Skrevet av Emne: inntak av kreatin med fun light..  (Lest 2084 ganger)

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
inntak av kreatin med fun light..
« : 10. april 2011, 21:51 »
Hei:)

Har en stund sitti å tenkt på det å innta kreatin i vann med litt sukkerfri saft i.

Hvordan er dette? Altså fun light...Har det noe som helst negativ virkning? syns det er bedre å drikke ting som smaker litt:)

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: inntak av kreatin med fun light..
« #1 : 10. april 2011, 21:52 »
Det funker fint.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: inntak av kreatin med fun light..
« #2 : 10. april 2011, 21:54 »
Har alltid gjort det, og kreatin har funket fint for meg alltid.  Wink
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Kims1991

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 714
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 714

  • .
Sv: inntak av kreatin med fun light..
« #3 : 10. april 2011, 22:08 »
Takk for svar:) Alle tiders:)

Utlogget ole m

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: inntak av kreatin med fun light..
« #4 : 10. april 2011, 22:18 »
det negative med å drikke fun light hver dag er at det er en del aspartam eller hva det heter i det. det er faktisk påvisst at det i store mengder ikke er direkte helselig Smiley skal se om jeg kan finne igjen linken til dette her og linke den til deg når jeg finner den Smiley

Utlogget loft

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 745
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 745

  • No pain, no gain! Woo ha
Sv: inntak av kreatin med fun light..
« #5 : 10. april 2011, 22:20 »
det negative med å drikke fun light hver dag er at det er en del aspartam eller hva det heter i det. det er faktisk påvisst at det i store mengder ikke er direkte helselig Smiley skal se om jeg kan finne igjen linken til dette her og linke den til deg når jeg finner den Smiley
Jeg er levende eksemplar at i løpet av i allefall 5-7 år har aspartam ikke noe å si, har i meg mengder.
1-3 glass funlight om dagen har da INGEN betydning, får da være grenser hvor paranoid man ska være mtp på hva man putter i seg.

Utlogget ole m

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 28
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 28

Sv: inntak av kreatin med fun light..
« #6 : 10. april 2011, 22:26 »
Jeg er levende eksemplar at i løpet av i allefall 5-7 år har aspartam ikke noe å si, har i meg mengder.

I stand corrected! :

Den europeiske befolkningen på 375 millioner mennesker konsumerer årlig ca. 2000 tonn med aspartam, et kunstig søtningsmiddel som består av to aminosyrer - aspartamsyre og fenylalanin. Aspartam er 180-200 ganger søtere enn sukrose (vanlig strøsukker). Således måtte vi ha konsumert om lag 500.000 tonn sukker ekstra for å oppnå samme søtsmaken.

Men hvor trygt er det å bruke aspartam?

Skremselsmeldinger
På Internett finnes tallrike negative omtaler av aspartam og alle de skader og ugunstige effekter som er knyttet til inntak av aspartam. Mye sensasjonspreget journalistikk finnes. På den annen side hevder de som markedsfører aspartam, at stoffet muliggjør en sunn livsstil og bidrar til å forebygge overvekt.

Hva sier forskningen om dette?

Aspartam er trygt å bruke
Det finnes ingen vitenskapelige studier som har vist noen sammenheng mellom aspartam og kreft, hårtap, depresjon, demens, atferdsforstyrrelser eller noen av de andre tilstandene som det hevdes på ulike websteder at aspartam fører til.

Store nasjonale og internasjonale, offentlige ernæringsinstitutter og -organisasjoner har som oppgave å overvåke sammenhengen mellom matvarer og helse, samt å sette i gang forskning dersom det finnes tvil om sikkerheten ved et næringsmiddel. Den europeiske matvareorganisasjonen (European Scientific Committee on Food) avga i 1988 en rapport som konkluderte med at det ikke fantes skadelige effekter av aspartam. Den samme organisasjonen la i 2002 frem en ny rapport, basert på over 500 underrapporter. Konklusjonen var at basert på biokjemisk, klinisk og atferdsmessig forskning var et daglig inntak på 40 mg/kg av aspartam helt trygt (med unntak av de ytterst få med tilstanden fenylketonuri).

Bidrar aspartam til et sunnere liv?
Er det sant at aspartam gir oss et sunnere liv og forebygger overvekt?

I de fleste vestlige land utgjør sukker omkring 10% av det totale kaloriinntaket - det vil si ca. 200 kcal (837 kJ) eller 50 g daglig. Hvis dette sukkerinntaket ble erstattet med et null-kalori søtningsmiddel som aspartam, ville det ha en meget gunstig effekt på forekomsten av overvekt - forutsatt at disse kaloriene ikke blir erstattet av annen kaloririk føde på grunn av økt matlyst. Sosial og helsedirektoratet og Mattilsynet mener at mange forbrukere over tre år bør erstatte deler av sukkerinntaket sitt med kunstig søtstoff.

Vi spiser hver og en av oss om lag 5 g aspartam årlig, noe som tilsvarer et ekstra kilo med sukrose, som inneholder 4000 kcal (16.740 kJ) og som ville gi 0,5 kg vektøkning årlig.
Men det finnes ikke direkte bevis for at aspartam forebygger vektøkning eller overvekt. Dog vet vi at hos barn er forbruket av sukkerholdig brus nøye knyttet til økende overvekt, mens økt forbruk av "lett"/"diett"-drikker gir vektreduksjon.

Kilde: http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/livsstil/aspartam-kunstig-sotningsmiddel-13246.html

Utlogget asdf123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 79

Sv: inntak av kreatin med fun light..
« #7 : 11. april 2011, 17:46 »
Prøv den nye fun light saften, den med smak av jordbær og rabarbra! Blander selv kreatin med den 3-4 ganger om dagen Grin

Train-eat-sleep-repeat.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!