Skrevet av Emne: Stille uten bruk av doping  (Lest 8969 ganger)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Stille uten bruk av doping
« #30 : 09. juli 2012, 13:05 »
Det er helt klart at styrkeløftere testes ekstremt mye oftere enn fotballspillere. Likevel er dobbelt så mange prosent av testene positive sammenlignet med i fotball. Hvis fotballspillere hadde blitt testet like ofte som styrkeløftere så ville nok mange dopere fått skrekken og antall prosent positive tester hadde gått ned.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Stille uten bruk av doping
« #31 : 09. juli 2012, 17:14 »
Når det gjelder styrkeløftmiljøet i Norge er min oppfatning at de på en enestående måte har tatt tak i tidligere tiders ukultur. Mitt inntrykk er at de nå er så rigide antidopere som det er mulig å bli, og at denne kulturen gjennomsyrer hele styrkeløftnorge med spesiell vekt på toppen. De som nå sitter i styre og stell må kunne kalles tilnærmet fanatiske dopmotstandere.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Stille uten bruk av doping
« #32 : 09. juli 2012, 17:26 »
Det stemmer sikkert, i mange tilfeller. Men det betyr jo at alle er nødt til å henge med på opplegget uansett hva de mener og hvor intenst de mener det, ellers blir man mistenkeliggjort.
Men det der med å nå sine drømmer skal man ikke undervurdere som motivasjonsfaktor for en potensiell doper. Idrettsfolk som deltok i en eller annen olympiade for noen tiår siden ble spurt om de var villig til å gjøre et eller annet som ville føre til at de døde tidlig, hvis det medførte at de kom til å vinne olympisk gull først, og det var en ganske stor prosent av de som svarte ja.
En ting er å fremstå som supermann blant trenings- og klubb-kompiser, en annen sak er å fremstå som supermann for venner, familie, lokalsamfunn, media eller en hel nasjon. Om man ikke tas helt seriøst som en utøver med integritet innad så kan det hende man blir tatt seriøst utad og at det er en drøm som går i oppfyllelse.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Stille uten bruk av doping
« #33 : 09. juli 2012, 18:07 »
Du kan delta i både fitnesskonkurranser og styrkeløftstevner uten å være dopet, og gjøre det bra. Men viss jeg hadde vært ren, og ville gjort en av delene, hadde jeg valgt styrkeløft. Det testes ikke for doping i fitnesskonkurranser, og da er det ikke usannsynlig å bli slått av folk som er bedre enn deg pga. at de doper seg - ikke fordi de jobber hardere. Og skulle jeg først stilt i fitness, så ville jeg definitivt gått for athletic fitness. I vanlige fitnesskonkurranser... Tipper hele bunten boler, jeg ass. :p

Med dopingmidler kan du oppnå det samme på 12 uker som du gjerne vil oppnå på ca. et år uten. Hvordan skal du konkurrere mot det? Og viss det da ikke testes... Hvor sannsynlig er det at vinneren ikke doper seg? Hater at det er slik, men verden vil ikke se hva som er mulig å oppnå rent. Den vil se hva som er mulig å oppnå.

Tror også mange styrkeløftere doper seg, for å være ærlig. Trodde lenge at ALLE var rene, men det tviler jeg på nå... I så fall er det flere av de tyngste kara som bare kunne deffet seg ned en del, og stilt i tungvektsklassene i byggerkonkurranser... De er definitivt på størrelse med mange av de større byggerne, som alle vet at boler. Har litt vanskelig for å forstå hvordan ting henger sammen... Men tror det er mange som er rene, og tror du kan bli helt sykt god uten. Og ser ikke noe behov i å spekulere i hvem som evt. er hyklere... Uskyldig til det motsatte er bevist osv.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Stille uten bruk av doping
« #34 : 09. juli 2012, 18:15 »
Med dopingmidler kan du oppnå det samme på 12 uker som du gjerne vil oppnå på ca. et år uten. Hvordan skal du konkurrere mot det? Og viss det da ikke testes... Hvor sannsynlig er det at vinneren ikke doper seg? Hater at det er slik, men verden vil ikke se hva som er mulig å oppnå rent. Den vil se hva som er mulig å oppnå.

Når det gjelder prestasjoner så har du sikkert rett, 400 kilo i markløft er mer enn 300 kilo og så videre. Når det gjelder bodybuilding så vil vel folk ha noen de kan identifisere seg med og de fleste ramler av lasset med de massemonstrene som står på scenen idag, uansett hva de har gjort eller ikke gjort for å bli sånn. Man kan håpe at fitness og bodybuilding med vektklasser kan bli mer populære, men da hadde det hjulpet med ordentlig testing.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!