Skrevet av Emne: Dagens trening - noen kommentarer?  (Lest 4761 ganger)

Utlogget Excentric

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 113

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #15 : 05. september 2010, 21:56 »

Utlogget Eirill

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #16 : 06. september 2010, 18:04 »
Dette er dagens økt. Prøvde å kjøre mye baseøvelser.

Dype knebøy: 7 x 10   KG: 20, 30, 40, 40, 40, 30, 20. Kjørte også 5 reps med 45 kg i midten.
Benkpress: 5 x 5   KG: 20 (bare stangen) Ja, jeg vet jeg er svak, men jeg er en liten jente på 45 kg  Tongue
Utfall: 20 reps på hvert ben, 3 ganger. Tilsammen 120 reps da. Hadde 12 kg hantler i hver hånd.
Dips mot benk: 3 x 20
Push - ups: 3 x 10  Hadde en 2,5 kg vektskive på ryggen
Planke: 1 minutt, hadde også her en 2,5 kg vektskive på ryggen
Båten med rotasjoner: 2 x 25  Holdt en 6 kg ball i hendene.

Avsluttet med å tøye litt ut  Smiley

Hvordan ser dette ut? Bedre enn de andre øktene jeg har logget? Grunnen til at jeg ikke har kjørt stronglifts akkurat som jeg ble anbefalt er bare at jeg er så redd for å gjøre noe feil...  Undecided Pingle, i know, men jeg trener alene og har ikke så mye greie på om jeg gjør øvelsene riktig.

De første øktene jeg logget er btw satt opp av en personlig trener på elixia.. Har de ikke så god peiling de da, siden dere sa det var crap?  Smiley hehe, bare lurer! Takk for svar  Wink Grin

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #17 : 06. september 2010, 18:07 »
Sterkt å kjøre 5 reps på kroppsvekt i knebøy :)Stå på videre Smiley
Smiley

Utlogget Bighush

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 242
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 242

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #18 : 07. september 2010, 09:31 »
Hva er det som skjer med denne stronglift bølgen som fyker inn over forumet? Folk spør om råd og alt man får til svar om dagen er link til en 5x5 template og forguding av Riptoe...

(beklager lite konsturktiv tråd)

Utlogget skelly

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #19 : 07. september 2010, 11:29 »
Hva er det som skjer med denne stronglift bølgen som fyker inn over forumet? Folk spør om råd og alt man får til svar om dagen er link til en 5x5 template og forguding av Riptoe...

(beklager lite konsturktiv tråd)

Det har jeg også spurt meg selv.. Er ikke i tvil om at det fungerer, men det er nok ikke det ultimate for enhver nybegynner..

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #20 : 07. september 2010, 11:49 »
Til trådstarter: Hvis treningsprogrammet ditt er satt opp med hovedfokus på isolasjonsøvelser vil du automatisk bygge en unaturlig fysikk. I ett bra treningsprogram er alltid hovedfokuset på baseøvelser (om ikke målet er å forandre fysikken tiden før en evt konkuranse i fitness/bygging). Se på styrkeløftere som et eksempel, mange av disse trener kun baseøvelser (med noen få unntak selvfølgelig) og disse er ofte dem som øker fortest i styrke/masse.. Hvorfor er det slik tro? - BASEØVELSER.

Kommer du inn på et treningssenter og sier at du skal komme i form, får du ofte en PT/Veileder som ikke gidder å sette seg ordentlig inn i det for å hjelpe deg å komme i form. Kommer du derimot inn og sier at du har planer om å stille i konkurranser innen for kraftsport/kampsport vil du bli tatt mer seriøst, og dette vil du kunne se på treningsprogrammet dem har satt opp for deg.

En mosjonist blir gitt  apparatøvelser og kondistrening (desverre), mens en som satser blir gitt baseøvelser og frivekt trening, noe som så absolutt gir mest resultater. Alle troverdige studier etter 1980 viser til at trening med baseøvelser og frivekter er det beste for å bygge opp en imponerende fysikk.
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Eirill

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 24
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 24

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #21 : 07. september 2010, 19:50 »
Til trådstarter: Hvis treningsprogrammet ditt er satt opp med hovedfokus på isolasjonsøvelser vil du automatisk bygge en unaturlig fysikk. I ett bra treningsprogram er alltid hovedfokuset på baseøvelser (om ikke målet er å forandre fysikken tiden før en evt konkuranse i fitness/bygging). Se på styrkeløftere som et eksempel, mange av disse trener kun baseøvelser (med noen få unntak selvfølgelig) og disse er ofte dem som øker fortest i styrke/masse.. Hvorfor er det slik tro? - BASEØVELSER.

Kommer du inn på et treningssenter og sier at du skal komme i form, får du ofte en PT/Veileder som ikke gidder å sette seg ordentlig inn i det for å hjelpe deg å komme i form. Kommer du derimot inn og sier at du har planer om å stille i konkurranser innen for kraftsport/kampsport vil du bli tatt mer seriøst, og dette vil du kunne se på treningsprogrammet dem har satt opp for deg.

En mosjonist blir gitt  apparatøvelser og kondistrening (desverre), mens en som satser blir gitt baseøvelser og frivekt trening, noe som så absolutt gir mest resultater. Alle troverdige studier etter 1980 viser til at trening med baseøvelser og frivekter er det beste for å bygge opp en imponerende fysikk.


Takk for svaret:) Der skjønte jeg litt mer;) Dumt at det er sånn med pt-er da, da burde de jo egentlig anbefale baseøvelser til ALLE Smiley Synes nok jeg til og med ble litt stølere etter gårsdagens økt enn jeg pleier, så da gjorde jeg kanskje noe riktig da? Smiley

Utlogget Kris70

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 548
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 548

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #22 : 07. september 2010, 20:02 »
Det har jeg også spurt meg selv.. Er ikke i tvil om at det fungerer, men det er nok ikke det ultimate for enhver nybegynner..
Det ultimate for enhver nybegynner som har seriøse mål om å øke i styrke og muskelmasse, er et program satt opp rundt baseøvelser med fokus på linær progresjon i disse. Fullkroppsprogram med høyt treningsvolum og frekvens funker veldig bra for de aller fleste i starten. Program som stronglifts og starting strenght er perfekte eksempler på dette, og er derfor veldig anbefalt på forumet - et hint om at det ikke bare fungerer, men det fungerer veldig bra Wink

Utlogget skelly

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #23 : 07. september 2010, 22:46 »
Det ultimate for enhver nybegynner som har seriøse mål om å øke i styrke og muskelmasse, er et program satt opp rundt baseøvelser med fokus på linær progresjon i disse. Fullkroppsprogram med høyt treningsvolum og frekvens funker veldig bra for de aller fleste i starten. Program som stronglifts og starting strenght er perfekte eksempler på dette, og er derfor veldig anbefalt på forumet - et hint om at det ikke bare fungerer, men det fungerer veldig bra Wink

Hehe missforstå meg rett, sier absolutt ikke noe negativt om programmet, men at det faktisk er de med underliggende problemer(tidligere skader, holdningsproblemer m.m) som kan forverre situasjonen sin ved å bare kjøre på med stronglifts Smiley

Utlogget Retfex

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 149
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 149

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #24 : 08. september 2010, 12:41 »
ja synes det var veldig mange øvelser på en dag ja, ta mindre øvelser Wink Hva er foresten Dragonflags?

Utlogget Sterken95

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 382
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 382

Sv: Dagens trening - noen kommentarer?
« #25 : 08. september 2010, 13:28 »
Hehe missforstå meg rett, sier absolutt ikke noe negativt om programmet, men at det faktisk er de med underliggende problemer(tidligere skader, holdningsproblemer m.m) som kan forverre situasjonen sin ved å bare kjøre på med stronglifts Smiley

Hør på han, han vet hva han snakker om!
Beste løft RAW:

Benkpress: 140kg
Knebøy: 185 kg
Markløft: 200kg

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=130122.msg1894774;topicseen#new

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!