Skrevet av Emne: Raw Korstoget fortsetter  (Lest 39839 ganger)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #75 : 12. november 2011, 20:31 »
Syns bare det er tåpelig å engasjere seg så mye på løftereglene i en idrett en ikke deltar i. Faktisk aldri noen sinne har deltatt i. Og antagelig aldri løftet med drakter heller. Ett tips for å faktisk påvirke er jo faktisk å løfte raw. Det fins jo tilogmed egne rawkonkurranser innen norsk styrkeløft, så nå skjønner jeg ikke alt oppstyret. 

Kreditt til Einar Gilberg som faktisk deltar raw. Går ikke an å sitte hjemme på pcn å si at rawløfting er så fint og flott.


Det dreier seg ikke en en og annen konkuranse, men derimot en revolusjon på globalt nivå.  Jeg føler resultatet er uungåelig og at kompass kursen på skuta allerede er tatt ut, om jeg melder meg inn i NSF eller ikke vil ikke ha noen reel innvirkning på saken.

Einar baner veien for det som skal komme ja, enig i den.

Og siden du og kan tenke deg og løfte raw, så foreslår jeg at du gjør det da, ingen som stopper deg heller akkurat.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #76 : 12. november 2011, 20:33 »
Man er altså ikke styrkeløfter om man ikke er medlem i NSF? 
Nei. Man er ikke styrkeløfter før man konkurrer etter IPFs og særnorskreglemang.

På spørsmålet om medlemskap så er svaret selvsagt nei, NSF får ikke medlemskontigent av meg før Raw løfting annerkjennes på lik linje med utstyrsløft, ikke ett sekund før.
Da gir du fra deg muligheten til å til å påvirke prossesen ved å stille utstyrsfritt på stevne.

Hadde det vært snakk om ren styrke kan man kalle det for "styrkeløft". Når man bruker ren styrke for å løfte sier det seg selv at man ikke skal ta på seg en strikkdrakt for å assistere løftene.
Nå heter vel ikke curling "skyv stein bortover isen" heller. Tongue

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #77 : 12. november 2011, 20:35 »
Det dreier seg ikke en en og annen konkuranse, men derimot en revolusjon på globalt nivå.  Jeg føler resultatet er uungåelig og at kompass kursen på skuta allerede er tatt ut, om jeg melder meg inn i NSF eller ikke vil ikke ha noen reel innvirkning på saken.

Einar baner veien for det som skal komme ja, enig i den.

Og siden du og kan tenke deg og løfte raw, så foreslår jeg at du gjør det da, ingen som stopper deg heller akkurat.



Hva i alle dager vet du om hva jeg gjør eller ikke gjør?

Ikke jeg som driver å messer om en revolusjon på globalt nivå. Hvor mye innsikt har du i styrkeløftmiljøet egentlig?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #78 : 12. november 2011, 20:45 »
Hva i alle dager vet du om hva jeg gjør eller ikke gjør?


Fikk inntrykket av at du ikke konkurerte raw fordi du sa du kunne tenke deg og gjøre det.


Og det kommer fra en som godt kunne tenke seg å løfte raw.

Om du kan tenke deg og gjøre, det så indikerer vel det at du ikke gjør det?


Ikke jeg som driver å messer om en revolusjon på globalt nivå. Hvor mye innsikt har du i styrkeløftmiljøet egentlig?

Jeg messer forsåvidt ikke, jeg sprer informasjon om det som skal komme. 
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget happypappy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #79 : 12. november 2011, 20:50 »
hm begynner å tro at powerloppa er ett troll.


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #80 : 12. november 2011, 20:51 »
"Sprer informasjon om det som skal komme" - høres veldig ut som messing. Eller kanskje en slags profetering. Ingen hemmelighet for noen at raw er i vinden, hvorfor vil du ikke delta på noen raw konkurranser om du er så glad i rawløfting?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #81 : 12. november 2011, 20:54 »
"Sprer informasjon om det som skal komme" - høres veldig ut som messing. Eller kanskje en slags profetering. Ingen hemmelighet for noen at raw er i vinden, hvorfor vil du ikke delta på noen raw konkurranser om du er så glad i rawløfting?

Dette tar jo helt av!

Intensjonen med trådens nye form var og komme med artikler som den jeg kom med, som omhandler raw konker og nyheter.  Ikke hvorvidt når min første konk blir, og annen raw/utstyrs diskusjon.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #82 : 12. november 2011, 20:55 »
Styre et korstog fra Tf ja, det kan bli artig å observere.

Om NSF skal innføre noe som helst for utstyrsfri løfting, er de nødt til å se noe på papiret, altså at mange løfter uten utstyr, gjør de det, så er det større sjangs for at det skjer noe. Om de ikke ser det skjer det iallefall INGENTING.

Om det er 100løftere som løfter utstyrsfritt iløpet av et år, og 800 som løfter med utstyr, så kommer det ikke til å skje en dritt. Meld dere inn, og still på stevne

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #83 : 12. november 2011, 20:56 »
Neida, du skal få lov til det. Bare syns det er litt rart å engasjere seg såpass for raw løfting uten å ha deltatt i styrkeløft, vite hva man kritiserer (drakter) og sist men ikke minst: ikke gidde å støtte opp om de forandringene som har blitt gjort (stjernenotering av rawløft og egne rawstevner).

Om du tar kontakt med nærmeste styrkeløftklubb og faktisk begynner med styrkeløft tror jeg du blir litt mindre radikal i synet ditt.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #84 : 12. november 2011, 21:02 »
Det er mange som ikke begynner med styrkeløft nettopp på grunn av draktene... De som gjør det bra i styrkeløft på grunn av draktene er ofte de som forsvarer draktløfting mest innbitt! Hvorfor skal man begynne med en sport man ikke kan hevde seg i hvis man ikke tjener noe på utstyret? NSF burde tillate eget norgesmesterskap i raw-løft, da ville interessen økt.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #85 : 12. november 2011, 21:02 »
Styre et korstog fra Tf ja, det kan bli artig å observere.


Korstog er satt litt på spissen da!  Er jo ikke som om jeg sitter hjemme og  skriver 1500 siders manifest om rawløfting heller!

Det dreier seg om ca 30-40 posteringer om emnet på ett forum, og det fordelt utover omlag 1.5 år.  Om man legger sammen den effektive tiden jeg har brukt på dette så dreier det seg om en time eller to, men det blir jo framstilt som om jeg lever og ånder for dette.

Jeg er interresert i raw løfting og liker og følge utviklingen, og vil fortsette med det.  

Jeg har sagt mitt og logger av for i dag.

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #86 : 12. november 2011, 21:04 »
Det er mange som ikke begynner med styrkeløft nettopp på grunn av draktene... De som gjør det bra i styrkeløft på grunn av draktene er ofte de som forsvarer draktløfting mest innbitt! Hvorfor skal man begynne med en sport man ikke kan hevde seg i hvis man ikke tjener noe på utstyret? NSF burde tillate eget norgesmesterskap i raw-løft, da ville interessen økt.

Joda, det er en mulighet for Norgesmesterskap etterhvert. Men dere må da forstå at de da må få se interessen først, styret i NSF sitter ikke her inne å leser skittkastningstråder. Og Nm i utstyrfri styrkeløft har vel nå blitt nedstemt 2 ganger på tinget. Så kom dere inn i en klubb og utrykk meningen deres derifra, delta på stevner. Delta på tinget osv.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #87 : 12. november 2011, 21:05 »
Det er mange som ikke begynner med styrkeløft nettopp på grunn av draktene... De som gjør det bra i styrkeløft på grunn av draktene er ofte de som forsvarer draktløfting mest innbitt! Hvorfor skal man begynne med en sport man ikke kan hevde seg i hvis man ikke tjener noe på utstyret? NSF burde tillate eget norgesmesterskap i raw-løft, da ville interessen økt.

Jeg vet ikke. For vi som har vært her inne en del år så var det først snakk om at mange kom til å delta om det ble merket av for rawløft, det skjedde ikke. Så var det snakk om at det kom til å bli mange som deltok om det ble egne konkurranser (som det er nå). Vi får vente å se..

Det å fremstille det som at det er noen som tjener noe på utstyret og noen som absolutt ikke tjener noe på utstyret er tøys og tull. Alt handler om å trene på å løfte med utstyr.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #88 : 12. november 2011, 21:20 »
Selvsagt er det enorme forskjeller på hvor mye man tjener på utstyret. Gilberg løfter nesten like mye raw som med utstyr i bøy. Hadde han hatt stor fordel av bøydrakta ville han ligget rundt 400kg i den øvelsen...

Jeg skulle gjerne løftet i en klubb, men nærmeste klubb er 6 timer unna og ligger i Alta. Å starte opp en klubb her i Tromsø er noe jeg har lyst til, men siden jeg ikke er fan av utstyr så kan jeg ikke gå i bresjen for dette... Å starte en styrkeløftklubb her for løftere uten utstyr blir meningsløst. Hvorfor skal man presse utstyr på andre når man ikke støtter dette selv? Utstyret gjør sporten lite tilgjengelig for folk flest og hindrer mange fra å delta aktivt.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #89 : 12. november 2011, 21:20 »
Det her blir litt sånn høna eller egget.

Den ene siden sier at folk ikke vil melde seg inn å støtte en organisasjon som driver med utstyrsløfting, men avvente til det blir ordentlig raw.

Den andre siden sier at folk må melde seg inn for å få gjennomslag for raw-løfting.

Hva kom først, medlemskontingenten eller raw-løfting?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!