uten spesielt kart/kompass og kanoerfaring? Jeg er habil nok på villmarksliv, men orker ikke en tur som innebærer masse bæring av kano, restriksjoner, og en haug med turister som skal campe på samme sted som oss. Finner så lite informasjon om padling i Femunden, bortsett fra hjemmesiden. Og der fremstår jo padling i Femunden omtrent som om man skal padle til Antarktis..
Sa brura

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!