Skrevet av Emne: Trenger meninger og tips på treningsprogrammet mitt :)  (Lest 9965 ganger)

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Hei Folkens Cheesy  Help

Jeg trenger litt tips og meninger ang. programmet mitt, jeg føler ikke helt jeg har den store
fremgangen lenger...Bør noe byttes ut, økes etc..superhappy for feedback Smiley
Jeg er 165 høy og 55 kg, kostholdet består av:
Frokost : Havregryn
Etter trening : proteinshake
Lunsj : Et par brødskiver med makrell, egg, skink el, skyr
Middag : laks, kylling, tunfisk, masse salat( noe pasta, poteter innimellom) Kokk
Kvelds : Salat med kylling, tunfis, egg el, eller varme grønnsker med noe tomatgreier i panne f. eks
Mellommåltider : Frukt, nøtter

Oppvarming ca 5-10 min

Mandag : Skuldre/mage
Skulderpress med hantler el arnoldpress Weightlifter2
Militærpress med vektstang
Fronthev med vektskive og hantler
Crunches med 7-10 kilo
Benhev

Tirsdag : Bein
Lårcurl
Knebøy Knebøy
Strake markløft
Maskin (jentemaskin) der du sitter å å dytter enten låra fra deg eller mot deg.hvis noen skjønner? Tongue Huh
Gåtur ca 1 time

Onsdag : biceps/ rygg
Hantelcurl
Bicepscurl med vektstang og kabel
Kabelroing
Chins
Nedtrek foran
Maskinder du dytter ryggputa bakover? Huh

Torsdag : triceps/ mage
Pushdowns med tau
Tricepspress over hode med 1 arm
Dips ( hjemme)
Crunch med 7,5-10 kilo
Benhev

Fredag : Fullkropp/ bryst
Kabel kryssstrekk
Press flyes 
Pleier å trene litt av alt med fokus på den kroppsdelen som henger litt etter den uka,
men pleier å få inn baseøvelser.Gjerne knebøy her, eller markløft.
Gåtur ca 1 time.

Lørdag/søndag : Litt løpetrening/ skogsturer etc vis det passer seg sånn..Smiley


TUSEN TAKK FOR ALLE TILBAKEMELDINGER  Cheesy Cheesy Cheesy

Utlogget Nsr160

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 338
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 338

Veldig bra , trenings narkoman  Grin

Opplegget ditt er veldig bra.
Men om du har gjort dette over lengre tid.
Har nok bare kroppen vent seg til det.

Mulig du bare trenger å forandre på vektene i treningen.
Kjør mark, strakmark, knebøy ol.
Øvelser, med mer vekter og mindre repetisjoner.

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Alt for mye øvelser. Den såkalte "jentemaskinen", også kalt "gynekologmaskinen" skal du vertfall holde deg unna - knebøy/markløft all the way. Bruker du en treningsdag til å trene opp de muskelgruppene som henger etter fra uke til uke? Dette gir ingen mening, og det er umulig at enkelte muskelgrupper vil henge etter bare fra uke til uke. Det vil ta flere måneder å kunne se dette synlig. Du har sannsynligvis ikke nødvendig erfaring til å kunne sette opp ett skikkelig program, derfor vil jeg anbefale deg å kjøre noe ferdig oppsatt, som er gjennomtenkt og vil garantert gi resultater.

Se på noe av dette:

Stronglifts.com

http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ]http://startingstrength.wikia.com/wiki/FAQ

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Hmmm.... Huh Huh
Nå ble jeg ivertfall usikker..  Help

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Om du ikke vil forandre så mye på oppsettet så har jeg noen forslag som kan gi litt bedre resultater uten så store omlegginger.

1. Gjør fredag om til en ren bryst økt.
2. Bytt om fredag og torsdag. Så er du mer utvilt i triceps når du trener bryst.
3. Tren rygg før du trener biceps. Så er du mer utvilt i biceps når du trener rygg.
4. Dropp jentemaskinen
5. Bytt om rekkefølgen på bein til: Knebøy, strakmark, lårcurl.
6. Legg til tåhev på bein dagen.
7. Prøv å varier rep-område. Om du tar 5-8 rep til vanlig kan du gå opp til 8-12 rep eller ned til 3-5, eller fra 8-12 rep til 5-8 rep. Osv.
8. Om du vil beholde rep-område kan du prøve å kutte eller øke treningsmengden ved å legge til eller kutte ut sett. Dette vil være mest effektivt på baseøvelsene, men kan også gjøres på isolasjonsøvelser om det er noe som henger veldig etter eller noe du prioriterer veldig høyt.

Ellers er det litt avhengig av hvilke mål du har for treningen.

Håper det var til hjelp. Smiley

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Tusen takk, det var faktisk noen godt tips  Cheesy

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Tusen takk, det var faktisk noen godt tips  Cheesy

Litt har man jo lært mens man sitter og daffer foran pc'en. Grin

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Det er rart at dere sier at personen ikke skal isolere abbductor og adductor, men dere nevner ikke med ett ord de andre isolasjonsøvelsene som biceps og triceps hun har i programmet.

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

eller at dere utelukkende anbefaler knebøy, uten om å vite noe om denne personens fysikk osv.


mitt tips til trådstarter. tren heller et helkropsprogram. 2-3 dager i uken. maks 6-8 øvelser pr gang

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

eller at dere utelukkende anbefaler knebøy, uten om å vite noe om denne personens fysikk osv.
Godt poeng det også forresten.

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Det er rart at dere sier at personen ikke skal isolere abbductor og adductor, men dere nevner ikke med ett ord de andre isolasjonsøvelsene som biceps og triceps hun har i programmet.

Biceps og triceps kan isoleres om man vil prioritere disse. Jentemaskinen er meningsløs uansett.

eller at dere utelukkende anbefaler knebøy, uten om å vite noe om denne personens fysikk osv.

Det vil være like rart å anbefale frontbøy eller en utfall variant istede for knebøy uten om å vite noe om denne personens fysikk osv.

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Biceps og triceps kan isoleres om man vil prioritere disse. Jentemaskinen er meningsløs uansett.

Det vil være like rart å anbefale frontbøy eller en utfall variant istede for knebøy uten om å vite noe om denne personens fysikk osv.

Det er jo like bortkastet å isolere add/abductor som det er bortkastet å isolere biceps og triceps.
Alt har sin funksjon.
Frontbøy er en variant som passer bedre for folk generelt enn hva knebøy gjør med tanke på skaderisiko osv.

Utlogget Dark iron.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 46

Dette blir mine 2 cent i hvert fall.  Ta det for hva det er verdt.
Hei Folkens Cheesy  Help

Jeg trenger litt tips og meninger ang. programmet mitt, jeg føler ikke helt jeg har den store
fremgangen lenger...Bør noe byttes ut, økes etc..superhappy for feedback Smiley

Hva mener du med at du ikke føler at du har helt dne store fremgangen lenger. Vil du utdype?


Oppvarming ca 5-10 min

Mandag : Skuldre/mage
Skulderpress med hantler el arnoldpress Weightlifter2
Militærpress med vektstang
Fronthev med vektskive og hantler
Crunches med 7-10 kilo
Benhev

Jeg ville følt det ble litt for mye med både skulderpress med hantler og militærpress. Jeg ville enten kvittet meg med en av dem. Eller så ville jeg kjørt en av dem+ Javelin Press (se video under). Javelin vil egentlig si stang. Men velg selv om du vil kjøre med stang eller hantel. Ville anbefalt å utføre presseøvelsen med stol fra et BB’ing perspektiv.
http://www.youtube.com/watch?v=E-Xf8GOZ98E#noexternalembed
Siden du sier fronthev med vektskive og hantler. Så antar jeg at dette er to ”forskjellige” øvelser. Noe som veldig bra av deg. De fleste har et underutviklet leteral head(mindre delt) i forhold til frontdelt. Eventuelt kan du kjøre ”dumbbell Incline Lateral Raise” i stedet for sidehev med vektskive. Øvelsen treffer ekstremt bra og tvinger deg til å kjøre mye mer strict.
http://www.youtube.com/watch?v=twXXKh69FbY – se 4 min og 20 sekunder ut i filmen.
Fronthev er det egentlig ikke nødvendig og kjøre. Frontdelts blir såpass banket av militærpress/skulderpress med hantler. Du kan likevel kjøre det hvis du føler for det. 
Jeg ser ikke at du er reardelt/posterior delt i programmet ditt? Ville personlig kjørt 1-2 øvelser her. 
Øvelser som du kan prøve ut:
http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/LVRearLateralRaise.html
http://exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBLyingRearLateralRaise.html - med en skråbenk (45*). Enten armene dine rett eller bøy. Gjør det som du føler er mest behagelig.
http://www.youtube.com/watch?v=RHMLzkN6lKo&feature=related – bend over leteral raise. Noe ala dette. Disse kan du gå ganske heavy på.
Treningen for magen ser grei ut den. Skulder og mage er som oftest en bra kombo.
[/quote]

Vil evt kommentere resten av programmet hvis det er ønskelig. Fant ut at det ble litt sent nå.

Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Som nybegynner trenger man ikke sidehev, bicepscurl, pec-dec og alt som finnes av fancy kabeløvelser. Man bygger like bra ved å bare kjøre de grunnleggende baseøvelsene. Knebøy, markløft, benkpress, militærpress, chins, roing/cleans, dips. Disse øvelsene er alt som trengs i starten. Etterhvert blir det mer aktuelt med isolasjonsøvelser, men i starten er det fokus på progresjon på baseøvelsene som bør stå i sentrum. Massevis av øvelser for hver muskelgruppe er ikke vits.

Utlogget Lillelotte

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 819
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 819

Det jeg mener med at jeg ikke har hatt noe særlig fremgang i det siste er, er at jeg har drevet med dette programmet såpass lenge at kroppen min har vendt seg veldig til det, men det er vel ikke dermed sagt at det ikke fungerer?
Derfor veldig fint med eventuelle øvelser jeg kan variere med eller som er bedre..
Underattack : Jeg vet mange som deg mener fullkroppsprogramm, men 2-3 ganger i uka vil jo bli uaktuelt i å med at jeg trener 5-6 ganger i uka. Har prøvd fullkropps noen uker, men føler det blir sånn "tullletrening"..litt her og litt der lissom..Syns det er DEILIG å være totalt utslitt og pumpa i 1-2 muskler om dagen..

Oki, men de to såkaldte gynekologmaskinenene er det altså bare å droppe...Skjønt det.
Kroppsfysikken er jeg egentlig fornøyd med, har det grunnleggende, så ønsker bare mere og markerte muskler, rompe osv...



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!