Skrevet av Emne: Bygging i OL 2004  (Lest 3694 ganger)

Utlogget Leif Erik Dahl

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

  • Med sans for det naturlige
Bygging i OL 2004
« : 09. februar 2004, 08:49 »
Sjekk denne : http://www.femalemuscle.com/library/weekly/aa091700.htm

Ser ut til at kroppsbygging blir prøve gren i årets OL i Hellas.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Bygging i OL 2004
« #1 : 09. februar 2004, 10:45 »
Det gjenstår å se da....

Selv er jeg ingen store fan av all den innsatesen som gjøres for å få den inn på OL-programmet. Særlig siden sportsaspektet i bygging er såpass nedtone som det er. Show/sjå er vel mer rette beskrivelsen.

Kommer det med, så kan det alikevel være at jeg for første gang vurderer å dra og se på et OL....


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget Viper

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 495
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 495

Re:Bygging i OL 2004
« #2 : 09. februar 2004, 12:05 »
dritkult!!!

men spørs jo om de beste i sporten kommer til å konkurere her, da jeg regner med at IOC praktiserer nulltoleranse for doping her også.
Our greatest glory is not in never falling,
but in rising everytime we fall...

-Confucius-

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Bygging i OL 2004
« #3 : 09. februar 2004, 12:49 »
dritkult!!!

men spørs jo om de beste i sporten kommer til å konkurere her, da jeg regner med at IOC praktiserer nulltoleranse for doping her også.


Det blir jo tetet etter IOC sine regler i VM mm i dag også så det går sikkert greit. For de såkalt beste i verden så har aldri VM mm vært det mest attraktive lell. Da er nok proffsirkuset mer attraktivt vil jeg tro.


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

DuMonde

  • Gjest
Re:Bygging i OL 2004
« #4 : 09. februar 2004, 13:24 »
RW - What type of drug testing will be conducted?
Weider - We follow the exact same drug testing rules as dictated by the International Olympic Committee.

humm...tror ikke dette kommer til å bli den største suksessen Tongue
menneh...sikkert mange som kommer til å prøve da, og sikkert nesten like mange som kommer til å bli tatt for doping..eller så blir det masse små karer som står å viser muskler :tongue2:

Utlogget Alexfitness

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

  • -Hvis sannheten er hard så er jeg sannheten
Re:Bygging i OL 2004
« #5 : 09. februar 2004, 20:47 »
Det der er 3 år gamle nyheter!

IFBB følger WADA sine anbefalinger med tester på mesterskapene.

MVH
ALEXFITNESS

-Tren med hodet ikke med hjertet!

Utlogget jens-mulla

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 786
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 786

  • nice guys finish last
Re:Bygging i OL 2004
« #6 : 09. februar 2004, 23:02 »
herregud, dette kan aldri skje!

Bygging er jo ingen idrett, og for all del ikke få dette i Athen da!

Håpløst dersom noen kan vinne OL-gull ved å vrikke og vri på en scene. Bygging hører hjemme i gay games!
question everything

Utlogget Alexfitness

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

  • -Hvis sannheten er hard så er jeg sannheten
Re:Bygging i OL 2004
« #7 : 10. februar 2004, 00:22 »
herregud, dette kan aldri skje!

Bygging er jo ingen idrett, og for all del ikke få dette i Athen da!

Håpløst dersom noen kan vinne OL-gull ved å vrikke og vri på en scene. Bygging hører hjemme i gay games!
Du leste kanskje ikke så nøye, men det er tre år gamle nyheter og har ikke noe relevans lenger.

Når det gjelder det at det ikke er en idrett så er det en helt annen sak! Det finnes ingen og da mener jeg ingen idrett som er så vanskelig som kroppsbygging! Er det faktisk noe som hadde fortjent en plass i OL så er det den.

mvh
alexfitness
-Tren med hodet ikke med hjertet!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Re:Bygging i OL 2004
« #8 : 10. februar 2004, 01:27 »
Jeg er for så vidt enig med Alexfitness om at kroppsbygging er en svært krevende konkurranseform, men i mine øyne gjør ikke dette det til en idrett, og jeg synes følgelig ikke det har noe i OL å gjøre.

Kroppsbyggere har all min respekt for det arbeidet de legger bak resultatene sine, og jeg har heller ingen store problemer med konkurransekonseptet i sin helhet.

Likevel mener jeg dette "bare" er en form for "skjønnhetskonkurranse", og OL handler i mine øyne om å sette idrettsmenn (og kvinner) opp mot hverandre i fysiske disipliner og ferdigheter, ikke å "vrikke og vri på en scene" som det lengre opp ble beskrevet som. Det blir nesten som å vurdere hvem som penest passerer målstreken, ikke hvem som kommer først.

Blir vel endel pepper for dette, men det er like fullt min mening Smiley
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

Re:Bygging i OL 2004
« #9 : 10. februar 2004, 01:32 »
herregud, dette kan aldri skje!

Bygging er jo ingen idrett, og for all del ikke få dette i Athen da!

Håpløst dersom noen kan vinne OL-gull ved å vrikke og vri på en scene. Bygging hører hjemme i gay games!


Var dette seriøst?

Ingen andre atleter enn kroppsbyggere trener så hardt og har strengere diett. Greit nok, de doper seg, men det betyr ikke at de ikke trenger å trene.

Uansett, jeg er ening med at kroppsbygging ikke passer for OL. Men heller fordi det er FOR hardcore istedenfor for 'enkelt' som jens-mulla og saktemensikkert mener. Right?Huh
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Re:Bygging i OL 2004
« #10 : 10. februar 2004, 01:55 »
Vel, det er vel ikke noen her som har sagt at en kroppsbygger ikke trener hardt, og for min del kan jeg godt gjenta det jeg skrev: all respekt for det arbeidet de legger bak resultatene sine.

Det jeg mener, er vel bare at hard trening i seg selv ikke gjør det til en idrett - i MINE øyne. Kjenner ikke mye til langrennstrening, men jeg går ut fra at Bjørn Dæhli ikke spiste hva som helst da han var på topp. I det meste av toppidrett regner jeg med at kost og ernæring tas ganske seriøst.

At det brukes endel doping blant de beste kroppsbyggerne har vel heller ikke blitt brukt som argument i seg selv for at de ikke bør få konkurrere i OL, bare at man regner med det blir endel av de mest kjente som da eventuelt ikke kan stille.

Tror nok det er mange av konkurranseformene i OL som greit kan konkurrere med kroppsbygging hva gjelder å være "FOR hardcore" eller ikke. Tipper en amerikansk sprinter, en norsk langrennsløper eller en ungarsk ringturner kjører et ganske hardt regime for å nå toppform.

Hovedargumentet mitt er at jeg mener kroppsbygging ikke bør bli en OL-gren, fordi det ikke dreier seg om å måle krefter i en utførelse av en aktivitet.

Man kan selvfølelig si at poseringen innehar VISSE slike elementer, men jeg er bare ikke enig i at dette kan sammenliknes med spydkast, curling, sprint, vektløfting, skihopp, osv.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Mr Benkpress

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 224
  • Honnør: 1010
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 224

  • Trying is the first step towards failure
Re:Bygging i OL 2004
« #11 : 10. februar 2004, 02:00 »
herregud, dette kan aldri skje!

Bygging er jo ingen idrett, og for all del ikke få dette i Athen da!

Håpløst dersom noen kan vinne OL-gull ved å vrikke og vri på en scene. Bygging hører hjemme i gay games!


Var dette seriøst?

Ingen andre atleter enn kroppsbyggere trener så hardt og har strengere diett. Greit nok, de doper seg, men det betyr ikke at de ikke trenger å trene.

Uansett, jeg er ening med at kroppsbygging ikke passer for OL. Men heller fordi det er FOR hardcore istedenfor for 'enkelt' som jens-mulla og saktemensikkert mener. Right?Huh

Trener så hardt?Huh??

Å trene ein kvar muskel ein gang i veka fordelt på 4-5 timesøkter kan vel knappast kallast hardt, dette i tillegg til all dopen enkelt trykker i ræva... Dette utsagnet er nesten like tåpelig som å sjå kroppsbyggere i ett OL.
"Alexander the Great,
His name struck fear into hearts of men,
Alexander the Great,
Became a god amongst mortal men."






Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Norgesmester!

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

Re:Bygging i OL 2004
« #12 : 10. februar 2004, 04:04 »
Ok guys....


Er det noen av dere som har sett 'The Unbelivable'-videon til Ronnie Coleman?HuhHuh?

Der vil dere se hva å trene hardt betyr.

Som Ronnie sier: han utforder hvem som helst i markloft så nærme konkuransen som det var (meget lav fettprosent... styrkloftere har jo mer fett på kroppen).

Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

Re:Bygging i OL 2004
« #13 : 10. februar 2004, 06:18 »
Har sett filmen, og jeg er enig; Ronnie Coleman har en ganske bra markløft (var det ikke en to-tre sprett-repetisjoner på 365 kg?). Nå kjenner jo ikke jeg ham, men føler meg imidlertid ganske sikker på at han mente å utfordre hvem som helst av sine kroppsbygger-motstandere i markløft, ikke en styrkeløfter.

På nettsiden hans står det at han veier 127 kg "in season" (280 pund), altså har han måttet stilt i +125 kg klassen. I gjeldende klasse er verdensrekorden 407,5 kg, om jeg ikke tar feil, og dette er jeg redd Coleman ville fått problemer med. Tipper i tillegg at den ungarske rekordholderen Tibor Mészáros har enda litt å gå...

Skjønner likevel ikke hvordan dette har noe å si for om hvorvidt kroppsbygging kan sidestilles med vanlig idrett eller ikke?!
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget .:P-Nutz:.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 686
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 686

Re:Bygging i OL 2004
« #14 : 10. februar 2004, 07:22 »
På nettsiden hans står det at han veier 127 kg "in season" (280 pund), ...

Har du begynt å måle vekt i engelske pund?Huh
'Pounds' heter det.....

Som sagt, jeg mener heller ikke at kroppsbygging burde bli OL gren, jeg bare argumenterer mot jens-mølla som sier at bygging bare er å vrikke og vri seg på scenen. Posering (som faktisk er veldig anstrengende...) er jo bare en liten del av bygginga.

Enige da?
Life is so much easier when you just don't give a f#~%!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!