Skrevet av Emne: Har fremgang i fasong men ikke i styrke. Noen tips  (Lest 1382 ganger)

Utlogget Sir Frank

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Har fremgang i fasong men ikke i styrke. Noen tips
« : 01. september 2010, 11:55 »
Mitt første innlegg her på et par år tror jeg. Jeg har fulgt med litt frem og tilbake og pleier somregel å finne svar på det jeg lurer på bare med å lese på forumet, men denne gangen må jeg få noen synspunkter fra de allvitende Smiley

For to år siden begynnte jeg å trene jevnlig styrke og forbrenning. Somregel tre ganger i uka styrke , og et par sykkelturer i uka. Jeg leste også en del om kosthold og benyttet meg kun av lavkarbomat med unntak av før og etter styrketrening.

Dette har jo hatt utrolige resultater i vekt og figur. Jeg veide 87 kg når jeg startet med dette og i løpet av et halvt års tid var jeg nede i 74kg. En annen ting det ofte skrives om her er at man ikke kan ta av fett og legge på seg muskler på samme tid, men jeg har økt i muskelmasse jevnt og trutt samtidig som jeg tok av meg .

Det rare med dette er at jeg har ikke økt noenting i styrke siden jeg startet . Jeg løfter nesten eksakt de samme kiloene i samtlige øvelser som jeg gjorde for to år siden. Jeg har egentlig ikke brydd meg om dette siden jeg ikke har trent for å bli ninjasterk , men for å få en grei fasong og det har fungert utmerket.

Mitt program er ca som dette:

Mandag:Bryst , triceps , mage

Tirsdag: Sykkel 3-4 mil Kupert terreng med medium intensitet (tar meg ikke helt ut , men slapper ikke av heller)

Onsdag: Rygg , bein

Torsdag: Samme som tirsdag

fredag: Skuldre , biceps, mage

Noen ganger hender det at det blir en sykkeltur på lørdag eller søndag.

Jeg spiser ca fire fem ganger om dagen , for det meste proteinrik mat . Før trening spiser jeg tre brødskiver eller noe annet med karbo i. Etter trening tar jeg en proieinshake og spiser et stort måltid med karbo og proteiner . f.eks ris og laks .

Før spiste jeg ikke karbo før og etter sykkelturen , men det har jeg begynnt med nå. Det gir litt mer energi tror jeg , men det kan jo være psykisk Smiley

Mitt spm er . Hvorfor blir jeg aldri sterkere ?

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Sv: Har fremgang i fasong men ikke i styrke. Noen tips
« #1 : 01. september 2010, 12:04 »
Først må jeg si, gratulere med fremgangen Smiley Så over til the important issue: Hvor mange reps kjører du? Hvor mange sett? Roterer du på øvelser?

Utlogget Sir Frank

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Har fremgang i fasong men ikke i styrke. Noen tips
« #2 : 01. september 2010, 12:36 »
Jeg kjører fire sett med 12 repetisjoner .

Jeg varierer litt på øvelser ja , eller jeg jobber offshore så da er det forskjellige treningsrom med forskjellige apparater fra rigg til rigg. Så når jeg er på jobb har jeg litt andre øvelser enn når jeg er hjemme.

En ting jeg kan nevne er at jeg kjører ganske heftig når jeg først trener . Jeg har veldig korte pauser mellom settene og har somregel en annen øvelse mellom settene . Altså hvis jeg trener rygg , så tar jeg en øvelse med bein mens ryggen hviler. Dette gjør at jeg effektiviserer tiden ganske drastisk og klarer hele greia på en halvtime. I Nordsjøen har vi lunch fra 12:00 til 13:00 på den tiden rekker jeg å trene og å spise. Ganske genialt egentlig Smiley
Jeg trenger ikke gjøre det sånn når jeg er hjemme , men det har bare blitt til at jeg gjør det.

Utlogget Svenny

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 62
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 62

Sv: Har fremgang i fasong men ikke i styrke. Noen tips
« #3 : 01. september 2010, 17:21 »
For å få fremgang i styrke må du hele tiden ha progresjon i treningen din. Sørg for at du med gjevne mellomrom går opp litt i tyngde på de vektene du bruker på øvelsene. Klarer du ikke 4x12 etter at du har lagt på mer vekt så fortsetter du til du med den vekten hver økt til du klarer det før du legger på mer igjen.

Får du i deg nok proteiner?

Utlogget Sir Frank

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Har fremgang i fasong men ikke i styrke. Noen tips
« #4 : 01. september 2010, 17:56 »
Jeg tror jeg får i meg nok proteiner. Spiser nesten alltid mat med mye proteiner (laks ,kylling vasket kjøttdeig etc) pluss at jeg har en shake etter trening.

Utlogget SebbaJ

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 298
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 298

  • No pain, no gain
Sv: Har fremgang i fasong men ikke i styrke. Noen tips
« #5 : 01. september 2010, 20:32 »
Folk som "tror" de får i seg nok protein, tar ofte feil Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!