Skrevet av Emne: Raw Korstoget fortsetter  (Lest 39550 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #45 : 23. august 2010, 19:39 »
Jeg har forsøkt 1000 kilo sammenlagt uten utstyr. Men det gikk ikke.

Re-spekk!!!1
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958


Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #47 : 01. oktober 2011, 04:25 »
Imorra ryker den:

Den episke og sagnomsuste 800 RAW, protokolført i NSF sin rekordbok.

Er vel ikke så mye annet og gjøre enn og marg-glede seg.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #48 : 02. oktober 2011, 13:11 »
Fikk 800 kg ja Smiley
Litt mindre en tenkt, men bra med tanke på omstendighetene!

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #49 : 03. oktober 2011, 08:11 »
Fikk 800 kg ja Smiley
Litt mindre en tenkt, men bra med tanke på omstendighetene!

Episk, rett og slett episk!!

Utrolig forbilde for rawløfting!

Håper du fortsetter dette slik at flere får lyst til og henge seg på!
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget fettnabb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #50 : 03. oktober 2011, 21:55 »
Det neste naturlige skrittet må vel bli at raw-rekorder også registreres i styrkeløftforbundet!
PR trening 190-135-250 utstyrsfritt @90kg

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #51 : 03. oktober 2011, 22:03 »
Det neste naturlige skrittet må vel bli at raw-rekorder også registreres i styrkeløftforbundet!

Hmm,

Godt poengtert.  Hadde vært på sin plass med en avstemning om det snart vil jeg tro.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget KjartanAN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 74

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #52 : 06. oktober 2011, 09:26 »
Katti skal Atleten i Øksfjord lage en strongman/styrke konk, Loppas sterkeste mann???  Smiley
Nord Norges Sterkeste Mann 2012: 7 plass
Nord Norges Sterkeste Mann 2013: 5 plass

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #53 : 14. oktober 2011, 14:08 »
Bare sånn for ordens skyld, styrkeløft har ikke vært utsyrsfritt de siste 20 år (det er det jeg har løftet) og for de som har vært med i 30 og 40 år kan de heller aldri husket at styrkeløft originalt har vært eller skulle ment å være utstyrfritt.

En annen ting er at 800 utstyrsfritt på 100 kg kroppsvekt er veldig imponerende men 800 sammenlagt på 150 kg kroppsvekt forventer mann nesten hvis utøveren er på et høyt nivå.

Utlogget OddbjørnS

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 107
  • Honnør: 151
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 107

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #54 : 14. oktober 2011, 18:24 »
Godt poengtert.  Hadde vært på sin plass med en avstemning om det snart vil jeg tro.
Det ble stemt over norgesrekorder for utstyrsfrie løft på forbundstinget forrige helg, men det fikk ikke flertall.
"Don't open the gates! Who the hell needs a wooden horse of that size?"
-Unknown inhabitant of Troy

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #55 : 14. oktober 2011, 18:45 »
Bare sånn for ordens skyld, styrkeløft har ikke vært utsyrsfritt de siste 20 år (det er det jeg har løftet) og for de som har vært med i 30 og 40 år kan de heller aldri husket at styrkeløft originalt har vært eller skulle ment å være utstyrfritt.

Akkurat derfor er den den minst interessante av styrkeidrettene.
Klarer man ikke å løfte en gitt vekt blir det ikke mer imponerende om man klarer å løfte den ved bruk av jekkestropper og slikt.

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #56 : 14. oktober 2011, 22:43 »
Kassan aka strictboy: Hvor får du jekkestropper fra?

Og når det skulle være utstyrsfritt, hvorfor ikke kutte ut belte, knevarmere og evt håndleddsbind? Alle de nevnte er (støtte)utstyr.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #57 : 14. oktober 2011, 23:50 »
Kassan aka strictboy: Hvor får du jekkestropper fra?

Og når det skulle være utstyrsfritt, hvorfor ikke kutte ut belte, knevarmere og evt håndleddsbind? Alle de nevnte er (støtte)utstyr.

Utstyret du nevnte gir ingen mekanisk effekt, med mulig unntak av Rehband 7mm varmerne.  Men disse gir da også MINIMALT med effekt.  Og om du tar en titt på raw reglene så ser du at både varmere og håndleddsbind faktisk ikke er lov en gang.

Belte er fortsatt lov, hadde selvsagt ikke skadet om det og hadde blitt fjernet men det får da så være, ett belte gir iallefall ikke 100 kg ekstra på totalen, slik drakter, skjorter og bind gjør.

Det ble stemt over norgesrekorder for utstyrsfrie løft på forbundstinget forrige helg, men det fikk ikke flertall.

Såpass?  Det var jeg ikke klar over en gang, men det er bra at det ble stemt over, komiteen som stemte var nok ikke klar for slikt helt enda men det kommer, bare og vente til nok personer fra den eldre garde går av med pensjon slik at nytt ungt blod får strømmet til og stemt for raw rekorder ved neste avstemning.

Utrolig artig at maskineriet er satt igang slik det er nå, 2 år siden man lovlig kunne få raw akkreditering, og allerede nå har faktisk tinget en avstemning hvorvidt det skal være raw rekorder eller ikke.

En trenger ikke være analytiker med enorm IQ for og skjønne hvor dette bærer.  Mye bra på gang, raw akkreditering, snakk om store raw mesterskap både nær og fjernt(Sverige og USA, sikker mange flere plasser også), løftere av meget høyt kaliber som stiller raw på stevne og løfter rundt de 800.  En yngre garde av raw entusiaster som står på randen til og melde seg inn i NSF slik at de kan begynne og konkurere, osv osv osv.

Det eneste interresante spørsmålet er vel egentlig NÅR blir det aktuelt med raw, kontra OM det blir aktuelt med raw.  Og spørre OM det blir aktuelt med raw blir litt bakvendt når man ser litt på utviklingen og kan konkludere med at raw ER veldig aktuelt allerede pr i dag, jobben som må gjøres består rett og slett kun i og gjøre de nødvendige grep for at det skal bli MER aktuelt.



There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #58 : 15. oktober 2011, 03:32 »
Og om du tar en titt på raw reglene så ser du at både varmere og håndleddsbind faktisk ikke er lov en gang.


Og om du tar en titt på raw-reglementet så ser du at begge deler faktisk er lov Wink


Ellers så ser jeg ikke helt denne vanvittige utviklingen det er snakk om, det er veldig få som har benyttet seg av muligheten til å få løft protokollført som utstyrsfritt de 2 siste årene, iallefall ifh til alt snakket, men jeg regner med at det tar seg opp litt nå mot raw-cupen i sverige.

Jeg skjønner ikke dette med at de står på randen av å melde seg inn, om det faktisk er en hjertesak for "alle" disse som stadig blir nevnt, hvorfor ikke melde seg inn og løfte utstyrsfritt? Det er jo isåfall da det vil skje en forandring, det vil ikke skje store forandringer om man ikke foretar seg noe selv, og regner med at alle andre gjør det.


Ellers, jeg stiller meg nøytral. Jeg vil det beste for idretten, om det er slik at utstyrsfri løfting tar over verdensherredømme og utstyret blir borte, ja da løfter vi slik Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #59 : 15. oktober 2011, 04:03 »
Og om du tar en titt på raw-reglementet så ser du at begge deler faktisk er lov Wink


Hva??

Om man nå tar en titt på f.eks noen av de som løfter med mål om raw akkreditering i NSF, så ser en jo verken varmere eller håndleddsbind. 

Tar eksempel i den første videoen som kommer til minne,  Gilberg sin Midnorsk youtube video:

http://www.youtube.com/watch?v=v9OiYKZH2Ow#noexternalembed&feature=channel_page bak

Han har jo bare en singlet og ett belte.  Hadde varmere og håndleddsbind vært lov så hadde han vel brukt dem?  Når jeg sier raw så mener jeg fra NSF sin raw akkrediterings regel.  Om jeg ikke var spesifik nok her så er det beklagelig.


Ellers, jeg stiller meg nøytral. Jeg vil det beste for idretten, om det er slik at utstyrsfri løfting tar over verdensherredømme og utstyret blir borte, ja da løfter vi slik Smiley

Meget bra, og ja, alle vet du er best i din klasse med eller uten utstyr, jeg tror ikke noen av rawforkjemperne er uenige om akkurat dette, det er ingen som hevder at det ville vært andre mestere om utstyr hadde vært bannlyst.

Bare sånn for ordens skyld, styrkeløft har ikke vært utsyrsfritt de siste 20 år (det er det jeg har løftet) og for de som har vært med i 30 og 40 år kan de heller aldri husket at styrkeløft originalt har vært eller skulle ment å være utstyrfritt.


Jeg mener dette er irrelevant.  Og si at man ikke kan huske at noe har vært annerledes før er IKKE ett argument for at det ikke er på tide med forandring.  Blir som og si folk som brukte hest og kjerre ikke så noen logikk i og bytte til bil, fordi ingen av dem husker og tidligere ha brukt bil.

Evt, at ingen i steinalderen husket og ha brukt ild til og tilberede maten, og at det derfor ikke var noe poeng i og grille sabeltanntiger biffen, da pga at de syns det var bedre og spise biffen RAW.  Selv foretrekker jeg min biff stekt, tror folk flest nå er enige om at det er bedre slik.


En annen ting er at 800 utstyrsfritt på 100 kg kroppsvekt er veldig imponerende men 800 sammenlagt på 150 kg kroppsvekt forventer mann nesten hvis utøveren er på et høyt nivå.

Nja, blir vel ett spørsmål om relativitet.  Hvis en nesten forventer dette, av en utøver på høyt nivå med kroppsvekt på 150 kg, så kan man vel si at det er ganske bra? 

Du kan si hva du vil, til min viten, står det kun EN utøver i NSF sin protokoll med RAW akkreditering bak 800 eller mer.  Og ja, jeg er klar over at flere kan klare dette, men ikke akkurat mange flere, og si 5-10 eller mindre på landsbasis blir vel ikke og bomme helt?  Og da mener jeg utøvere som man VET klarer det, og ta med utøvere som teoretisk sett kunne klart dette blir feil, slike må nesten bevise at de klarer det for og få bli med i statistikken.

Og hevde at noe som 5-10 eller mindre, i ett land med 5 millioner innbyggere, hvor andelen som trener styrkeløft er relativt sett, ganske høy, ikke er bra blir meget drøyt i min bok.





There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!