Skrevet av Emne: kombinering av forskjellige kosttilskudd  (Lest 1128 ganger)

Utlogget trevi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

kombinering av forskjellige kosttilskudd
« : 21. juli 2010, 21:43 »
Hei.

Jeg har brukt Whey Protein fra proteinfabrikken i en god stund nå, men nå har jeg i tillegg gått til anskaffelse av en boks med Tricreatin. Jeg bare lurte på hvordan jeg kombinerer disse to, og hvordan jeg bruker kreatinet?

Jeg pleier å ta en proteinshake etter trening og en shake på treningsfrie dager. Hvordan blir det nå med kreatinet? Kan jeg hive dette rett oppi shaken med protein? Eller må jeg først lage proteinshake og så blande vann og kreatin i et glass?

Jeg har i tillegg hørt at man skal ta kreatinet 4 ganger om dagen, i to uker, deretter to uker fri. Stemmer dette? Skal man kun bruke det i perioder, eller skal det tas 4 ganger om dagen hver dag?

Takk for råd og hjelp! Smiley

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: kombinering av forskjellige kosttilskudd
« #1 : 22. juli 2010, 04:03 »
det står veldig tydelig på baksiden av boksen din, som det gjør med alt kosttilskudd.. det står på hjemmesiden til pf.no også...?

Anbefalt døgndose: 20g
 
Anbefalt bruk
Oppladingsfase: De første 5-7 dagene anbefaler vi en oppladingsfase for å maksimere kreatinlagrene i muskulaturen. For å oppnå dette anbefaler vi at du inntar 10g Tri-creatin 3 ganger daglig. Gjerne blandet med Juice og Carbo Fuel, da smaker det ekstra godt og det hjelper til å lagre kreatinet i musklene hurtigere.

Etter disse første dagene anbefales følgende: 1 målebeger (5g) blandet i et glass juice eller annen karbohydrat drikke 4 ganger daglig (anbefalt døgndose).
Treningsdager: Morgen – 30 minutter før trening – Etter trening – Før leggetid.
Treningsfri dager: Morgen - Kveld

Anbefalt døgndose: 20g pr døgn (4 serveringer)
Tips: Kombiner dette kreatinproduktet med D-ribose og d-Pinitol for optimal effekt.
Anbefaling: Drikk mer vann enn normalt i perioder med Kreatinbruk. Hardere trening, en diett med mye mat og øket kreatininntak vil føre til at kroppen også skiller ut mer bistoffer. Hjelp kroppen til å lett kvitte seg med disse slaggstoffene ved å drikke rikelig med vann. 1 liter vann ekstra pr dag kan anbefales. 

**Referanse; henvisning til det Europeiske fellesskaps utkast med referanser på ernæring med intensjon om å møte forbruk av ernæring under hard fysisk trening spesielt for idrettsfolk. Kategori D.ll. andre næringsemner 10.2 Kreatin

Tips: Bør kombineres med D-ribose og d-pinitol for å oppnå best effekt.
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget trevi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: kombinering av forskjellige kosttilskudd
« #2 : 22. juli 2010, 15:58 »
Okei.
Takk for svar Smiley

Men kan jeg hive kreatinet rett oppi proteinshaken, eller må jeg på en måte lage to shaker?

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: kombinering av forskjellige kosttilskudd
« #3 : 22. juli 2010, 16:54 »
det velger du sjæl
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget trevi

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 38

Sv: kombinering av forskjellige kosttilskudd
« #4 : 25. juli 2010, 13:45 »
Men fiortsatt; er det sånn at man burde ta "pause" fra kreatinet? 2 uker av - to uker på greie.. eller bare kjøre på til boksen er tom??

Utlogget ThaPumpKing

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 719
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 719

Sv: kombinering av forskjellige kosttilskudd
« #5 : 25. juli 2010, 13:51 »
det velger du også sjæl
Kroppsvekt: 70 kg
Benkpress: 90kg
Knebøy: 120Kg
Markløft: +130
Chins: 15 rep!

Bildelogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=98997.msg1478179;topicseen#new

Utlogget Snusmumrikken

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 45

Sv: kombinering av forskjellige kosttilskudd
« #6 : 05. august 2010, 06:12 »
Når tricreatinen din er tom, begynn med kreatin monohydrat og kombiner det med whey protein (funker for meg).

Det du gjør da er å sette i gang en oppladningsfase i 5 dager:
Treningsdager: 5 g x 4 ganger (Morgen – 30 minutter før trening – Etter trening – Før leggetid.)
Treningsfrie dager: 5 g x 3 ganger (Morgen – Middag - Kveld.)
Etter disse 5 dagene inntar du kun 5 g kreatin hver dag, helst rett etter trening.
Etter 4-10 ukers bruk av kreatin, tar du en pause fra kreatinene på rundt 4 ukers tid, før du evt. kan sette i gang igjen.
Og husk det aller viktigste når du går på kreatiner; drikk mye vann! Helst så nære 4 liter daglig som mulig. Unngå også kaffe og alt annet som inneholder koffein. Koffeinet ødelegger for kreatinene.

Whey protein inntar du 3 ganger daglig, med ca 60 g per porsjon, til sammen 180 g.
Det viktigste når du inntar dette, er at du i hvert fall får i deg den ene porsjonen etter trening, da musklene trenger dem som mest. Litt karbohydrater i tillegg kan være lurt, slik at du raskt får tilbake energien, da proteinene kan omdannes til fett ved for lite energi. De to siste porsjonene kan du f.eks innta om morgenen og kvelden.
På treningsfrie dager avsetter du bare den porsjonen du skulle hatt etter trening, til rundt middagstid. (Om dette er før eller etter du spiser spiller ikke så veldig stor rolle, du avgjør selv hva du føler funker best for deg.)

Med disse to kosttilskuddene og disse metodene, kan jeg garantere deg raskere og bedre resultater enn du ville fått uten Wink Lykke til!
Harder, better, faster, stronger.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!