Skrevet av Emne: Se på dette!?  (Lest 7623 ganger)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Se på dette!?
« #75 : 25. februar 2004, 11:37 »
Går det an å bruke hvite russere til du er blitt litt stor så bare slutte igjen?f.eks 4brett,kan en del får bestekompisen min boler men han får ikke overtale meg.

Ikke særlig lurt det forslaget der nei! Helt ræva egentlig. Utsetter deg for masse bivirkninger, og du kommer til å miste nesten alt etter du er ferdig. Og når du plutselig går fra å være jævlig sterk til MYE svakere igjen så ødelegger det psyken og motivasjonen din til å trene videre uten bol
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Se på dette!?
« #76 : 26. februar 2004, 22:51 »
Da regner jeg med at du dyrker dine egne grønnsaker og slakter ditt eget kjøtt gasaart? Det meste du putter i munnen er blitt tukla med på en eller annen måte. Face it.

Og du lurer på om han karen har trent seriøst? Selfølgelig har han det!Man blir ikke sånn av å trene useriøst!

Selvfølgelig, jeg er selve eksempelet på naturalhusholdning. Beklager for tregt svar, men har vært mye opptatt med skole. Joda, maten jeg putter i meg har vel blitt tukla med, den og. Men den forandrer da ikke konsistens, gjør den vel? Ost er jo fortsatt ett melkeprodukt, og den osten som var for 50 år sida var ikke så ufattelig ulik den vi har nå? Og jeg går da på jakt, så kjøtt mangler vi aldri. Jeg mener at den sammenligninga di er ganske borti skauen, i og med at de såkalte smakstilsetningene du finner i pulver kommer av aminosyra estere, som man lager på ett laboratorium, (forhåpentligvis) ikke finnes i agurken man får kjøpt på rimi.

Nå er kanskje mine meninger om dette Gudsforlatte pulveret noe hardere enn strengt tatt nødvendig, i og med at jeg rett og slett ikke liker det. Men jeg står fortsatt fast på at det er ett noe mer "syntetisk" produkt enn bananen i fruktdisken.

Og til det med treninga; Det er vel mye mulig å spise seg stor? Skjønt han hadde ikke sett sånn ut hadde han bare tygd i seg piller og nekta å løfte en eneste hantel. Men hvor seriøs han er med treninga vet jeg ikke. Denne påstanden kan jeg begrunne med sitater; "Jeg har tenkt en del, og funnet ut man ikke trenger å pumpe annet enn biceps og mage" - anonym, berusa gutt på samme alder som meg. "Det er bare tull å trene med frivekter. Maskin er mye bedre!" - nok en anonym person på samme alder, men i komplett edru tilstand. Det er utsagn som dette som får meg til å lure på hvor mye noen folk egentlig vet om trening.

Utlogget lettvekt

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 450
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 450

  • SuperSize Me!
Re:Se på dette!?
« #77 : 27. februar 2004, 23:08 »
Da regner jeg med at du dyrker dine egne grønnsaker og slakter ditt eget kjøtt gasaart? Det meste du putter i munnen er blitt tukla med på en eller annen måte. Face it.

Og du lurer på om han karen har trent seriøst? Selfølgelig har han det!Man blir ikke sånn av å trene useriøst!

Selvfølgelig, jeg er selve eksempelet på naturalhusholdning. Beklager for tregt svar, men har vært mye opptatt med skole. Joda, maten jeg putter i meg har vel blitt tukla med, den og. Men den forandrer da ikke konsistens, gjør den vel? Ost er jo fortsatt ett melkeprodukt, og den osten som var for 50 år sida var ikke så ufattelig ulik den vi har nå? Og jeg går da på jakt, så kjøtt mangler vi aldri. Jeg mener at den sammenligninga di er ganske borti skauen, i og med at de såkalte smakstilsetningene du finner i pulver kommer av aminosyra estere, som man lager på ett laboratorium, (forhåpentligvis) ikke finnes i agurken man får kjøpt på rimi.

Nå er kanskje mine meninger om dette Gudsforlatte pulveret noe hardere enn strengt tatt nødvendig, i og med at jeg rett og slett ikke liker det. Men jeg står fortsatt fast på at det er ett noe mer "syntetisk" produkt enn bananen i fruktdisken.

Og til det med treninga; Det er vel mye mulig å spise seg stor? Skjønt han hadde ikke sett sånn ut hadde han bare tygd i seg piller og nekta å løfte en eneste hantel. Men hvor seriøs han er med treninga vet jeg ikke. Denne påstanden kan jeg begrunne med sitater; "Jeg har tenkt en del, og funnet ut man ikke trenger å pumpe annet enn biceps og mage" - anonym, berusa gutt på samme alder som meg. "Det er bare tull å trene med frivekter. Maskin er mye bedre!" - nok en anonym person på samme alder, men i komplett edru tilstand. Det er utsagn som dette som får meg til å lure på hvor mye noen folk egentlig vet om trening.

Det du nevner om trening: Det er jo ikke kategorisk idiotiske utsagn det der. Det avhenger selvsagt av ambisjonsnivået, og det vil jo variere individuelt.

Til det du nevner om pulvertilskudd: Syntetisk, ja. Men det er fortsatt mat. For det er vel ikke slik at du for enhver pris også vil utelukke vitaminpiller? Eller Omega-3 eller trankapsler?

Det som jeg finner irriterende med folks uvitenhet om trening og kosthold er heller folks oppfatning av f.eks. proteinpulver. Ofte får jeg slengt den i fleisen, direkte eller indirekte, at "ja det er ikke rart du har fremgang som tar ting så seriøst, og driver med proteinpulver og greier...". Det virker som om det er en god del folk som tror at ved å drikke proteinpulver så vokser musklene ut som paddehatter.

Uvitenhet er som en kreftsvulst...
1,618034 = symmetri. Puff the magic dragon.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Re:Se på dette!?
« #78 : 28. februar 2004, 01:39 »
"ja det er ikke rart du har fremgang som tar ting så seriøst, og driver med proteinpulver og greier...". Det virker som om det er en god del folk som tror at ved å drikke proteinpulver så vokser musklene ut som paddehatter.

Uvitenhet er som en kreftsvulst...

ENIG! er lei av at folk tror at jeg har så bra fremgang bare pga jeg drikker proteinpulver! det er jo faktsik bare de næringsstoffene du får i deg i maten... >:|

Utlogget gaasart

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 56
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 56

Re:Se på dette!?
« #79 : 28. februar 2004, 03:15 »
Jeg har aldri påstått at folk blir større når de anvender proteinpulver. Det jeg sier er at jeg ikke kunne tenke meg å begynne selv. Uansett hva andre sier, så vil synet mitt med hensyn til pulveret være det samme. Det er akkurat som at noen rett og slett ikke tåler blod. Kan ikke forklare det bedre, og slettes ikke nå når jeg ennå sliter med en noe høy promille. Vil påstå at backspacen er den mest brukte tasten gjennom hele posten her. ><

Utlogget lettvekt

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 450
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 450

  • SuperSize Me!
Re:Se på dette!?
« #80 : 28. februar 2004, 10:29 »
Jeg har aldri påstått at folk blir større når de anvender proteinpulver.

Det utspillet var ikke myntet på deg, men folks uvitenhet generelt, og da spesielt hos folk som selv ikke trener.
1,618034 = symmetri. Puff the magic dragon.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Se på dette!?
« #81 : 28. februar 2004, 10:56 »


Det som jeg finner irriterende med folks uvitenhet om trening og kosthold er heller folks oppfatning av f.eks. proteinpulver. Ofte får jeg slengt den i fleisen, direkte eller indirekte, at "ja det er ikke rart du har fremgang som tar ting så seriøst, og driver med proteinpulver og greier...". Det virker som om det er en god del folk som tror at ved å drikke proteinpulver så vokser musklene ut som paddehatter.

Uvitenhet er som en kreftsvulst...

Her om dagen prata jeg med en jeg ikke har sett på lenge. Jøss,så stor du har blitt a ,sa han. Tar du proteinpulver eller??Ja, jeg gjør jo det. Ok, da er det jo ikke så rart i at du har blitt større....  Angry
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Re:Se på dette!?
« #82 : 28. februar 2004, 13:58 »
Jeg har aldri påstått at folk blir større når de anvender proteinpulver.

Det utspillet var ikke myntet på deg, men folks uvitenhet generelt, og da spesielt hos folk som selv ikke trener.

må bare få presisert det jeg og, det var ikke vinklet mot deg, men til folk generelt (men de folkene er neppe på dette forumet da Angry )

Sånne som han som stripie fortalte om....

Utlogget lettvekt

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 450
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 450

  • SuperSize Me!
Re:Se på dette!?
« #83 : 28. februar 2004, 19:26 »
Kan jo nesten virke som om folk har den oppfatning om at proteinpulver virker som bol.

Det verste er likevel, og det som gjør meg mest opprørt, er at det virker som om det er en del som tror at VI (som benytter proteinpulver) selv tror at det virker slik.


- Han driver og tar slikt pulver han TROR han får muskler av, var det en ignorant jente som sa til en venninne av meg, "tilfeldigvis" så høyt at jeg hørte det. Jeg gadd ikke si noe tilbake, men burde kanskje gitt henne et lynkurs i kosthold og ernæring. Eller kanskje gitt henne skikkelig bank.

:kaioken:
1,618034 = symmetri. Puff the magic dragon.

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

Re:Se på dette!?
« #84 : 29. februar 2004, 01:11 »
Kan jo nesten virke som om folk har den oppfatning om at proteinpulver virker som bol.

Det verste er likevel, og det som gjør meg mest opprørt, er at det virker som om det er en del som tror at VI (som benytter proteinpulver) selv tror at det virker slik.


- Han driver og tar slikt pulver han TROR han får muskler av, var det en ignorant jente som sa til en venninne av meg, "tilfeldigvis" så høyt at jeg hørte det. Jeg gadd ikke si noe tilbake, men burde kanskje gitt henne et lynkurs i kosthold og ernæring. Eller kanskje gitt henne skikkelig bank.

:kaioken:
du skulle nok gitt henne ett lynkurs så hadde hun nok holdt kjeft....

PS! The brain is not a muscle!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!