Skrevet av Emne: legalisering av hasj?  (Lest 54759 ganger)

taraquin

  • Gjest
Sv: legalisering av hasj?
« #105 : 18. september 2010, 14:40 »
Jada, botuliniumtoksin blir brukt til mer enn bare kosmetisk behandling.  Det brukes som medisin mot visse typer krampetilstander.
Brukes medisinsk på f.eks personer med cerebral parese for å redusere muskelspenninger og dermed unngå kontrakturer og f.eks bedre gangfunksjon Smiley

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #106 : 18. september 2010, 15:39 »
Ny debatt: Kriminalisering av alkohol?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: legalisering av hasj?
« #107 : 18. september 2010, 15:52 »
Ny debatt: Kriminalisering av alkohol?
Hørt om Al Capone?

Ved kriminalisering av alkohol, vil ikkje krigen mot narko lenger være ett tema en gang x)


Folk her ser ut til å ikkje forstå noenting.. greit at alkohol er værre en hasj osv. men dette er relativt urelevant. Hasj er uansett ikkje en bra ting, så hvorfor gjøre dette lovlig? Hvorfor tilføre et allerde tilsølet system enda mer drit, bare fordi driten er bedre enn annen drit?:S virkelig logisk..
Westside disciple

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #108 : 18. september 2010, 16:16 »
Hørt om Al Capone?

Ved kriminalisering av alkohol, vil ikkje krigen mot narko lenger være ett tema en gang x)

Litt av poenget da Tongue Man hadde spart seg for mye kriminalitet ved å oppheve forbudet mot narkotika. Ganske likt at man etter en stunds forbud for alkohol forsto at det ikke var så smart å forby det til å begynne med. Lissom.

Men strengt tatt, hvorfor skal alkohol være lovlig, når stoffer som Cannabis sativa og arabica ikke er det. Og omvendt.

Hvis jeg vil drikke bensin er det ingen som kan si at jeg ikke får lov til det(tror jeg. Det er såvidt jeg vet ulovlig å drikke rødsprit?). Med mindre jeg har til hensikt å ta mitt eget liv, da er det plutselig ulovlig.

EDIT: og når man er i gang kan man forby sukker og fastfood. og fisk, siden det kan være endel kvikksølv i det, og biler, høy musikk osv.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: legalisering av hasj?
« #109 : 18. september 2010, 18:22 »
Hørt om Al Capone?

Ved kriminalisering av alkohol, vil ikkje krigen mot narko lenger være ett tema en gang x)


Folk her ser ut til å ikkje forstå noenting.. greit at alkohol er værre en hasj osv. men dette er relativt urelevant. Hasj er uansett ikkje en bra ting, så hvorfor gjøre dette lovlig? Hvorfor tilføre et allerde tilsølet system enda mer drit, bare fordi driten er bedre enn annen drit?:S virkelig logisk..
Al Capone og forbudstida i USA dukker ofte opp som et argument i sånne debatter.  Det som da som regel glemmes, er følgende: Det var lov å drikke alkohol i USA i forbudstida.  Det var smugling, lagring i store kvanta, salg og sjenking som var forbudt.  BBC World hadde en relativt grundig serie om forbudstida for noen år tilbake, og der ble dette understreket.  Lovverket (eller i alle fall håndhevelsen av det) var derfor mer på linje med det som gjelder for piratinnspilte CD'er og for anabole stereoider i Norge i dag, enn hva tilfellet er for f.eks. heroin.  Erfaringene fra forbudstida er derfor ikke uten videre noe gyldig argument.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget hallvard lønmo

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 143

Sv: legalisering av hasj?
« #110 : 18. september 2010, 18:32 »
jeg, øøh... synes liksom... atte øh, vi burde leggalliserre hasj liksom.. eh, fordi liksom, hvis alle bare fyrte ei bønne istedenfor.. å ødelegge naturen med den økonomi-krisa da, så hadde verden vært et bedre sted liksom. fuck for forrest liksom..
 
Treningspers raw: bøy 200, benk 150, mark 240 kroppsvekt ca 112 (ja, grisefeit desverre)

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: legalisering av hasj?
« #111 : 18. september 2010, 20:14 »
jeg, øøh... synes liksom... atte øh, vi burde leggalliserre hasj liksom.. eh, fordi liksom, hvis alle bare fyrte ei bønne istedenfor.. å ødelegge naturen med den økonomi-krisa da, så hadde verden vært et bedre sted liksom. fuck for forrest liksom..
 
HEHE, morsom type
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #112 : 18. september 2010, 23:52 »
Skal gidde å utdype litt. Du skriver ting som at effekten ikke dabber av over tid bl.a. Toleransen øker definitivt, rusen i seg selv forandrer seg også ved langvarig og hyppig bruk.

Du klarer også å skrive noe så latterlig dumt som at cannabis kun gjør tre ting med deg gjør deg sulten, rolig og i godt humør. Du har tydeligvis ikke studert de negative effektene noe særlig.
( eller du røyker såpass mye at du ikke ser de selv.)

Så legger jeg til helt til slutt ett lite personangrep; premietulling. Ignorante bavian. Kom deg på skolen.

Gi meg noe som helst dokumentasjon på den negative effekten. Ja, jeg røyket mye når jeg bodde i USA. Røyket en liten periode etter jeg kom hjem, men det var alt for mye hasj og alt for lite grønt å få tak i så jeg sluttet helt med det. Ikke noe abstinenser, noe av det letteste jeg har gjort faktisk.

Jeg kjenner såpass mange mennesker som har røyket i mange år og som ikke har fått behov I begynnelsen blir man ganske skakk av noen få trekk med rent grønt eller dårlig hasj for den saks skyld. Etter man har røyket en stund holder tolleransen seg ganske lik. Man finner  selvfølgelig dårlige saker og bra saker. Noen ganger trenger man å røyke 1g for å kjenne noe andre ganger møter man på en "1 hitter" som du blir blåst av kunn ett trekk. Jeg kan vell si meg enig i den forstant at tolleransen øker, men ikke så drastisk at du trenger å gå over på andre narkotiske stoffer.

Personangrep er det bare å fyre i gang med og skolen er jeg godt ferdig med Smiley
Njoa

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #113 : 19. september 2010, 00:44 »
alt for lite grønt

Fargen varierer vel veldig, kan jo få alt fra rødbrunt til grønt, men det er hovedsaklig bare "slapp-av-cannabis" og "hahaha-cannabis". Så når du sier grønt, hvilken snakker du om?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Andyy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 299
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 299

Sv: legalisering av hasj?
« #114 : 19. september 2010, 00:59 »
Fargen varierer vel veldig, kan jo få alt fra rødbrunt til grønt, men det er hovedsaklig bare "slapp-av-cannabis" og "hahaha-cannabis". Så når du sier grønt, hvilken snakker du om?

Når jeg sier grønt så mener jeg da cannabis generelt med unntak av den brune klumpen man må smelte og blande inn med tobakk. Altså hasj.
Njoa

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: legalisering av hasj?
« #115 : 19. september 2010, 01:04 »
Når jeg sier grønt så mener jeg da cannabis generelt med unntak av den brune klumpen man må smelte og blande inn med tobakk. Altså hasj.
[/quote

Knoppen?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: legalisering av hasj?
« #116 : 19. september 2010, 03:26 »
Al Capone og forbudstida i USA dukker ofte opp som et argument i sånne debatter.  Det som da som regel glemmes, er følgende: Det var lov å drikke alkohol i USA i forbudstida.  Det var smugling, lagring i store kvanta, salg og sjenking som var forbudt.  BBC World hadde en relativt grundig serie om forbudstida for noen år tilbake, og der ble dette understreket.  Lovverket (eller i alle fall håndhevelsen av det) var derfor mer på linje med det som gjelder for piratinnspilte CD'er og for anabole stereoider i Norge i dag, enn hva tilfellet er for f.eks. heroin.  Erfaringene fra forbudstida er derfor ikke uten videre noe gyldig argument.
Godt poeng! Forskjellen er skalaen av alvorlige hendelser det medførte seg i forhold til AAS og piratkopiering.. Legalisering av AAS kan på ett hvis sammenlignes med hasj forrtesten! Hva syns dere om det? Ikkje for å være stygg, menne.. GRAUTskaller!

EDIT: Innlegget er til advarsel skrevet ved inntak av 500ml 40% vodka, og en rekke halvlitre øl. Samnt en genial opptreden av Hurra Torpedo!
Westside disciple

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: legalisering av hasj?
« #117 : 19. september 2010, 12:00 »
Da er du og jeg kanskje ikke så langt unna hverandre i synet på dette.  Den store forskjellen er nok i synet på cannabis.  Jeg ser ingen god grunn til at cannabis skal bli en lovelig og integrert del av samfunnsstrukturen.  Målsettinga bør fortsatt være at ingen begynner med det.

Jada, botuliniumtoksin blir brukt til mer enn bare kosmetisk behandling.  Det brukes som medisin mot visse typer krampetilstander.

Med et så rørende naivt utgangspunkt synes jeg  nesten du ikke kan få lov til å delta i debatt.

Sa brura

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: legalisering av hasj?
« #118 : 19. september 2010, 12:05 »
Med et så rørende naivt utgangspunkt synes jeg  nesten du ikke kan få lov til å delta i debatt.


jøsses.. Man må jo ha en god målsetting! Hvis man ikkje har den instillinga får man ikkje til en dritt, eller hva?
Westside disciple

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: legalisering av hasj?
« #119 : 19. september 2010, 13:37 »
Med et så rørende naivt utgangspunkt synes jeg  nesten du ikke kan få lov til å delta i debatt.
Neimen så dypsindig og innsiktsfull en kommentar, da gitt.  Kanskje vi også skulle gi opp kampen mot å sette fysisk eller psykisk utviklingshemmede spebarn ut i skogen?  Vi burde vel kanskje heller satse på å få det fenomenet inn i lovlige og ordnede former også?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!