Skrevet av Emne: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte  (Lest 7022 ganger)

Utlogget Fat@Spenst

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #15 : 11. mars 2009, 18:23 »
Jeg har nå ikke vedlikeholdt kroppen i form av fysisk aktivitet på et par år, og har såvidt startet opp nå.

Målet er faktisk det samme som moskus, 20kg ned i vekt.

Planen er å gå ned i vekt, og deretter bygge volum & styrke.

Høyde  198cm
Vekt     135kg

Har en kraftig kroppsbygning, men allikevel altfor mye fett, spesielt rundt magen og lår.
En smule antydning til mantits, men ikke stort.

Ønsker å få bort mest mulig fett, og deretter få frem størrelsen som kroppen har potensiale for.

Lurte litt på om BOWSER sitt opplegg er aktuelt, men er helt grønn på dette, så tar gjerne imot tips/råd.

Det jeg gjør nå er

Frokost: 20 situps, deretter en skål med frokostblanding (den sunne typen, kellogs et eller annet) eller havrekorn med blåbærsyltetøy uten sukker, eller bare en banan, kommer an på sultheten. 1 kopp sterk pulverkaffe.

Lunsj: 1 brødskive med vita ovnsbakt leverpostei, og fersk agurk, 1 kopp kaffe igjen.

Middag: Det min mor lager. I dag er det f.eks wok, men masse grønt, og renskåret svinekjøtt. Vann til drikke

Kvelds: 20 situps, og en kellogs igjen.

i dag skal jeg også legge på en halvtimes gåtur før situpsene.

Alt hjelper Smiley

Utlogget Stimulator

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #16 : 11. mars 2009, 21:02 »
Jeg føler at øvelsen strake markløft tar en del på korsryggen. Gjør jeg den feil da?

Be noen andre på treningssenteret ditt se på teknikken din, kanskje en personlig trener eller noen andre erfarne treningsnarkomane har noe hjelp eller tips å komme med.

Ikke bra å slite på ryggen! Har selv problemer med den.

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #17 : 11. mars 2009, 21:14 »
Det Bowser viser til er særdeles imponerende, og mulig at det vil gi deg samme resultater. Selv slanket jeg vekk 27 kg på 11 måneder, så det kan jo fort være vanskelig å oppnå slike fantastiske resultater, men mulig er det om du har rett forutsetninger.

Er en del jeg vil anbefale deg å gjøre. Det som slår meg først er at du spiser veldig lite.

Jeg har gått ned masse i vekt, og jeg spiste mye mer. Du trenger ikke sulte degselv for å gå ned i vekt. Det virker bare mot sin hensikt, for ingen klarer å holde på et slikt ekstremt kosthold ut livet.

Spis 4-5 gode, sunne, balanserte måltider om dagen. Det handler ikke om mengde, det handler om å ta kloke valg. Spiser du sunt, så kan du spise mer. Spiser du usunt, så trenger du mindre mat for å oppnå ditt daglige kaloribehov.

Skal du ned i vekt, så må du ligge i kaloriunderskudd. Du kan klare dette uten å gjøre noe kondisjonstrening, men jo mer du beveger deg, jo mer kalorier vil du forbruke.

En halvtimes gåtur hver dag er en god start. Bare sørg for at du går i en grei fart og får kroppen din i gang. Har du sjanse, så vil jeg anbefale deg å gjøre andre ting som utfordrer kondisjonen litt. Om det er fjellturer, jogging, løping, sykling eller svømming betyr lite. Det viktigste er at du beveger deg, og bruker kroppen din (og dermed brenner kalorier).

I tillegg hadde jeg sett på litt flere styrkeøvelser som du kan gjøre hjemme (om du ikke har tilgang på et treningsstudio).
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget Fat@Spenst

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #18 : 11. mars 2009, 22:17 »
Takker for tipsene.

Er vel forsåvidt gange, jogg, situps og pushups daglig, og har tilgang på spenst, men de er visst ikke noe flinke på å gi råd her hos oss. bare klipper i klippekortet, og lar meg gjøre det jeg vil, og da er det jo ikke akkurat lett å komme igang med bygg..

Utlogget moskus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #19 : 23. mars 2009, 07:47 »
Er inne i 10. veka nå, men har blitt sjuk. Ikkje noko alvorleg, men feber, vond hals og i dårleg form.

Kva er vanleg å gjera ift. RYP når ein ikkje kan trena nokre dagar?

Utlogget moskus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #20 : 25. april 2009, 15:33 »
Har kjøpt meg ny sykkel, og satsar på eit par sykkelturar i veka. Merker imidlertid at knebøy blir vanskeleg dagane imellom, og at sjølve sykkelturen óg blir hardare når eg trener knebøy.

Går det an å droppa knebøy viss eg legg inn eit par sykkelturar på 45 min i veka?

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #21 : 25. april 2009, 15:38 »
Du bør ha minst en knebøyøkt i uka. Sykling trener ikke beina tilstrekkelig, så jeg synes du bør trene litt knebøy Smiley
Smiley

Utlogget moskus

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Sv: Ned 20 kg på effektiv og riktig måte
« #22 : 25. april 2009, 15:43 »
ok, men kva med at eg då reduserer 10rm på knebøyøktene for å gjera sykkelturane litt meir humane?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!