Skrevet av Emne: Imot koran brenningen?  (Lest 76111 ganger)

Utlogget uglypie

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Imot koran brenningen?
« #45 : 12. september 2010, 17:00 »
Evolusjonsteorien er ikke bevist, det som er bevist og som er vanskelig å benekte er selve evolusjonen/utviklingen. Stephen Hawking (en av verdens mest intellektuelle) som nettopp har kommet ut med bok og har vert på fremsiden av mange aviser sier nå at universet ikke trenger en skaper. Han mener at big bang skjedde og var dømt til å skje på grunn av gravitasjon, derfor skape det seg selv. Men det eneste han har gjort er å "pushe" teorien enda et steg bak.
Men å kommer jo feks spørsmål som hvor kom big bang materien/massen fra, hvor kom de fysiske lovene fra osv...   Så om big bang skapte seg selv og hvordan ting før det ble til er uvisst eller om det er en skaperskikkelse bak er uvisst.

Men jeg er selv kristen og mener at uansett hvor mye man forsker og hvilken side man er på kommer man aldri til å være 100% sikker. Det kommer an på hva du tror på...

Hva som kom før big bang er det ingen som vet. Vitenskapen prøver å finne svaret, men gir seg ikke ut for å ha svaret før store mengder beviser er på plass. Religion gir seg derimot ut for å ha svaret.

Evolusjonsteorien er forresten bevist. Bevist betyr i denne sammenhengen at den ikke har fått noen seriøse motbevis eller konkurrenter gjennom de siste 100 årene. (Skulle det dukke opp noe i framtiden vil den ikke kunne kalles bevist lenger).

Quote fra Wikipedia:
"Blant fagfolk er evolusjonsteorien like akseptert som de grunnleggende teoriene som fins i andre vitenskaper. I offentligheten har det fra tid til annen blitt malt et bilde av en evolusjonsteori i krise. Dette kommer av at noen grupperinger i samfunnet har en interesse av å fremstille evolusjonsteorien som tvilsom. Disse gruppene er fremfor alt religiøse fundamentalister..."

Hvorfor skal det komme an på hva man tror på? Kan man ikke akseptere at man ikke vet? Eller i det minste la seg helle i den retningen hvor det eksisterer flest bevis.

Utlogget lolitz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 254

Sv: Imot koran brenningen?
« #46 : 12. september 2010, 17:01 »
nei der tokk du feil, det finns ikke muslimer som brenner bibel, eller toraen, hvis  amerikanerne brente koranen kunne i så enkelt gjort det samme. nei eg selv er muslim og  trur på bibelen og toraen.
det gjør alle muslimene, men det  det som står skrevet i bibelen blir bytte heile tida. eks hvis du tar med deg bibelen og går til italia så finner du at det står forskjellige ting. men tar du med deg koranen fra marokko til malaysia. så står det samme


så du kan med 100% sikkerhet si at det ikke finns muslimer som brenner bibler? lol.

anyways, hvorfor kommer det muslimer hit hvis nordmenn er så jævlige? jo fordi landene deres suger. dere har mye mer olje enn oss, men allikevel er landene deres på middelalder-nivå. hvorfor? jo fordi dere gir den jævla boka altfor mye oppmerksomhet

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Imot koran brenningen?
« #47 : 12. september 2010, 17:02 »
.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Imot koran brenningen?
« #48 : 12. september 2010, 17:02 »
Vis meg bevisene. Det at evolusjon eksisterer tror jeg 100% på. Feks det med at mennesket de siste 100 år i gjennomsnitt har blitt 10cm høyere, det at enkelte fugler utvikler mer robuste nebb for å hakk i trær osv. Det som ikke er bevist er at menneskene stammer fra apene (som den ene teorien sier), eller at vi er en egen "art" som kommer fra et rumpetroll i en sump x antall millioner år siden.

Vi stammer ikke fra apene, vi er aper. Noe som gjør at vi stammer fra tideligere former for aper. Dette finnes det vel og beviser for gjennom å Eks. sammeligne DNAet vårt. Eller å se på fosiler av tideligere aper og se hvor mye likheter det finnes.
Grunnen til at vi har vokst 10 cm har vel mer med at vi har fått betydelig bedre leve villkår de siste 100 årene som har gjort at vi kan "fylle" våres potensiale, ikke at det har skjedd en naturlig utvelgelse på 3 generasjoner som har skapt en utvikling i menneske. Det trengs det litt mer tid til.

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Imot koran brenningen?
« #49 : 12. september 2010, 17:05 »
Folk snakker hele tiden om at vi skal respektere andre osv. Men når et norskt blad referer til en tegning av Mohammed og mange muslimer i verden brenner flagget vårt og sjikanerer eiedommene våre. Hvorfor i svarte skal vi respektere det? Religion er farlig for menneskeheten, Det oppfordres til vold i både bibelen og koranen. Bare i løpet av bibelen har gud kverket 33500000 mennesker og dette barer vi våre livssyn på? Jeg er norsk og jeg annser meg ikke som kristen, men jeg føler meg støtt da mannske psykoreligiøse mennesker brenner mitt flagg og sårer 4,5 milioner nordmenn fordi noen få har vært kjipe. Det er ikke mye respekt. Respekt skal være fortjent ikke obligatorisk. Derfor kan ikke dere muslimer skrike etter respekt når dere ofte i mine øyne overreagerer situasjoner og krever masse unskyldninger osv, når dere sjelden uskylder dere.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: Imot koran brenningen?
« #50 : 12. september 2010, 17:06 »
Dette er helt feil. Jeg har lest artikler av mange kristen forskere (og ikke kristen for den del). Så det du sier er feil. Det du må innse er at jeg ikke sier at kristendommen kan vitenskapelig bevises til punkt og prikke, men det kan helle ikke evolusjonsTEORIEN.
Og det siste du sier er unødvendig, her diskuteres det. Det å prøve å få andre til å se dumme ut pga de ikke tror det samme som deg er det ikke noe poeng i.


Det blir som å si at siden vi ikke kan bevise at det ikke finnes flygene elefanter så kan de eksistere.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Imot koran brenningen?
« #51 : 12. september 2010, 17:08 »
.

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #52 : 12. september 2010, 17:10 »
så du kan med 100% sikkerhet si at det ikke finns muslimer som brenner bibler? lol.

anyways, hvorfor kommer det muslimer hit hvis nordmenn er så jævlige? jo fordi landene deres suger. dere har mye mer olje enn oss, men allikevel er landene deres på middelalder-nivå. hvorfor? jo fordi dere gir den jævla boka altfor mye oppmerksomhet

hva snakker du om,(du trenger ikke å banne) det finns mange rike muslimske land. dubai,kwaiit,egypt, osv marokko har mye olje og det er et bra land. eg kom hit til norge fordi eg har famillie her som har vart i norge helt siden 1998.

koran brenningen er en provokasjon mot alle muslimer, ikke bare ekstreme muslimer.
Uansett hvor mange papirutgaver av Koranen som brennes vil dette være muslimers hellige bok.
Dette er ekstreme mennesker som gjennomfører en handling for å skape en dypere splittelse mellom muslimer og vesten i sin helhet
Det er ikke Koranens skyld at det finnes ekstreme muslimer, på lik linje med at det ikke er Norges skyld at det finnes ekstreme nordmenn.
Provokasjonen kan ikke hindres, grunnet ytringsfrihet, men handlingen skaper bare en større kløft mellom Vesten og muslimer i sin helhet.



Kan vi ikke leve fred med hverandre og behandle hverandre med respekt

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Imot koran brenningen?
« #53 : 12. september 2010, 17:10 »
Dette er helt feil. Jeg har lest artikler av mange kristen forskere (og ikke kristen for den del). Så det du sier er feil. Det du må innse er at jeg ikke sier at kristendommen kan vitenskapelig bevises til punkt og prikke, men det kan helle ikke evolusjonsTEORIEN.
Og det siste du sier er unødvendig, her diskuteres det. Det å prøve å få andre til å se dumme ut pga de ikke tror det samme som deg er det ikke noe poeng i.

Du bruker teorier på lekmannsterm, i vitenskapen så er teori litt mer håndfast. Evolusjonsteorien kan ikke sidestilles med kristendom eller noe slikt svada, den er like akseptert av forskere som TEORIEN om tyngdekraft og TEORIEN om at Jorda er rund, ingen gidder å si at dette er feil og bevisene er enormt overveldende i favør for evolusjonsteorien.  At du leser noen få artikler fra forskere som bedriver tvilsom forskning gjør ikke at du kan si at Evolusjonsteorien ikke er akseptert. Du griper etter strå her, og det blir for dumt.
Non Plus Ultra

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Imot koran brenningen?
« #54 : 12. september 2010, 17:11 »
President Obama sier i denne sammenhengen at alle mennesker har rett til å utøve sin religion. Også muslimene.
Det er jeg enig med han i.
Problemet er bare når enkelte muslimske ekstremister dreper seg selv og andre i Allahs navn.

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #55 : 12. september 2010, 17:16 »
Det har du rett i

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Imot koran brenningen?
« #56 : 12. september 2010, 17:21 »
Dette er helt feil. Jeg har lest artikler av mange kristen forskere (og ikke kristen for den del). Så det du sier er feil. Det du må innse er at jeg ikke sier at kristendommen kan vitenskapelig bevises til punkt og prikke, men det kan helle ikke evolusjonsTEORIEN.
Og det siste du sier er unødvendig, her diskuteres det. Det å prøve å få andre til å se dumme ut pga de ikke tror det samme som deg er det ikke noe poeng i.

Ordet teori har to betydninger! Du har teorien om solsystemet, teorien om at jorda er rund osv.

Har funnet boken og den lister opp skjelletter og i det hele tatt.. Den viser dokumentert evolusjon(ulv til hund f,x) og sammenligner den med forskjeller fra mennesker og apene og andre dyr.

Hvis vi tar slektlinjen din via mennene f,x og går bakover så vil de gradvis over mange, mange år bli mer og mer annerledes og ligne mindre og mindre på et menneske. En gang i tiden er det punktet menneskene og firfislenes utvikling skilltes. Vi kan da ta dyret og gå framover i den rettningen med de genene som er til felles for firfislen. Over mange år fram i tid vil vi ende opp med en firfisle.

Dette har med genbassenget å gjøre. Via seleksjon kan man fjerne eller fokusere på visse typer gener. Naturen kan gjøre jobben eller avl kan gjøre jobben, og man kan forandre dyr nøyaktig slik man vil. Man har eksperimentert med å gi rotter dårligere tenner, gjøre fisker større/mindre osv.

Slektsskap, felles gener osv er utrolig godt dokumentert. Visste du at mennesker har halebein? I år 2000-et eller annet fant man et menneskelignende skjellet med lang hale. Det ble en del oppstyr rundt det. Vi har også en noen ubrukelige(for oss) ting i kroppen som er til felles med fugler og slikt.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Space Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 533
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 533

Sv: Imot koran brenningen?
« #57 : 12. september 2010, 17:22 »
.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Imot koran brenningen?
« #58 : 12. september 2010, 17:23 »
Det er så latterlig å høre hva alle nordmenn mener.. er dere virkelig så respektløse for andre?-hvordan forventer dere at muslimer skal og MÅ respektere deres norske verdier og tro på ytringsfrihet når dere i hver enkel sak utnytter friheten til å skape konflikter og ikke minst krenker over enn milliard musilmer iverden?? Koran kunne aldri vært bare en meningsløs bok full av fantasi!!! hvem bestemmer at norske verdier er riktige og muslimske tro er Piss?Huh?? dere? nordmenn med et så vidt lite historie som dere har?Islam har gitt mye til menneskeheten og hvis dere er så kunnskapsløse så betyr det ikke at dere er rett og islam er galt.
Nordmenn er så egoistiske og kalde at dere gir faen i andre følelser og tro. Ikke forvent at jeg skal respektere deres ytringsfrihet ekstremisme når dere ikke engang respekterer Koran.
Jeg ler ihjelp når nordmenn bor utland imange år og de ikke en gang klarer en setnings i landets språk mens vi"flykninger" som har bodd i Norge i et par år, kan så mye norsk og får bedre karakterer i faget enn etnisk norske..
har over 4 i snitt og går på 1 året i stuidespesialisering.
Zulu... her gjør du en kardinalfeil. På grunn av at du blir satt på plass, utdebattert, og nedsablet retorisk av en nordmann, så smeller du løs på "DERE NORDMENN"....

Dette er første tegn på at du ikke er i stand til å selv respektere hverken ytringsfrihet eller FAKTA som blir vist deg.
Før du i det hele tatt skal begynne å kreve noe som helst av respekt eller hensyn fra andre så bør du gå i deg selv og starte med å selv vise andre behørig respekt ved å la være å generalisere et helt folkeslag fordi en nordmann argumenterer deg i senk.

Utlogget Zulu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Imot koran brenningen?
« #59 : 12. september 2010, 17:25 »

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!