Skrevet av Emne: 1 gang vs 3 gang i uka  (Lest 5742 ganger)

Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Sv: 1 gang vs 3 gang i uka
« #15 : 19. august 2010, 19:42 »
Jeg vil gjerne komme med den påstanden.
Hvorfor det? Hvorfor er rippetoes/stronglifts såpass populært, hvis det fører til en ubalansert fysikk - noen ingen vil ha?


Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 1 gang vs 3 gang i uka
« #16 : 19. august 2010, 19:55 »
Hvorfor det? Hvorfor er rippetoes/stronglifts såpass populært, hvis det fører til en ubalansert fysikk - noen ingen vil ha?

Fordi det er ett bra program. Men faktum er at mange som trener de programmene får læggende armer. Det er forskjellige meninger i denne saken, og forskjellige trenere og uttøvere har forskjellige meninger. Jeg har selv erfart at armene kan bli hengende etter, eller ikke vokse når bryst og rygg blir større. På meg er det slik at jeg må trene armene direkte for å få en proporsjonal fremgang. Men det vil også føre til flere øvelser å restituere fra, derfor trener jeg armene direkte bare hvis det ikke går utover fremgangen i de viktige øvelsene.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget BreakingMad

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 168

Sv: 1 gang vs 3 gang i uka
« #17 : 19. august 2010, 20:15 »
Hvorfor det? Hvorfor er rippetoes/stronglifts såpass populært, hvis det fører til en ubalansert fysikk - noen ingen vil ha?





Fordi Starting Strength er et program for nybegynnere som vil lære seg å trene (riktig) med vekter. Og det er et fint program å starte med:) Du kan sammenlikne det med trehjulsykkelen du brukte som liten da du ville lære deg å sykle. Du lærte det grunnleggende. Det er blitt vanvittig populært fordi det først og fremst finnes jævli mange nybegynnere :p og nybegynnere anbefaler det videre til andre nybegynnere som igjen anbefaler til andre nybegynnere etc etc og slik har det spredd seg som ild i tørt gress på diverse nettfora:) Det er hvertfall min teori.



“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable." - Socrates

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: 1 gang vs 3 gang i uka
« #18 : 19. august 2010, 20:20 »


Det er blitt vanvittig populært fordi det først og fremst finnes jævli mange nybegynnere :p og nybegynnere anbefaler det videre til andre nybegynnere som igjen anbefaler til andre nybegynnere etc etc og slik har det spredd seg som ild i tørt gress på diverse nettfora:) Det er hvertfall min teori.





Dette var det første jeg la merke til i det jeg kom til treningsforum. Uansett hva man postet som ønske i nybeynner forumet var dette programmet som ble anbefalt og alt annet kastet bort.
Njoa

Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Sv: 1 gang vs 3 gang i uka
« #19 : 19. august 2010, 20:23 »
Fordi det er ett bra program. Men faktum er at mange som trener de programmene får læggende armer. Det er forskjellige meninger i denne saken, og forskjellige trenere og uttøvere har forskjellige meninger. Jeg har selv erfart at armene kan bli hengende etter, eller ikke vokse når bryst og rygg blir større. På meg er det slik at jeg må trene armene direkte for å få en proporsjonal fremgang. Men det vil også føre til flere øvelser å restituere fra, derfor trener jeg armene direkte bare hvis det ikke går utover fremgangen i de viktige øvelsene.
Bare å legge til et par sett curls da, problem solved!

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: 1 gang vs 3 gang i uka
« #20 : 19. august 2010, 20:44 »
Bare å legge til et par sett curls da, problem solved!

Nettopp. Så lenge det ikke går utover det andre.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget LilleF0t

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 094
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 094

Sv: 1 gang vs 3 gang i uka
« #21 : 19. august 2010, 20:59 »
Jeg kjørte mye baseøvelser som bøy/mark/benk/chins i lang tid men armene vokste ikke i takt med resten av kroppen. Så jeg ville lagt til litt ekstra øvelser for bi/tri. Det er sant at de vokser av diverse dra-øvelser, men de vil nok vokse mer om du trener de spesifikt også.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!